Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК 92 Складені задачі, що включають знаходження дробу від числа. Повторення правила множення числа на добуток Подання дробу як частки двох чисел (№№ 797-805)

Тема. Складені задачі, що включають знаходження дробу від числа. Повторення правила множення числа на добуток Подання дробу як частки двох чисел (№№ 797—805).

Мета. Закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі, що включають знаходження дробу від числа; ознайомити учнів із дробами як частками двох чисел, вчити розв'язувати відповідні задачі; повторити правило множення числа на добуток та вправляти учнів у застосуванні його для спрощення обчислень.

Обладнання. Таблиця для усних обчислень; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Пояснити розв'язання задачі № 795.

(Розв'язання:

1) 50 ∙ 20 = 100 (м2) — площа сквера;

2) 100 : 5 ∙ 2 = 40 (м2) — площа ігрового майданчика;

3) 100 - 40 = 60 (м2) — відведено під дерева й кущі.)

б) Із завдання № 796 зачитати результати обчислення виразів на три дії. (Відповідь: 80 774; 72377.)

2. Усні обчислення.

а) Знайти , , , , ,  від 1 доби (4 год; 20 год; 6 год; 18 год; 2 год; 10 год.)

б) Знайти:  від суми чисел 65 і 35 (75);

 від різниці чисел 95 і 45 (20);

 від добутку чисел 20 і 9 (120).

в) Мама розрізала торт на 15 рівних частин. 7 частин вона залишила в тортівниці, а решту поділила порівну між татом, дочкою, сином і собою. Яку частину торта одержав кожний з них? ( )

г)* Яка це тварина, якщо її маса складається з — тонни і ще  її маси? (Відповідь: 500 кг, зубр.)

(Відповідь.  = 100 кг. З малюнка видно, що  т — це  всієї маси тварини. Тобто, маса тварини у 5 разів більша, ніж 100 кг.)

ґ) Вправа № 798.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення (за № 802).

2. Закріплення вивченого.

Задача 1. 4 кг крупів розсипали у 10 пакетів, порівну в кожний. Скільки крупів у кожному пакеті?

(Розв'язання: 4 : 10 =  (кг) = 400 (г).)

Задача 2.

5  хлопчиків упіймали 4 кг риби і поділили її порівну. Скільки риби у кожного хлопчика?

(Розв'язання:

4 : 5 =  (кг) = 800 (г)

1000 : 5 ∙ 4 = 800 (г).)

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Розв'язування задач.

а) Задача № 797.

Учні з високим рівнем знань розв'язують задачу самостійно, решта — під контролем вчителя складають план розв'язування задачі, далі — працюють самостійно. Один із учнів записує самостійно розв'язання задачі діями з поясненням на дошці. (Відповідь: 8 см, 14 см2.)

б) Задача № 799.

Один учень записує дії на дошці, щоб потім звірити результат.

1)  — площа розширеної площі парку;

2)  — площа паркової зони міста.

2. Виконання завдання № 803 (1, 2).

Учні виконують завдання з коментуванням.

3. Самостійна робота.

Варіант 1.

1) Задача № 800. (Відповідь: 2500 м2.)

2) Завдання № 803 (3), верхній рядок виразів. (Відповідь: 7682; 22445.)

Варіант 2.

1) Задача № 801. (Відповідь: 72 гривні.)

2) Завдання № 803 (3), нижній рядок виразів. (Відповідь: 715; 6225.)

IV. Підсумок уроку.

Обчислити зручним способом.

125 ∙ (15 ∙ 8)

25 ∙ (35 ∙ 4)

V.  Домашнє завдання.

№№ 804, 805 (с. 132).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити