Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 3 Додавання і віднімання трицифрових чисел. Складання виразів і знаходження їх значення. Складання і розв’язування задач за короткими записами (№№ 22-31)

Тема. Додавання і віднімання трицифрових чисел. Складання виразів і знаходження їх значення. Складання і розв’язування задач за короткими записами (№№ 22-31).

Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, уміння складати вирази, знаходити значення буквених виразів, розв’язувати задачі, складати обернені задачі до даних; формувати вміння складати і розв'язувати задачі за короткими записами.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

І.  Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

• Після повідомлення повної відповіді до задачі № 20 учитель пропонує учневі записати на дошці вираз, яким знаходили кількість зошитів у косу лінію.

(206 - 95 = 111 (з.).)

• Із № 21 учні пояснюють прийом обчислення виразів;

502 - 237 = 265;              96 + 456 = 552.

2. Завдання для опитування.

а) Обчислити значення виразів а + b і а - b, якщо а = 306, b = 149.

б) Перевірити віднімання додаванням;

(Відповідь: 535; 535 + 356 = 891.)

3. Картки для опитування.

№ 1

1) Обчисли.

146 + 354                802 - 235

(Відповідь: 500; 567.)

1)  Розв'яжи задачу.

У шкільних змаганнях з легкої атлетики взяло участь 267 хлопчиків, це на 70 більше, ніж дівчаток. Скільки всього дітей взяло участь у змаганнях? (Відповідь: 464 дитини.)

№ 2

1)  Обчисли.

880 - 236                 542 + 399

(Відповідь: 644; 941.)

2)   Розв’яжи задачу.

У господарки було 250 грн. Вона купила сукню за 120 грн, а потім — три пари шкарпеток, по 2 грн за пару. Скільки грошей залишилося у господарки? (Відповідь: 124 грн.)

4. Усні обчислення.

а) Гра «Мовчанка».

(Відповідь: 48; 56; 72; 52.)

(Відповідь: 12; 6; 9; 24.)

б) Виконання завдання № 22.

II. Розвиток математичних знань.

1. Знаходження значення виразів (№ 23).

Учні перевіряють за схемами, чи правильно складено вирази, та знаходять їх значення із взаємоперевіркою.

а) (340 + 230) - 450 = 120      890 - (340 + 230) = 320

б) Якщо а = 120, b = 2, с = 560, то с - а ∙ b = 560 - 120 ∙ 2 = 320.

2. Складання виразів та знаходження їх значення (№ 27).

(1) (324 + 548) - (130 - 67) = 809 2) (308 - 136) = (354 + 98) = 624)

3. Виконання завдання N8 26 (із коментуванням).

Фізкультхвилинка.

4. Робота над задачами.

а) Задача №24 (самостійно із взаємоперевіркою).

Учні з високим рівнем знань працюють самостійно, решта — під керівництвом учителя складають план розв'язування задачі; пояснюють, що знайшли кожною дією, а потім самостійно записують розв’язання задачі.

(Розв'язання:

1) 90 ∙ 3 = 270 (ос.) — відвідали музей другого дня;

2) 270 + 90 = 360 (ос.) — відвідали музей за два дні;

3) 360 : 6 = 60 (ос.).)

(Відповідь: 60 учнів четвертих класів відвідали музей за 2 дні.)

б) Задача № 25 (із коментуванням).

(Розв’язання:

1) 130 ∙ 5 = 650 (кг) — маса диванів;

2) 980 - 650 = 300 (кг) — маса стільців;

3) 300 : 6 = 50 (кг).)

(Відповідь: маса одного стільця 50 кг.)

в) Складання оберненої задачі.

— Складіть обернену задачу, щоб знайти число 950.

г) Складання і розв’язування задач за короткими записами (№ 28).

Змініть умову задачі, щоб у результаті отримати більше число.

ґ) Задача № 29*.

Можна запропонувати учням зробити схематичний малюнок до задачі.

Висновок: до Водяного можна дійти 6-ма способами.

III. Підсумок уроку.

IV. Домашнє завдання.

№№ 30, 31 (с. 7).




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити