Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік
УРОК 91 Знаходження числа за значенням його дробу. Розв'язування задач (№№ 788-796)
Тема. Знаходження числа за значенням його дробу. Розв'язування задач (№№ 788—796).
Мета. Вчити учнів знаходити число за значенням його дробу; вправляти у розв'язуванні задач з дробовими числами; закріплювати вміння знаходити дріб від числа.
Обладнання. Таблиця для усних обчислень; картки для опитування; короткий запис задачі.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
а) Із завдання № 786 зачитати результати обчислення виразів з іменованими числами.
(20 м 35 см : 5 = 407 см = 4 м 07 см; 20 т 35 кг : 5 = 4 т 007 кг;
34 м 5 дм : 5 дм = 69 дм = 6 м 9 дм.)
б) Пояснити розв'язання задачі № 787.
(Розв'язання:
1) 50 ∙ 6 = 300 (к.) — перекидних календарів;
2) 1750 - 300 = 1450 (к.) — решта календарів;
3) 1450 : 10 ∙ 9 = 1305 (к.) — відривних календарів.)
2. Усні обчислення.
а) Скільки годин в доби?
доби?
Знайти від різниці 600 і 350.
Дуб росте 400 років, а ялина — цієї кількості. Скільки років може рости ялина?
б) Гра «Хто швидше?»
3. Картки для опитування.
№ 1
1) Знайди від 72060. (= 60050)
2) Розв'яжи задачу.
У господарство привезли 2400 л бензину. Першого дня витратили , а другого —
усієї кількості. Скільки літрів бензину витратили за два дні? (Відповідь: 1200 л бензину.)
№ 2
1) Знайди від 2480. (= 1984)
2) Розв'яжи задачу.
Школярі посадили у парку 160 дерев. Першого дня посадили всіх дерев, а другого —
. Скільки дерев посадили школярі за два дні?
(Відповідь: 152 дерева.)
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення (за № 788).
2. Читання правила на с. 130.
3. Первинне закріплення вивченою.
Задачі.
а) Петрик прочитав 25 сторінок, що становило книжки. Скільки сторінок у книжці? (250 сторінок.)
б) Туристи подолали 234 км, що становить у маршруту. Скільки кілометрів становить увесь маршрут? (351 км)
в) Виконання завдань №№ 789 — 791.
Фізкультхвилинка.
III. Розвиток математичних знань.
1. Виконання завдання № 792.
(Відповіді: 200 кг; 40 хв; 15 хв.)
2. Розв'язування задач.
а) Задача № 793.
Учні з високим рівнем знань працюють самостійно. Решта — під керівництвом учителя складають план розв'язування задачі, виконують дії з коментуванням.
План
1) Яку площу займає квітник?
2) Яку площу квітника відведено під гвоздики?
3) Яку площу було відведено під тюльпани?
(Розв'язання:
1) 20 ∙ 30 = 600 (м2) — площа квітника;
2) 600 : 3 ∙ 2 = 400 (м2) — відведено під гвоздики;
3) 600 - 400 = 200 (м2) — відведено під тюльпани.)
б) Задача № 794*.
Учні приходять до висновку: якщо 12 : 12 = 1, то (12 : 2) : (12 - 6) = 6 : 6 = 1. Отже, дільник спочатку дорівнював 12.
IV. Підсумок уроку.
— 3 см становить усього відрізка. Яка довжина відрізка? (15 см)
— Знайдіть число, якого дорівнює 90. (135)
V. Домашнє завдання.
№№ 795, 796 (с. 130); повторити правило на с. 130.