Розробки уроків - Математика 4 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ВЕЛИЧИНИ

УРОК 23. ЧИТАННЯ І ЗАПИС П'ЯТИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 20 000

Мета:

формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння читати і записувати числа у межах 20 000; повторити правило додавання трицифрових чисел; вчити розв'язувати задачі на знаходження третього доданка; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про українські мультиплікаційні серіали, спортивні ігри.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: позиційний принцип запису числа; розрядний склад числа.

Міжпредметні зв'язки: «Я у світі», українська мова, фізична культура.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

2. Актуалізація опорних знань

1) Усне опитування (фронтально, з використанням прийомів «Мозковий штурм», «Інтрига»).

— А для цього треба піклуватися про своє...

Гра «Влуч у ціль»

Хід гри

З кожного рядка виберіть лише ті букви, що не повторюються.

АОДКАДОННЗАДЖЖ

НЛВНЛВППДООУКУК

АИІІАИОЮЮІАИІЮЮ

ГГТМТММРППИККГТТ

ЄЕЕАЄААОИЮЮИИЄУ

ШБШШЩЩБВКЗККЗЗЩ

ИІЕЕІИИООЕЯЮЮЕЮИ (Здоров’я)

— Яка найважливіша умова здоров’я людини, її працездатності та довголіття? (Заняття спортом)

— У нас розпочинаються спортивно-математичні змагання.

2) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

Гольф (англ. golf) — спортивна гра, у якій окремі учасники або команди змагаються, заганяючи маленький, складної конструкції м’яч для гольфу в спеціальні лунки ударами ключок, намагаючись подолати відведену дистанцію за мінімальне число ударів. Гольф є видом спорту, що визнаний Міжнародним олімпійським комітетом. Він входив до програми Олімпійських ігор 1900 та 1904 років. Виконавчий комітет МОК у серпні 2009 року рекомендував включити гольф до програми Олімпійських ігор 2016 року.

3) Усні обчислення (фронтально з використанням прийому «Мозковий штурм»).

Гра «Найрозумніший»

Клас об’єднується у три команди. Учасники гри по черзі підходять до скриньки, виймають картку із завданням і розв’язують його. Учні-«контролери» перевіряють виконання завдань і видають фішки. Команда, яка набрала більше фішок, виграє.

4) Каліграфічна хвилинка.

Команда 1

Відповіді: 48; 6; 64; ЗО; 112; 99; 6; 20; 17

— Запишіть відповіді в порядку зростання.

6; 17; 20; 30; 48; 64; 99; 112.

Команда 2

Відповіді: 34; 54; 22; 15; 104; 108; 60; 200; 29.

— Запишіть відповіді в порядку зростання.

15; 22; 29; 34; 54; 60; 34; 104; 108; 200.

Команда 3

Відповіді: 58; 13; 8; 0; 88; 117; 30; 4; 17.

— Запишіть відповіді в порядку зростання.

0; 4; 8; 13; 17; 30; 58; 88; 117.

5) Математична розминка (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

• Фокусник дістав з капелюха 142 червоні хустки і 136 сині. На скільки більше було синіх хусток? (На 6)

• На арену вибігло 116 пуделів, а болонок — на 214 більше. Скільки всього вибігло собак? (330)

• У виставі брало участь 65 акробатів. Це на 12 менше, ніж жонглерів. Скільки всього виступало артистів? (142)

• В антракті 267 чоловік купили морозиво. З них 114 людей купили пломбір, а решта — ескімо. Скільки людей купили ескімо? (153)

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Коло ідей»)

— Зосередьтесь і з’ясуйте, яка тема нашого уроку?

1 — одноцифрове;

13 —

136 —

1369 —

13 690 —

— На вашу думку, яке найменше п’ятицифрове число?

— На вашу думку, яке найбільше п’ятицифрове число?

Клас тисяч

Клас одиниць

Сотні тисяч

Десятки тисяч

Одиниці тисяч

Сотні

Десятки

Одиниці

1

8

1

7

8

7

4

0

3

5

• Прочитайте числа.

• Скільки розрядів має кожне число? Скільки класів?

• Що позначає нуль у записі другого числа?

— Яка тема нашого уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням прийому «Мозковий штурм»)

— А для чого нам потрібно володіти цими знаннями? (Відповіді учнів.)

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 34-35).

а) Практична робота у розкладанні числа на розрядні доданки — № 208 (учителем або сильними учнями).

12 483 = 10 000 + 2000 + 400 + 80 + 3

16 500 = 10 000 + 6000 + 500

18 302 = 10 000 + 8000 + 300 + 2

17 050 = 10 000 + 7000 + 50 14 006 = 10 000 + 4000 + 6

19 013 = 10 000 + 9000 + 10 + 3

б) Запис п’ятицифрових чисел «ланцюжком» — № 209 (фронтальна робота з використанням прийому «Коментування»).

Слід нагадати, що після слова «тисяч» має бути записано три розряди І класу: 12 755; 15 080; 18 008.

— Одиниці яких розрядів відсутні в числах? (15 080 — сотні, одиниці; 18 008 — сотні, десятки)

в) Повторення письмового додавання трицифрових чисел № 210 (1) (фронтальна робота з використанням прийому «Коментування»).

Алгоритм письмового додавання

1. При додаванні трицифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями.

2. Додавати починають з одиниць. До 5 одиниць додати 6, отримуємо 11 — це 1 десяток і 1 одиниця; 1 одиницю записуємо під одиницями, а один десяток запам’ятовуємо.

3. Додаємо десятки. До 7 десятків додати 0 десятків, отримуємо 7 десятків і ще 1 десяток, отримуємо 8 десятків. Записуємо під десятками.

4. Додаємо сотні. До 4 сотень додати 2 сотні, отримуємо 6 сотень.

Записуємо число 6 під сотнями. Сума: 681.

г) Самостійне розв’язування прикладів № 210 (2).

Варіант 1

128 + 666 = 794

37 + 847 = 884

136 + 123 = 259

57 + 284 = 341

Варіант 2

127 + 666 = 793

36 + 847 = 883

136 + 122 = 258

57 + 283 = 340

ґ) Розв’язування задач № 211 (фронтальна робота з використанням прийому «Коментування»).

Пояснення дітей:

1) 127 + 93 = 220 (км) — проїхали два автобуси;

2) 250 - 220 = 30 (км) — відстань між автобусами;

250 - (127 + 93) = 30 (км)

д) Розв’язування задачі № 212 (робота в міні-групах з використанням прийому «Два, чотири, всі разом»).

Складання задачі за коротким записом.

1) 52 - 4 = 48 (кг)

2) 52 + 48 = 100 (кг)

3) 155 - 100 = 55 (кг)

155 - (52 – 4 + 52) = 55 (кг)

2) Фізкультхвилинка.

Гра «Відгадайка»

3) Розв'язування логічної задачі № 214 (фронтальна робота з використанням прийому «Мозковий штурм»),

1) 68-4 = 64 (уч.);

2) 64 : 2 = 32 (уч.) — в одному класі;

3) 32 + 4 = 36 (уч.) — в іншому класі.

4) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

«Живчик та його друзі» (серія 9 «Гра для джентльменів»)

Походження гри

Уважають, що гра в гольф зародилася в Шотландії і була винайдена пастухами, які за допомогою ціпків (майбутніх ключок) заганяли камені в кролячі нори. Перше поле для ґольфу в Україні збудоване в Житомирській області, в Леонтіївці — родовій садибі князів Муравйових-Апостолів у 1913 році. Для цього спеціально викликали майстрів із Шотландії.

Розвитком гольфу в Україні нині опікується кілька гольф-клубів, а також об’єднань гольф-клубів та гольфістів. Так, до Асоціації гольфу України у серпні 2009 входили 85 ґольфістів.

Піклуватися про своє здоров’я має кожна людина. Головне — захотіти бути здоровим!

Замисліться про своє ставлення до свого здоров’я. Давайте виразимо в кольорі, як ви тепер будете ставитися до свого здоров’я.

Червоний — Я буду намагатися вести здоровий спосіб життя.

Зелений — Я не впевнений у своєму виборі.

Блакитний — Я також байдужий до свого здоров’я.

— Ми сьогодні добре попрацювали. Сподіваюся, що здоровий спосіб життя увійде у вас у звичку і не викликатиме труднощів. А починати слід кожен день з посмішки, тоді він буде, як свято. Отже, будьте всі здорові!

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 35, № 215; 216.

2. Рефлексія

• Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

• Назвіть п’ятицифрові числа.

• Які правила додавання трицифрових чисел ви знаєте?

• Як розв’язувати задачі на знаходження третього доданка?

• Де можна використати ці знання?

• Які риси характеру допомагали навчатися, а які — заважали?

Активність, апатія, ввічливість, упертість, дисциплінованість, допитливість, ініціативність, наполегливість, неуважність, незібраність, недбалість, організованість.

• Похваліть себе. Чи з’явилося почуття самоповаги від роботи на уроці?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.