Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік
УРОК 54 Повторення і закріплення вивченого матеріалу. Стовпчаста та лінійна діаграми (№№ 482-489)
Тема. Повторення і закріплення вивченого матеріалу. Стовпчаста та лінійна діаграми (№№ 482—489).
Мета. Повторити та закріпити вивчений матеріал; ознайомити учнів з видами діаграм; вчити визначати особливості відношень між величинами за допомогою діаграми.
Обладнання. Таблиця «Діаграми»; картки для гри «Естафета».
Зміст уроку
І. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
а) Пояснити, як знаходили значення виразів на віднімання.
б) Скласти задачу, аналогічну до домашньої (№ 481).
2. Усні обчислення.
Гра «Естафета» (робота на картках).
Учні обчислюють вирази по черзі, передають картку наступному учасникові гри. За правильно обчислений вираз кожна команда отримує 1 бал. Роботу над допущеними помилками проводять колективно з поясненням.
Команда 1 |
Команда 2 |
Команда 3 |
560 : 70 |
640 : 60 |
450 : 90 |
280 + 620 |
370 + 330 |
460 + 340 |
70 ∙ 4 |
80 ∙ 3 |
60 ∙ 6 |
310 ∙ 100 |
250 ∙ 10 |
240 ∙ 100 |
68000 : 10 |
39000 : 100 |
5200 : 10 |
23 ∙ 5 |
32 ∙ 6 |
24 ∙ 4 |
370 + 250 |
280 + 460 |
190 + 370 |
510 - 60 |
720 - 70 |
330 - 80 |
940 - 130 |
650 - 260 |
780 - 190 |
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення за № 482.
2. Практична робота.
— За стовпчастою діаграмою на с. 77 побудуйте лінійну діаграму.
3. Виконання завдання № 483.
Учні будують лінійну або стовпчасту діаграму (на вибір) за даними на с. 78; складають за ними задачі.
Фізкультхвилинка.
III. Розвиток математичних знань.
1. Обчислення виразів № 485 (самостійно).
2. Розв'язування задач.
а) Задача № 484.
Учні аналізують задачу, записують її коротко.
( Розв'язання:
1) 79 км 500 м - 6 км = 72 км 500 м — пройшов поїзд за другу годину;
2) 78 км 500 м + 72 км 500 м = 151 км — пройшов поїзд за дві години;
3) 230 - 151 = 79 (км) — пройшов поїзд за третю годину.)
б) Задача № 486.
— Запишіть задачу коротко і розв'яжіть її самостійно.
Було — ?
Вивезли — 8 в. по 24 ц.
Залишилося — ?, на 215 ц більше, ніж вивезли.
(Розв'язання:
1) 24 ∙ 8 = 192 00 — вивезли зі складу;
2) 192 + 215 = 407 00 — залишилося на складі;
3) 192 + 407 = 599 00 — було на складі спочатку.)
— Змініть запитання задачі так, щоб останньою була дія віднімання.
в) Виконання завдання № 487* (з коментуванням).
(Відомо, що а ∙ в = 240.
Якщо а = 20, то а ∙ в = 20 ∙ в = 240: в = 240 : 20 = 12.
Тоді а ∙ (в - 8) = 20 ∙ (12 - 8) = 80.)
IV. Підсумок уроку.
— Яку діаграму називають стовпчастою? лінійною?
— Що можна визначити за діаграмами?
V. Домашнє завдання.
№№ 488, 489 (с. 78).