Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 91 Знаходження числа за значенням його дробу. Розв'язування задач (№№ 788-796)

Тема. Знаходження числа за значенням його дробу. Розв'язування задач (№№ 788—796).

Мета. Вчити учнів знаходити число за значенням його дробу; вправляти у розв'язуванні задач з дробовими числами; закріплювати вміння знаходити дріб від числа.

Обладнання. Таблиця для усних обчислень; картки для опитування; короткий запис задачі.

Зміст уроку

І.  Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Із завдання № 786 зачитати результати обчислення виразів з іменованими числами.

(20 м 35 см : 5 = 407 см = 4 м 07 см; 20 т 35 кг : 5 = 4 т 007 кг;

34 м 5 дм : 5 дм = 69 дм = 6 м 9 дм.)

б) Пояснити розв'язання задачі № 787.

(Розв'язання:

1) 50 ∙ 6 = 300 (к.) — перекидних календарів;

2) 1750 - 300 = 1450 (к.) — решта календарів;

3) 1450 : 10 ∙ 9 = 1305 (к.) — відривних календарів.)

2. Усні обчислення.

а) Скільки годин в   доби?  доби?

Знайти  від різниці 600 і 350.

Дуб росте 400 років, а ялина —  цієї кількості. Скільки років може рости ялина?

б) Гра «Хто швидше?»

3. Картки для опитування.

№ 1

1) Знайди  від 72060. (= 60050)

2) Розв'яжи задачу.

У господарство привезли 2400 л бензину. Першого дня витратили , а другого —  усієї кількості. Скільки літрів бензину витратили за два дні? (Відповідь: 1200 л бензину.)

№ 2

1) Знайди  від 2480. (= 1984)

2) Розв'яжи задачу.

Школярі посадили у парку 160 дерев. Першого дня посадили  всіх дерев, а другого —  . Скільки дерев посадили школярі за два дні?

(Відповідь: 152 дерева.)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення (за № 788).

2. Читання правила на с. 130.

3. Первинне закріплення вивченою.

Задачі.

а) Петрик прочитав 25 сторінок, що становило  книжки. Скільки сторінок у книжці? (250 сторінок.)

б) Туристи подолали 234 км, що становить у маршруту. Скільки кілометрів становить увесь маршрут? (351 км)

в) Виконання завдань №№ 789 — 791.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Виконання завдання № 792.

(Відповіді: 200 кг; 40 хв; 15 хв.)

2. Розв'язування задач.

а) Задача № 793.

Учні з високим рівнем знань працюють самостійно. Решта — під керівництвом учителя складають план розв'язування задачі, виконують дії з коментуванням.

План

1) Яку площу займає квітник?

2) Яку площу квітника відведено під гвоздики?

3) Яку площу було відведено під тюльпани?

(Розв'язання:

1) 20 ∙ 30 = 600 (м2) — площа квітника;

2) 600 : 3 ∙ 2 = 400 (м2) — відведено під гвоздики;

3) 600 - 400 = 200 (м2) — відведено під тюльпани.)

б) Задача № 794*.

Учні приходять до висновку: якщо 12 : 12 = 1, то (12 : 2) : (12 - 6) = 6 : 6 = 1. Отже, дільник спочатку дорівнював 12.

IV. Підсумок уроку.

— 3 см становить  усього відрізка. Яка довжина відрізка? (15 см)

— Знайдіть число,  якого дорівнює 90. (135)

V.  Домашнє завдання.

№№ 795, 796 (с. 130); повторити правило на с. 130.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити