Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 87 Аналіз контрольної роботи. Частини. Порівняння частин. Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною. Складені задачі, які включають знаходження частин (№№ 751-759)

Тема. Аналіз контрольної роботи. Частини. Порівняння частин. Задачі на знаходження частини числа і числа за його частиною. Складені задачі, які включають знаходження частин (№№ 751—759).

Мета. Проаналізувати помилки, допущені учнями під час виконання контрольної роботи; вчити учнів знаходити частину числа та число за його частиною; удосконалювати вміння учнів розв'язувати складені задачі, які включають знаходження частин.

Обладнання. Таблиця «Дроби»; картки із завданнями.

Зміст уроку

I.  Аналіз контрольної роботи.

Учитель спочатку робить загальний аналіз роботи. Називає прізвища тих учнів, які найкраще виконали контрольну роботу. Називає типові помилки, допущені учнями у ході виконання тематичного опитування.

Учні під керівництвом учителя виконують ті завдання, або аналогічні, в яких допущено найбільше помилок.

Учням, які виконали контрольну роботу на 10-12 балів, учитель підбирає додаткові завдання.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення (за таблицею № 48).

2. Первинне закріплення (за №№ 751 — 752).

3. Знаходження частини числа і числа за його частиною.

а) Розгляд задач №№ 753 (1), 753 (2).

б) Розв'язування і порівняння задач.

Задача 1. У класі 42 учні,  всіх учнів класу — відмінники. Скільки відмінників в ньому класі? (7 відмінників.)

Задача 2. У класі 8 відмінників, що становить  всіх учнів. Скільки всього учнів в класі? (32 учні.)

Порівнюючи ці задачі, учні роблять висновок, що в першій задачі знаходили частину числа, а в другій — число за його частиною. Можна до цих задач зробити схему у вигляді відрізків.

1)

2)

в) Порівняння частин (за № 754).

— Скільки половин міститься у цілому прямокутнику? Скільки третіх, четвертих, п'ятих, восьмих, десятих частин є у цілому прямокутнику?

— Скільки четвертих частин у половині?

— Скільки восьмих частин у четвертій частині, у половині прямокутника?

— Що більше  чи  ?  чи  ?  чи  ?  чи  ?  чи  ?  чи  ?

Фізкультхвилинка.

III. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Виконання завдання № 755 (самостійно).

2. Розв'язування задачі № 757.

Учні з високим рівнем знань працюють самостійно, решта — під керівництвом учителя: складають короткий запис задачі, з'ясовують план її розв'язування.

(Розв'язання: 240 : 4 + 420 : 6 = 130 (кв.).)

3. Творча робота над задачею № 757.

— Як зміниться відповідь, якщо в умові  замінити на ; ; ?

(Сума зменшиться за рахунок зменшення першого доданка.)

4. Виконання завдання № 756 (самостійно).

а) Якщо а = 43, то 989 : а - 20 = 989 : 43 - 20 = 23.

б) Якщо а = 43, то 1000 - 774 : а = 1000 - 774 : 43 = 982.

в) Якщо а = 43, то 17 а - 567 = 164.

IV. Підсумок уроку.

— Яка частина прямокутника зафарбована?

— Порівняйте:

V. Домашнє завдання.

№№ 758, 759 (с. 124).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити