Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 79 Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 688-696)

Тема. Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 688—696).

Мета. Ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями; закріплювати вміння ділити багатоцифрові числа на одноцифрові; вправляти учнів у розв'язуванні задач на зведення до одиниці; дати поняття про знаходження площі поверхні куба.

Обладнання. Таблиця для усних обчислень; завдання для опитування; куб.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 686.

(Розв'язання: (390 - 130) : 4 = 65 км/год.)

б) Зачитати значення виразів (№ 687) у порядку зростання.

(Відповідь: 4090; 5447; 34002; 189028.)

2. Усні обчислення.

а) Завдання № 688.

б) 2 зоби ∙ 3 < (6 год) :  поет (3 міс) 2 гол 5 хв =  

в) Сторона рівностороннього п'ятикутника дорівнює 8 см. Знайти сторону квадрата, периметр якого дорівнює периметру п'ятикутника. (10 см)

г) Гра «Хто швидше?»

3. Математичний диктант.

Записати відповіді.

• Маса двох однакових поросят 36 кг. Яка маса чотирьох таких поросят?

• Обчислити площу прямокутника зі сторонами 40 см і 50 см.

• Яку відстань пролетить літак зі швидкістю 700 км/год за 3 години?

• 1 т : 20                1 ц ; 10     1 т - 20 кг     1 ц - 10 кг

(Відповідь: 72 кг; 2000 см2; 2100 км; 50 кг; 10 кг; 1980 кг; 90 кг.)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота (за № 690).

Учні розглядають зразок, пояснюють спосіб обчислення виразів.

2. Пояснення ділення багатоцифрових чисел, шо закінчуються нулями (№ 691).

3. Первинне закріплення.

Ділення з коментуванням: 71400 : 3; 340800 : 8.

4. Завдання № 692.

(Результати ділення: 66000; 170407.)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Завдання № 689 (самостійно).

(Результати обчислень: 80504; 20304; 19753; 20304.)

2. Розв'язування задач.

а) Задача № 693 (усно).

Учні пояснюють, про що дізнаються, обчисливши подані вирази.

б) Задача № 694*.

Бесіда.

— Що можна сказати про грані куба? (Вони однакові.) Скільки їх? (6). Чи можемо обчислити площу 1 грані? (Можемо, бо ребро куба — це сторона квадрата.) А як знайти площу всіх граней? (Площу однієї грані збільшити у 6 разів.) Учні класу самостійно записують обчислення.

(Відповідь: 24 см2.)

IV. Підсумок уроку.

— Обчисліть: 2400 : 2; 16000 : 4; 6500 : 5.

V.  Домашнє завдання.

№№ 695, 696 (с. 113).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити