Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 50 Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених у мірах часу. Розв’язування задач з іменованими числами (№№ 448-454)

Тема. Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених у мірах часу. Розв'язування задач з іменованими числами (№№ 448-454).

Мета. Закріпити знання учнів про прості та складені іменовані числа; вправляти у розв'язуванні задач та обчисленні виразів з одиницями вимірювання часу.

Обладнання. Таблиця «Дії з іменованими числами»; короткий запис задачі; сигнальні картки; картки для опитування.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити, про що дізнаємося, якщо знайдемо значення поданих у № 446 виразів.

б) Зачитати значення виразів з іменованими числами (№ 447).

(Відповідь: 1085 кг; 75 кг.)

2. Завдання для опитування.

а) Записати кожне з чисел 79 і 346 у вигляді суми й різниці круглого числа та одноцифрового.

(79 = 70 + 9: 79 = 80 - 1; 346 = 340 + 6; 346 = 350 - 4.)

б) Виконати дії.

3 км 950 м + 4 км 806 м;

28 ц 06 кг - 9 ц 19 кг.

(Результати: 8 км 756м; 18 и 87 кг.)

3. Картки для опитування.

№ 1

1)    Виконай дії.

50674 + 384947                     10 ц 08 кг - 4 ц 18 кг

10 км 076 м + 3 км 830 м       37805 - 8337

2) У скільки разів 1 т більша 1 ц?

3) Суму чисел 3600 і 1200 зменшити на 325.

(Результати:    1) 435621; 5 ц 90 кг; ІЗ км 906 м; 4632;

2) у 10 разів;

3) 4475.)

№ 2

1) Виконай дії.

107250 - 23475                     10 км 076 м + 7 км 970 м

10 т 08 ц – 2 т 02 ц               640309 + 28736

2) На скільки 1 ц менший, ніж 1 т?

3) Запиши вираз і знайди його значення.

Число 100800 збільшити на різницю чисел 19374 і 8752.

(Результати:   

1) 83775; 18 км 046 м; 8 т 06 ц; 669045;

2) На 9 ц, або 900 кг;

3) 111422.)

4. Усні обчислення.

а)

а

530

810

49

216

а + 126

       

1000 - а

       

б) Математичний диктант.

•  На скільки 1 кг менший за 1 т?

•  На скільки 1 дм менший за 1 м?

•  Число 10560 зменш у 10 разів.

• Число 830 збільш у 100 разів.

• Знайди різницю чисел 1800 і 1550.

• Суму чисел 1000 і 15000 зменш на 6000.

• Знайди  т;  кг.

(999 кг; 9 дм; 1056; 83000; 250; 10000; 200 кг; 250 г.)

II. Вивчення новою матеріалу.

1. Пояснення виконання дій за № 448.

2. Усне виконання завдання № 449.

3. Виконання завдання № 450 (з коментуванням).

• 15 год 16 хв + 9 год 49 хв = 25 год 05 хв

•  5 діб 6 год - 2 доби 18 год = 2 доби 12 год

5 діб 6 год = 4 доби 30 год

• 10 хв 30 с + 25 хв 45 с = 36 хв 15 с

• 7 год 34 хв - 2 год 40 хв = 4 год 54 хв

7 год 34 хв = 6 год 94 хв

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Розв'язування задач.

а) Задача № 451.

Вказівка. Визначити, скільки днів тривав стійловий період з 25 жовтня по 10 травня. (198 днів.)

Учні записують умову задачі в таблиці і розв'язують її самостійно.

(Розв'язання:

1) 37 ∙ 96 = 3552 (кг) — згодували 96 коровам в день;

2) 198 : 3 = 66 (дн.) — становить  від стійлового періоду;

3) 3552 ∙ 66 = 234 432 (кг) — згодували за третину стійлового періоду.)

б) Задача № 452.

Учні аналізують задачу і розв'язують її з коментуванням.

(Розв'язання:

1) 90 : 6 = 15 (кг) — очищає перша машина за 1 хв;

2) 80 : 4 = 20 (кг) — очищає друга машина за 1 хв;

3) 15 + 20 = 35 (кг) — очищають дві машини за 1 хв;

4) 7 т = 7000 кг

5) 7000: 35 = 200 (хв) = 3 год 20хв — очищатимуть обидві машини 7т зерна.)

IV. Підсумок уроку.

V.  Домашнє завдання.

№№ 453, 454 (с. 73).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити