Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 57 Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом. Знаходження значень виразів на додавання і віднімання (№№ 500-509)

Тема. Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю і часом. Знаходження значень виразів на додавання і віднімання (№№ 500—509).

Мета. Ознайомити учнів із способом визначення відстані за відомими швидкістю і часом; формувати вміння розв'язувати задачі на основі творчих видів роботи; розвивати обчислювальні навички.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; «Картки для поточного контролю знань»; таблиця «Швидкість. Відстань Час».

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 498. (320 : 2 : 4 = 40 (км/год).)

б) Зачитати відповідь до задачі № 499. (Вершник їхав зі швидкістю 10 км/год.)

2. Завдання для опитування.

а) Скласти і розв'язати задачі за таблицею.

Рухомий об'єкт

Швидкість

Час

Відстань

Лижник

?

4 год

48 км

Катер

7

3 год

96 км

б) Виконання завдань із «Карток для поточного контролю знань».

1- а група — № 61 (с. 35);

2- а група — № 62 (с. 35).

3. Усні обчислення.

Гра «Комп'ютер».

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Задача.

Лижник був у дорозі 3 години і подолав відстань 39 км. З якою швидкістю рухався лижник?

(39 : 3 = 13 (км/год).)

— Складіть обернену задачу до даної, в якій потрібно відшукати число 39.

Швидкість

Час

Відстань

13 км/год

3 год

?

— Як знайти відстань, яку подолав лижник?

(13 ∙ 3 = 39 (км).)

Висновок. Щоб знайти відстань, треба швидкість помножити на час.

2. Первинне закріплення.

а) Задача № 501.

— Про що йдеться в задачі?

— Повторіть задачу за таблицею.

— Складемо план розв'язування задачі.

1) Яку відстань пройшов пасажирський катер?

2) Яку відстань пройшов буксирний катер?

3) На скільки кілометрів більше пройшов буксирний катер, ніж пасажирський?

(Розв'язання:

1) 24 ∙ 4 = 96 (км);

2) 14 ∙ 7 = 98 (км);

3) 98 - 96 = 2 (км).)

б) За даними таблиці вправи № 502 знайти відстані.

Завдання виконують усно.

в) Задача № 503.

— Повторіть задачу за таблицею.

— Самостійно розв'яжіть задачу.

(Розв'язання: 4 ∙ 2 + 45 ∙ 3 = 143 (км).)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Виконання завдання № 504.

1- ий стовпчик — колективно:

2- ий — самостійно.

Результати обчислень учні звіряють із записаними на дошці відповідями.

48350 - 9405 + 598 = 39543;

8365 - (2120 + 1080) = 5165.

2. Задача № 505. За умовою задачі учні ставлять різні запитання і усно розв'язують їх.

3. Розв'язування задачі № 506.

На дошці — таблиця із даними задачі.

Рухомий об'єкт

Швидкість

Час

Відстань

Велосипедист

? км/год?

12 год

180 км

Мотоцикліст

? на 36 км/год більше

20 год

? км

— Що відомо про рух велосипедиста? (Час руху і відстань.)

— Про що звідси можна дізнатися? (Про швидкість руху велосипедиста.)

— Що відомо про рух мотоцикліста? (Відомий час руху; можемо знайти швидкість руху мотоцикліста.)

— Чи можемо знайти відстань, яку проїде мотоцикліст?

— Розв'язання запишіть самостійно окремими діями.

(Розв'язання:

1) 180 : 12 = 15 (км/год) — швидкість велосипедиста;

2) 15 + 36 = 51 (км/год) — швидкість мотоцикліста;

3) 51 ∙ 20 = 1020 (км) — проїде мотоцикліст.)

4. Цікава задача.

Собака женеться за кроликом, який знаходиться за 630 футів від нього. Він робить стрибок у 9 футів щоразу, коли кролик стрибає на 7 футів. Скільки стрибків має зробити собака, щоб наздогнати кролика? (Фут ≈ 30 см.)

(Розв'язання: 630 : (9 - 7) = 315 (стр.)

Відповідь: 315 стрибків.)

IV. Підсумок уроку.

— Як знайти відстань?

V.  Домашнє завдання.

№№ 508, 509 (с. 82).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити