Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 19 Читання і записування чотирицифрових чисел у межах двох тисяч. Лічба тисячами до 10 тисяч (№№ 167-175)

Тема. Читання і записування чотирицифрових чисел у межах двох тисяч. Лічба тисячами до 10 тисяч (№№ 167—175).

Мета. Ознайомити учнів із записом чотирицифрових чисел у межах двох тисяч; навчити лічити тисячами до 10 тисяч; повторити ділення круглих чисел; формувати вміння розв'язувати задачі різними способами.

Обладнання. Нумераційна таблиця; картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Задача № 165.

— Поясніть, у скільки разів більше вантажу перевезли автомобілем БелАЗ, ніж автомобілем МАЗ.

— Складіть задачу, розв'язання якої записувалося б виразом: 9 ∙ 7 + 9.

б) Задача № 166.

— Зачитайте вираз для розв'язування задачі, обчисліть його значення, якщо k = 15.

(15 + 15 ∙ 3 = 60(п.).)

2. Завдання для опитування.

• Прочитати числа: 1853; 1207; 1009; 1744; 1721.

• Назвати «сусідів» кожного числа: 1445; 1001; 1099.

• Порівняти числа: 1999 і 2000; 1001 і 1100; 1019 і 1091; 1500 і 1050.

• Полічити сотнями до 10 сотень.

3. Картки для опитування.

№ 1

Задача. У їдальні було 81 л молока. Третину молока витратили на сніданок, а решту розлили в бідони, по 18 л у кожний. Скільки потрібно було бідонів? (Розв'язання: (81 - 81 : 3) : 18 = 3 (б.).)

№ 2

Задача. У батальйоні було 800 чоловік. Офіцери і сержанти складали четверту частину батальйону, а решту — солдати. Скільки солдатів було в батальйоні?

(Розв'язання: 800 - 800 : 4 = 600 (чол.).)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Виконання вправи № 167.

2. Пояснення.

Чотирицифрові числа починають записувати з розряду тисяч, тобто в такому самому порядку, як і читають. Наприклад, число одна тисяча триста п'ятдесят вісім записують так: 1358.

У числі 1999 маємо 1 тис., 9 сот., 9 дес. і 9 од. Це можна записати так: 1999 = 1000 + 900 + 90 +9.

Додамо до числа 1999 одиницю.

Отже, наступне за числом 1999 є число 2000. Із запису 1000 + 1000 = 2000 випливає, що тисячами можна лічити як новими лічильними одиницями: 1 тис., 2 тис., 3 тис. і т. д.

3. Первинне закріплення.

а) Виконання завдання № 168.

б) Записування чотирицифрових чисел.

Запишемо тисячі від 1000 до 10000: 1000; 2000; 3000; 4000: 5000; 6000; 7000; 8000; 9000; 10000.

— Запишіть цифрами числа: тисяча двісті; тисяча сто сорок; тисяча чотириста п'ять; тисяча триста тринадцять; тисяча дев'яносто. (1200; 1140; 1405; 1313; 1090,

— Полічіть тисячами у прямому і зворотному порядку.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Усне розв'язування задачі № 169.

2. Виконання завдання № 170 (самостійно).

(Результати обчислень: 19; 45; 180; 12.)

3. Розв'язування задач.

а) Задача № 171.

Учні з високим рівнем знань працюють самостійно. Решта — під керівництвом учителя. На дошці скорочений запис задачі.

— Що означають вирази:

36 : 3   36 : 3 ∙ 5   36 : 3 ∙ 5 - 36

— Який з них є розв'язанням задачі? Чому?

— Поставте запитання до задачі так, щоб вона розв'язувалася таким виразом

36 : 3 ∙ 5 + 36.

б) Задача № 172.

— Розв'яжіть задачі двома способами.

(Перший спосіб:1) 80 : 2 = 40 (cт.) — підремонтував один столяр за 5 днів;

2) 40 : 5 = 8 (cт.) — відремонтував один столяр за 1 день.

Другий спосіб: 1) 80 : 5 = 16 (cт.) — відремонтували два столяри за 1 день;

2) 16 : 2 = 8 (cт.) — відремонтував один столяр за 1 день.)

в) Усне виконання завдання № 173*.

4. Диференційовано-групова робота.

а) Для учнів з високим і достатнім рівнем знань.

Задача. На приготування одного шніцеля потрібно 80 г м'яса, а порції пельменів — 100 г м'яса. Скільки потрібно м'яса, щоб приготувати стільки шніцелів скільки порцій пельменів можна приготувати з 1 кг м'яса?

— Не розв'язуючи задачу, скажіть: у відповіді одержимо більше, ніж 1 кг чи менше? Чому?

— Розв'яжіть задачу окремими діями і виразом (80 ∙ (1000 : 100) = 800 (г).)

— Змініть умову так, щоб задача розв'язувалася виразом: 80 ∙ (800 : 100).

б) Для учнів із середнім і початковим рівнем знань.

Задача. Туристи проїхали на велосипедах 60 км, човном проплили 18 км, а пішки подолали відстань у 3 рази меншу, ніж на велосипедах і човном разом. Скільки кілометрів туристи пройшли пішки?

Вказівка. Знайти, скільки кілометрів туристи проїхали на велосипедах і проплили човном разом.

— Розв'яжіть задачу, склавши вираз:

IV. Підсумок уроку.

— Назвіть числа від 1999 до 2010.

— Прочитайте числа: 2149; 3100; 5506; 7170.

V. Домашнє завдання.

№№ 174, 175 (с. 28).




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити