Математика - Конспекти уроків 4 клас - до підручника Богдановича М.В. - 2016 рік

УРОК № 97 Знаходження добутку виду 2400 ∙ 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839-848)

Тема. Знаходження добутку виду 2400 ∙ 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач з буквеними даними. Задачі на пропорційне ділення (№№ 839—848).

Мета. Ознайомити учнів із множенням виду 2400 ∙ 30 усним і письмовим способами; закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі з буквеними даними; удосконалювати вміння дітей розв'язувати задачі на пропорційне ділення.

Обладнання. Гра «Замкни коло» (таблиця); картки для опитування; таблиці за коротким записом задачі; таблиця «Знаходження добутку виду 3200 ∙ 30».

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

а) Зачитати відповідь до задачі № 837.

(Відповідь: 628 м тканини витратили па пошиття чоловічих костюмів.)

б) Із завдання № 838 зачитати значення добутків.

(Відповідь: 672; 6000.)

2. Усні обчислення.

а) Гра «Замкни коло».

У грі бере участь 2 команди, по 8 учнів у кожній.

б) Рівняння.

х : 15 = 1000          х: 80 = 400     х ∙ 8 = 400

в) Задача.

Туристам треба було пройти 200 км. За перший тиждень вони подолали  цього шляху, а решту — порівну розподілили на 10 днів. По скільки кілометрів йшли туристи кожного із десяти останніх днів? (Відповідь: по 12 км.)

3. Завдання для опитування.

1) Скласти вираз і знайти його значення.

До добутку чисел 129000 і 6 додати добуток чисел 257 і 500. (902500).

2) У майстерні було 800 м полотна. За тиждень використали  всієї кількості. Скільки метрів полотна залишилося в майстерні? (160 м)

4. Картки для опитування.

№ 1

1) Склади вираз і знайди його значення.

Від добутку чисел 82000 і 9 відніми добуток чисел 67800 і 3 (534600).

2) У школі 960 учнів.  цієї кількості — дівчатка, а решта — хлопчики. Скільки хлопчиків у школі? (360.)

№ 2

1) Склади вираз і знайди його значення.

Добуток чисел 507 і 400 збільш на частку чисел 288953 і 7. (244079)

2) Відстань від дому до школи 432 м. Хлопчик пройшов  цього шляху. Скільки метрів йому залишилося ще пройти? (108 м)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення знаходження добутку 3200 ∙ 30 (за таблицею). Учні розглядають прийоми усного і письмового множення добутку 3200 ∙ 30.

2. Первинне закріплення (за №№ 839 — 840).

3. Виконання завдання № 841 (з коментуванням).

4. Гра-змагання «Доберись до прапорця» (за таблицею № 53).

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Розв'язування задач з буквеними даними.

а) Задача № 842.

Під час повторення учнями змісту задачі вчитель на дошці виконує її короткий запис.

— Скільки тістечок купили брат і сестра разом? (k + с)

— Скільки вони заплатили за тістечка? (а грн)

— Як дізнатися, скільки коштує одне тістечко? (а : (k + с) грн)

— Складіть вираз та обчисліть його значення, якщо k = 6, с = 9, а = 60.

(Розв'язання: 60 : (6 + 9) = 4 (грн).)

б) Складіть задачу за виразом:

а = а : 7.

Знайдіть значення виразу, якщо а = 896.

2. Розв'язування задач на пропорційне ділення.

а) Задача № 843 (з коментуванням).

(Розв'язання:

1) 4 + 3 = 7 (м.) — жита і пшениці було на причепі;

2) 560 : 7 = 80 (кг) — зерна в одному мішку;

3) 80 ∙ 4 = 320 (кг) — жита було на причепі.)

б) Задача № 844 (самостійно).

Для учнів із середнім та початковим рівнем знань на дошці подано таблицю:

Учні, які швидше виконають завдання, розв'язують задачу № 846.

(Відповідь: 1000 000 людей вистачить кисню із 400 га соснового лісу.)

3. Виконання завдання № 845.

(Відповідь: 42; 85; 26.)

IV. Підсумок уроку.

— Обчисліть:

310 ∙ 200;               500 ∙ 50;         30 ∙ 40 ∙ 50.

V. Домашнє завдання.

№№ 847, 848 (с. 137).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити