Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 70 Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника (№№ 609-616)

Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника (№№ 609 — 616).

Мета. Вчити учнів обчислювати площі прямокутних ділянок, розв'язувати прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника; вправляти у складанні виразів та знаходженні їх значень.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; картки для опитування; таблиця «Одиниці вимірювання площі»; схеми задач.

Зміст урок

І. контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити, як обчислили периметр і площу прямокутника (№ 607).

(Відповідь: периметр прямокутника — 24 см; площа — 23 см 75 мм.)

б) Зачитати відповідь до задачі № 608.

(Відповідь: на 9 а площа городу більша від площі саду.)

2. Усні обчислення.

а) Гра «Замкни коло».

Учні двох команд, в кожній з яких по 7 чоловік, по черзі ідуть до дошки, виконують одну дію і вписують результат у відповідний кружечок. Команда, учень якої першим впише відповідь в останній кружечок, виграє (за умови, що всі кружечки правильно заповнені).

б) Суму чисел 75 і 15 зменшити на різницю цих чисел (40); добуток чисел 25 і 5 зменшити на їх різницю. (105)

в) Знайти периметр і площу квадрата, довжина сторони якого 9 дм. (36 дм; 81 дм2)

г)* Знайти довжину сторони квадрата, якщо площа його 16 а? 25 га?

Міркування учня. Треба знайти таке число, яке при множенні само на себе дає нам 16. (25). Це число 4 (5).)

3. Диференційоване опитування.

Задача. Площа присадибної ділянки 48 а. Двір займає   ділянки, сад —  ділянки. Решту площі займає город. Знайди площу городу.

Картка № 1 (для учнів із високим рівнем знань)

1) Прочитай задачу. Розв'яжи її діями з поясненням. Склади вираз. Перевір за схемою:

2) Додатково дізнайся, на скільки арів площа городу більша від площі саду.

Картка № 2 (для учнів із достатнім рівнем знань)

1) Прочитай задачу. Розв'яжи її діями з поясненням

2) Склади вираз за схемою:

Картка № 3 (для учнів із середнім та початковим рівнем знань)

1) Прочитай задачу. Розв'яжи її діями з поясненням за планом.

а) Скільки арів займав двір?

б) Яка площа саду?

в) Яка площа двору і саду разом?

г) Яка площа городу?

II. Розвиток математичних знань.

1. Обчислення площі прямокутника.

а) Задача № 609.

1) Вибір одиниці площі для вимірювання площі шкільного коридору (квадратний метр), площі сторінки учнівською зошита (квадратний сантиметр), площі поверхні стола (квадратний дециметр).

2) Учні приходять до висновку: якщо довжину прямокутника збільшити у 2 рази, а ширину не змінювати, то площа прямокутника збільшиться у 2 рази; якщо довжину і ширину збільшити у 3 рази, то площа прямокутника збільшиться у 9 разів; якщо довжину збільшити у 4 рази, а ширину зменшити у 2 рази, то площа прямокутника збільшиться у 2 рази.

б) Задача № 610.

Учні розглядають плани ділянок; пояснюють, як знайти їхні площі.

(Розв'язання: 1) 6 ∙ 5 = 30 (м2) — площа ділянки з цибулею:

2) 6 - 4 = 2 (м) — ширина ділянки з редискою;

3) 2 ∙ 10 = 20 (м2) — площа ділянки з редискою;

4) 4 ∙ 10 = 40 (м2) — площа ділянки з морквою.)

в) Задача № 611.

Після аналізу задачі учитель пропонує учням з високим рівнем знань розв'язати її самостійно. Решта працюють під керівництвом учителя. Задачу розв'язують двома способами.

Перший спосіб:

1) 120 + 80 = 200 (г) — витратили лаку на 1 м2 підлоги;

2) 5 ∙ 4 = 20 (м2) — площа підлоги;

3) 200 ∙20 = 4000 (г) = 4 кг — витратили лаку.

Другий спосіб:

1) 5 ∙ 4 = 20 (м2) — площа підлоги;

2) 120 ∙ 20 = 2400 (г) — витратили лаку першого разу;

3) 80 ∙ 20 = 1600 (г) — витратили лаку другого разу;

4) 2400 + 1600 = 4000 (г) = 4 кг — витратили лаку.

г) Задача № 612.

Під час повторення умови вчитель малює на дошці схему.

Далі учні, які можуть розв'язати задачу самостійно, записують розв'язання у зошити. З усіма іншими вчитель робить розбір задачі від числових даних або від запитання.

(Відповідь: 640 м2.)

Фізкультхвилинка.

2. Складання виразів та знаходження їх значення.

а) Завдання № 614 (з коментуванням).

1) (9407 + 5080) - (9407 - 5080) (= 10160);

2) 9485 ∙ 9 - (9485 - 9) (= 75889).

б) Завдання № 613 (за варіантами).

Варіант 1 — перший стовпчик;

Варіант 2 — другий.

(Відповідь: 50744; 119910; 51658; 847.)

III. Підсумок уроку

— Яка площа поля зайнята капустою? Картоплею?

(Відповідь: 60 м2; 180 м2.)

IV. Домашнє завдання.

№№ 615, 616 (с. 100 — 101).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити