Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 72 Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов'язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 625-633)

Тема. Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов'язані з площею прямокутника. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 625—633).

Мета. Дати поняття учням про обчислення площі фігур за допомогою палетки, вчити користуватися нею для обчислення площі невеликих фігур; вправляти учнів у розв'язуванні задач, пов'язаних з площею прямокутника; удосконалювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії.

Обладнання. Таблиця «Обчислення площі фігури за допомогою палетки»; фігури різної форми; палетки; схема задачі.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

Учні обмінюються зошитами і здійснюють взаємоперевірку.

2. Усні обчислення.

а) До суми чисел 25 і 4 додати добуток цих чисел. (129)

Частку чисел 48 і 8 зменшити у 3 рази. (2)

Добуток чисел 15 і 5 зменшити на 50. (25)

б) Знайди  хв (15 с);             доби (8 год);         год (30 хв).

в) Площа прямокутника 56 см2 Одна з його сторін — 8 см. Знайти другу сторону. (7 см)

2. Завдання .для опитування всіх учнів класу.

а) Площа прямокутної ділянки 108 м2 її ширина — 6 м. На скільки метрів ширина цієї ділянки менша від її довжини? У скільки разів довжина більша від ширини? (На 12 м менша; у 3 рази більша.)

б) 6м 60 см : 4 см (= 165)     9 т 6 ц ; 8 ц (= 12)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення (за таблицею та вправою № 625).

2. Первинне закріплення вивченого.

а) Завдання № 626 (фронтально).

Круг

Повних квадратних сантиметрів — 5.

Неповних квадратних сантиметрів — 16. Це приблизно 8 повних квадратних сантиметрів. Площа круга: 5 + 8 = 13 (см2).

П'ятикутник

Повних квадратних сантиметрів — 6, неповних — 8. Площа: 6 + 4 = 10 (см2).

б) Робота з роздатковим матеріалом.

Кожен учень отримує палетку і фігуру, вирізану з паперу. Накладаючи палетку на фігуру, знаходить її площу.

Фізкультхвилинки.

III. Розвиток математичних знань.

1. Розв'язування задач.

а) Задача № 627.

Обчисливши периметр прямокутника і периметр квадрата, учні роблять висновок, що вони рівні.

 Аналогічно обчислюють площі цих фігур і роблять висновок, що площа квадрата більша, ніж площа прямокутника.

б) Задача № 630 (колективно).

(Розв'язання: 

1) 8 ∙ 5 = 40 (ц) — зібрали насіння з 5 га поля;

2) 16000 : 40 = 400 (грн) — коштує 1 ц насіння (або 100 кг);

3) 400 : 100 = 4 (грн) — коштує 1 кг насіння.)

в) Задача № 631 (усно).

2. Виконання завдання № 629 (за варіантами).

(Відповідь: 1734; 6182.)

3. Самостійна робота.

Виміряти за допомогою палетки площу фігури (на вибір) непрямокутної форми.

IV. Підсумок уроку.

— Що таке палетка? Для чого вона служить?

V.  Домашнє завдання.

№№ 632, 633 (с. 103-104).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити