Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік
УРОКИ 131-132 Повторення вивченого матеріалу (№№ 1101-1114)
Тема. Повторення вивченого матеріалу (№№ 1101 — 1114).
Мета. Повторити і закріпити вивчений матеріал; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі різних типів.
Обладнання. Таблиця для усних обчислень; картки із завданнями для роботи в групах.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Усні обчислення.
Гра «Хто швидше?»
2. Математичний диктант.
✵ Суму чисел 44 і 26 збільшити у 70 разів. (4900)
✵ Число 6300 поділити на добуток чисел 35 і 2. (90)
✵ Частку чисел 96 і 16 збільшити у 600 разів. (3600)
✵ Від числа 3600 відняти добуток чисел 40 і 90. (0)
✵ Різницю чисел 63 і 27 помножити на 30. (1080)
✵ Добуток чисел 700 і 500 зменшити в 100 разів. (3500)
Фізкультхвилинка.
II. Повторення вивченого матеріалу.
1. Письмове ділення на трицифрове число (з коментуванням).
93720 : 426 (= 220)
625536 : 724 (= 864)
439872 : 237 (= 1856)
231680 : 256 (= 905)
2. Розв'язування задач.
а) Задача № 1101.
На дошці короткий запис задачі.
8 змін — 6 тр. — 768 га
5 змін — 1 тр. — ? га
Учні з високим і достатнім рівнем знань працюють самостійно, решта — під керівництвом учителя.
(Першин спосіб:
768 : 8 : 6 ∙ 5 = 80 (га)
Другий спосіб:
768 : 6 : 8 ∙ 5 = 80 (га).)
б) Задача № 1102.
Під час повторення учнями змісту задачі вчитель (або учень) на дошці заповнює заздалегідь накреслену таблицю.
Види транспорту |
К-сть |
Маса 1-го |
Загальна маса |
Легківка |
3 |
? |
3 т 690 кг |
Мотоцикл |
4 |
330 кг |
Учні працюють самостійно (учитель надає допомогу окремим учням).
(Розв'язання:
1) 330 ∙ 4 = 1320 (кг) — маса 4-х мотоциклів;
2) 3690 - 1320 = 2370 (кг) — маса 3-х автомобілів;
3) 2370 : 3 = 790 (кг) — маса легкового автомобіля.)
в) Задача № 1103.
Короткий запис задачі:
3 я. — 72 ос.
2 я. — ? ос.
(Розв'язання: 72 : 3 ∙ 2 = 48 (ос.).)
г) Диференційована робота.
✵ Учні з високим рівнем знань розв'язують задачі №№ 1106, 1107.
✵ Учні з достатнім рівнем знань — задачі №№ 1105, 1108.
✵ Учні з середнім та початковим рівнем знань — задачі № 1104.
(Відповідь до задачі № 1104: маса 5 поросят 130 кг;
до задачі № 1105: 50 кг борошна;
до задачі № 1106: 500 г солі;
до задачі № 1107: 444 кг і 276 кг яблук;
до задачі № 1108: 288 м дроту.)
Задачі №№ 1109, 1110, 1114 учні з високим і достатнім рівнем знань розв'язують самостійно, решта — під керівництвом учителя.
3. Знаходження значень виразів (№ 1113).
Варіант 1 — верхній рядок виразів. (47799; 6877)
Варіант 2 — нижній рядок. (5496; 262752)
III. Підсумок уроку.
Гра «Кращий математик».
Клас ділиться на три команди. Кожна команда вибирає одного учасника. Гравці протилежних команд ставлять запитання з вивченого матеріалу або пропонують розв'язати задачу, рівняння чи вираз. Якщо учасник гри не справляється із завданням, його виручає команда.