Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік
УРОК 79 Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 688-696)
Тема. Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 688—696).
Мета. Ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями; закріплювати вміння ділити багатоцифрові числа на одноцифрові; вправляти учнів у розв'язуванні задач на зведення до одиниці; дати поняття про знаходження площі поверхні куба.
Обладнання. Таблиця для усних обчислень; завдання для опитування; куб.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
а) Пояснити розв'язання задачі № 686.
(Розв'язання: (390 - 130) : 4 = 65 км/год.)
б) Зачитати значення виразів (№ 687) у порядку зростання.
(Відповідь: 4090; 5447; 34002; 189028.)
2. Усні обчислення.
а) Завдання № 688.
б) 2 зоби ∙ 3 < (6 год) : поет (3 міс) 2 гол 5 хв =
в) Сторона рівностороннього п'ятикутника дорівнює 8 см. Знайти сторону квадрата, периметр якого дорівнює периметру п'ятикутника. (10 см)
г) Гра «Хто швидше?»
3. Математичний диктант.
Записати відповіді.
✵ Маса двох однакових поросят 36 кг. Яка маса чотирьох таких поросят?
✵ Обчислити площу прямокутника зі сторонами 40 см і 50 см.
✵ Яку відстань пролетить літак зі швидкістю 700 км/год за 3 години?
✵ 1 т : 20 1 ц ; 10 1 т - 20 кг 1 ц - 10 кг
(Відповідь: 72 кг; 2000 см2; 2100 км; 50 кг; 10 кг; 1980 кг; 90 кг.)
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовча робота (за № 690).
Учні розглядають зразок, пояснюють спосіб обчислення виразів.
2. Пояснення ділення багатоцифрових чисел, шо закінчуються нулями (№ 691).
3. Первинне закріплення.
Ділення з коментуванням: 71400 : 3; 340800 : 8.
4. Завдання № 692.
(Результати ділення: 66000; 170407.)
Фізкультхвилинка.
III. Розвиток математичних знань.
1. Завдання № 689 (самостійно).
(Результати обчислень: 80504; 20304; 19753; 20304.)
2. Розв'язування задач.
а) Задача № 693 (усно).
Учні пояснюють, про що дізнаються, обчисливши подані вирази.
б) Задача № 694*.
Бесіда.
— Що можна сказати про грані куба? (Вони однакові.) Скільки їх? (6). Чи можемо обчислити площу 1 грані? (Можемо, бо ребро куба — це сторона квадрата.) А як знайти площу всіх граней? (Площу однієї грані збільшити у 6 разів.) Учні класу самостійно записують обчислення.
(Відповідь: 24 см2.)
IV. Підсумок уроку.
— Обчисліть: 2400 : 2; 16000 : 4; 6500 : 5.
V. Домашнє завдання.
№№ 695, 696 (с. 113).