Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОКИ 131-132 Повторення вивченого матеріалу (№№ 1101-1114)

Тема. Повторення вивченого матеріалу (№№ 1101 — 1114).

Мета. Повторити і закріпити вивчений матеріал; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі різних типів.

Обладнання. Таблиця для усних обчислень; картки із завданнями для роботи в групах.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усні обчислення.

Гра «Хто швидше?»

2. Математичний диктант.

• Суму чисел 44 і 26 збільшити у 70 разів. (4900)

• Число 6300 поділити на добуток чисел 35 і 2. (90)

• Частку чисел 96 і 16 збільшити у 600 разів. (3600)

• Від числа 3600 відняти добуток чисел 40 і 90. (0)

• Різницю чисел 63 і 27 помножити на 30. (1080)

• Добуток чисел 700 і 500 зменшити в 100 разів. (3500)

Фізкультхвилинка.

II. Повторення вивченого матеріалу.

1. Письмове ділення на трицифрове число (з коментуванням).

93720 : 426 (= 220)

625536 : 724 (= 864)

439872 : 237 (= 1856)

231680 : 256 (= 905)

2. Розв'язування задач.

а) Задача № 1101.

На дошці короткий запис задачі.

8 змін — 6 тр. — 768 га

5 змін — 1 тр. — ? га

Учні з високим і достатнім рівнем знань працюють самостійно, решта — під керівництвом учителя.

(Першин спосіб:

768 : 8 : 6 ∙ 5 = 80 (га)

Другий спосіб:

768 : 6 : 8 ∙ 5 = 80 (га).)

б) Задача № 1102.

Під час повторення учнями змісту задачі вчитель (або учень) на дошці заповнює заздалегідь накреслену таблицю.

Види транспорту

К-сть

Маса 1-го

Загальна маса

Легківка

3

?

3 т 690 кг

Мотоцикл

4

330 кг

Учні працюють самостійно (учитель надає допомогу окремим учням).

(Розв'язання:

1) 330 ∙ 4 = 1320 (кг) — маса 4-х мотоциклів;

2) 3690 - 1320 = 2370 (кг) — маса 3-х автомобілів;

3) 2370 : 3 = 790 (кг) — маса легкового автомобіля.)

в) Задача № 1103.

Короткий запис задачі:

3 я. — 72 ос.

2 я. — ? ос.

(Розв'язання: 72 : 3 ∙ 2 = 48 (ос.).)

г) Диференційована робота.

•  Учні з високим рівнем знань розв'язують задачі №№ 1106, 1107.

•  Учні з достатнім рівнем знань — задачі №№ 1105, 1108.

•  Учні з середнім та початковим рівнем знань — задачі № 1104.

(Відповідь до задачі № 1104: маса 5 поросят 130 кг;

до задачі № 1105: 50 кг борошна;

до задачі № 1106: 500 г солі;

до задачі № 1107: 444 кг і 276 кг яблук;

до задачі № 1108: 288 м дроту.)

Задачі №№ 1109, 1110, 1114 учні з високим і достатнім рівнем знань розв'язують самостійно, решта — під керівництвом учителя.

3. Знаходження значень виразів (№ 1113).

Варіант 1 — верхній рядок виразів. (47799; 6877)

Варіант 2 — нижній рядок. (5496; 262752)

III. Підсумок уроку.

Гра «Кращий математик».

Клас ділиться на три команди. Кожна команда вибирає одного учасника. Гравці протилежних команд ставлять запитання з вивченого матеріалу або пропонують розв'язати задачу, рівняння чи вираз. Якщо учасник гри не справляється із завданням, його виручає команда.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити