Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 130 Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093-1100)

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль (ознайомлення). Задачі на зведення до одиниці з буквеними даними (№№ 1093—1100).

Мета. Ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел на трицифрові у випадку, коли в записі частки є нуль; закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці.

Обладнання. Картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

I.  Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення.

• До частки чисел 60000 і 100 додай 400. (1000)

• Від 100 відніми частку чисел 8000 і 80. (0)

• Суму чисел 25 і 5 зменш на різницю цих самих чисел. (10)

• Добуток чисел 20 і 5 зменш на частку цих самих чисел. (96)

• 100 зменш на  цього числа. (25)

 від 20 зменш у 5 разів. (3)

• До  год додай  год. (20 + 18 = 38 (хв).)

• Відстань між містом і селом 36 км. Туристи з міста до села йшли зі швидкістю 4 км/год. Назад вони поверталися на велосипедах і їхали зі швидкістю 12 км/год. Скільки часу витратили туристи на шлях туди і назад? (95 + 3 = 12 год)

2. Завдання для опитування.

а) Суму чисел 37448 і 17827 поділи на 25. (2211)

б) Площа ділянки 72 ари.  площі ділянки засіяно огірками, а  — засаджено помідорами. Яку площу займають огірки і помідори разом?

(Відповідь: 43 ари.)

3. Картки для опитування.

№ 1

1) Від числа 9390 відніми частку чисел 12852 і 54. (9152)

2) Площа ділянки 72 ари.  площі засаджено полуницями, а  картоплею. Яку площу займають полуниці і картопля разом? (45 арів.)

№ 2

1) До числа 7528 додай частку чисел 9078 : 89. (7426)

2) Довжина садиби прямокутної форми 30 м, а ширина — 20 м.  площі садиби займають будівлі і двір, а решта город. Яка площа городу? (420 м2)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення ділення із записом на дошці.

2. Закріплення вивченого.

а) Учні детально пояснюють знаходження часток.

б) Вправа № 1093.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Знаходження значення виразів (№ 1094).

Варіант 1 — перший стовпчик.

Варіант 2 — другий стовпчик.

На дошці записано результати обчислень, учні звіряють їх із своїми значеннями виразів: 42; 7; 6805; 1536; 1008; 349 945.

2. Розв'язування задач.

а) Задача № 1096.

Учні складають за поданою у підручнику таблицею задачу про збирання огірків.

Наприклад. Фермер зібрав 1 т огірків. У перший магазин він відправив 125 кг огірків, а в другий у 5 разів більше. Скільки кілограмів огірків залишилося у фермера?

б) Задача № 1097*.

Учні аналізують задачу, роблять короткий запис:

b зошитів — а грн

? зошитів — с грн

Задачу розв'язують складанням виразу: с : (а : b)

в) Задача № 1098.

Учні складають план розв'язування задачі, після чого розв'язують її діями з поясненням.

(Розв'язання:             

1) 60 : 3 ∙ 2 = 40 (хв) — триває урок;

2) 60 : 6 = 10 (хв) — триває перерва;

3) 40 ∙ 3 = 120 (хв) — тривають 3 уроки;

4) 10 ∙ 2 = 20 (хв) — тривають 2 перерви;

5) 120 + 20 = 140 (хв) — тривають 3 уроки і 2 перерви.)

IV. Підсумок уроку.

Завдання № 1095.

27 ∙ 9 ∙ 3 = 729                                  27 ∙ 9 - 3 = 240

27 : 9 : 3 = 1                                     27 : 9 ∙ 3 = 9

27 + 9 ∙ 3 = 54                                  (27 + 9) : 3 = 12

V. Домашнє завдання.

№№ 1099, 1100 (с. 169).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити