Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 47 Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня та виразів з дужками. Задачі з буквеними даними (№№ 421-430)

Тема. Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня та виразів з дужками. Задачі з буквеними даними (№№ 421—430).

Мета. Закріплювати вміння учнів виконувати дії додавання і віднімання над багатоцифровими числами; навчати узагальнених прийомів розв'язування задач.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити прийоми порівняння виразів завдання № 419.

240 + 80 < 300 + 80

— Перший доданок у другому виразі більший, ніж у першому виразі, отже, і друга сума буде більшою, ніж перша.

350 - 70 < 350 - 40:              350 + 70 > 350 + 40.

б) Розказати план розв'язування задачі № 420. Зачитати відповідь.

(У другому овочесховищ і стало на 127 ц капусти більше, ніж у першому).

2. Завдання для опитування.

а) Обчислити і зробити перевірку.

б) Виконати дії.

6597 + 10707 + 183 (= 17487)

5340 + 19945 + 20735 (= 46020)

3. Картки для опитування.

№ 1

1) Розв'яжи задачу.

В магазині було 760 м тканини. За тиждень продали 380 м, а до кінця тижня в магазин привезли ще 450 м. Скільки метрів тканини стало в магазині до кінця тижня?

2) Встав пропущені числа.

(Розв'язання:

1) 760 - 380 + 450 = 830 (м);

2) 7 м = 70 дм; 8 м - 8000 мм;

4 м 5 дм = 450 см; 3 км 006 м = 3006 м.)

№ 2

1) Розв'яжи задачу.

У трьох селах живе 8455 мешканців. Скільки мешканців живе у кожному селі окремо, якщо в першому й третьому селах — 5092 мешканці, а в другому і третьому — 3700?

2) Порівняй.

(Розв'язання задачі:

1) 8455 - 5092 = 3363 (м.) — у другому селі;

2) 3700 - 3363 = 337 (м.) — у третьому селі;

3) 5092 - 337 = 4755 (м.) — у першому селі).

4. Усні обчислення.

а) Вправа № 421.

б) Гра «Хто швидше?»

Представник першої команди обчислює суми по рядках, а другої — по стовпчиках. Відповіді записують у вільних клітинках. Команди перевіряють обчислення «суперника».

II. Повторення та узагальнення матеріалу.

1. Перетворення іменованих чисел.

Виконання завдання № 422 (самостійно).

(5600 м; 2080 м; 10 м; 400 см; 820 см; 1005 см; 30 см.)

2. Завдання № 423 виконують за варіантами.

Варіант 1 — вирази, записані у верхньому рядку;

Варіант 2 — вирази, записані у нижньому рядку.

Попередньо з'ясовують порядок виконання дій.

(Результати обчислень. В — 1: 8993; 4237; В — 2: 70055; 14522.)

Фізкультхвилинка.

ІІІ. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

а) Задача № 424.

— Розгляньте розв'язання задачі з буквеними даними. Поясніть його.

б) Задача № 425.

— Прочитайте задачу.

— Запишемо задачу скорочено.

с — перше число; с ∙ d — друге число; с + с ∙ d — сума чисел.

— Обчисліть значення виразу, якщо с = 224, d = 4. (224 + 224 ∙ 4 = 1120.)

в) Складіть і розв'яжіть подібну задачу.

г) Розв'язування задачі № 427 (самостійно).

(Відповідь: маса качки 1400 г; маса індика 3 кг; маса півня 2 кг.)

2. Розв'язування нерівностей (№ 428).

60 : k > 4              50 - k < 25      17 + k > 40

k = 1; 5                 k = 30             k = 30

3. Самостійна робота.

Виконання завдань із «Карток для поточного контролю знань».

Варіант 1 — № 59 (с. 34);

Варіант 2 — № 60 (с. 34).

IV. Підсумок уроку.

— Знайдіть значення виразу а + а : 5, якщо а = 1000.

V. Домашнє завдання.

№№ 429, 430 (с. 69).




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити