Розробки уроків - Математика 4 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ВЕЛИЧИНИ

УРОК 27. НУМЕРАЦІЯ ШЕСТИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ЧИТАННЯ І ЗАПИС ШЕСТИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ПОВТОРЕННЯ ПИСЬМОВОГО ДІЛЕННЯ НА ОДНОЦИФРОВЕ ЧИСЛО. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ЗНАЧЕННЯМ ЙОГО ДРОБУ

Мета:

формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння читати і записувати шестицифрові числа в межах 200 000, розкладати їх на розрядні доданки; закріплювати обчислювальні навички та вміння розв'язувати задачі; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про цінність дружби.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: позиційний принцип запису числа; розрядний склад числа.

Міжпредметні зв'язки: літературне читання, українська мова, «Я у світі».

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Психологічна настанова

Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас,

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Промовляєм хором враз:

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

«Це мій кращий друг і я».

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

Якщо ні то мовчимо

Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?

І тихенько сидимо.

А хто, граючи в футбол, у вікно заб’є нам гол?

А тепер давайте грати —

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

Треба вам відповідати

Рано-вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

— Усе це можна сказати про наших друзів: Живчика, Лимончика, Грушку. Вони — бешкетники, пізнають навколишній світ... Повчимо їх математики!

2. Актуалізація опорних знань

1) Усні обчислення (фронтально з використанням прийому «Мозковий штурм»).

Гра «Заморочки з бочки»

Хід гри

Клас об’єднується у три команди. Перед учнями на столі стоїть бочка із цікавими завданнями. Учні підходять до бочки, виймають картки із завданнями і дають відповіді. Переможе команда, члени якої не допустять жодної помилки.

1. Що йде то вгору, то з гори, але залишається на місці? (Дорога)

2. На що найбільше схожа половина апельсина? (На другу половину апельсина)

3. Двоє пішли — три грузді знайшли. Слідом четверо йдуть, багато груздів знайдуть? (Жодного)

4. У коробці 25 кокосових горіхів. Мавпа вкрала всі горіхи, крім 17. Скільки горіхів залишилося в коробці? (Залишилося 17 горіхів.)

5. До тебе прийшли гості, а в холодильнику — пляшка лимонаду, пакет з ананасовим соком і пляшка мінеральної води. Що ти відкриєш у першу чергу? (Холодильник)

6. У якому місяці 28 днів? (У кожному місяці є 28-ме число)

7. Що стане з червоним м’ячиком, якщо він впаде у Чорне море? (Він намокне.)

8. Якою рукою краще розмішувати чай? (Краще розмішувати ложечкою.)

9. Тобі дано, а люди користуються. Що це? (Ім’я)

10. Чи може страус назвати себе птахом? (Ні, адже він не вміє говорити.)

11. Син мого батька, а мені — не брат. Хто це? (Я сам.)

12. Що видно тільки вночі? (Зірки)

— Наші герої побували в багатьох життєвих ситуаціях. У них з’явилося багато друзів, і з нашого класу — в тому числі. Покажемо, на що ми здатні.

— Готові до випробувань? Перевіримо ваші знання.

2) Тестування «Перевір свої знання» (індивідуальна робота з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

1. 1735 + 248 = [ ].

a) 1973;

б) 1983;

в) 2083.

2. 836 - 483 = [ ].

a) 353;

б) 453;

в) 373.

3.601 + 129 + 257 = [ ].

a) 977;

б) 987;

в) 1087.

4. 677-187+139 = [ ].

a) 490;

б) 519;

в) 629.

5. Розв’язком рівняння x - 38 = 264 є:

а) 202;

б) 302;

в) 226.

3) Каліграфічна хвилинка.

— Хлопці записують п’ятицифрові числа, склавши їх із цифр: 1; 0; 7

— Дівчата записують п’ятицифрові числа, склавши їх із цифр: 1; 0; 8.

4) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедн).

Гра «Ключик»

Діти називають якості характеру справжнього друга. Цими ключиками можна відчинити будь-які замки.

Доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний, справедливий, надійний, сміливий.

— Ми виконали завдання.

Двері у країну Дружби відчиняються. У цьому класі діти вміють дружити!

— Переконаємось, виконавши разом наступні завдання.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Коло ідей»)

Завдання 1. Запиши числа, які йдуть у натуральному ряду за числами:

507 099; 263 050; 920 006; 400 099.

Завдання 2. Запиши числа, які передують у натуральному ряду числам:

596 099; 850 760; 300 000; 720 682.

Завдання 3. Запиши числа, між якими стоять у натуральному ряду числа:

473 009; 200 000; 680 000; 702 584.

Гра «Хто краще вміє утворювати числа?»

Хід гри

— Назвіть шестицифрове число, сума цифр якого дорівнює 2.

Зразок: 110 000; 100 010; 100 001.

— Яка тема нашого уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Синтез думок»)

— Де в реальному житті ми використовуємо ці знання? (Відповіді учнів.)

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 39-40).

а) Практична робота. Читання і запис шестицифрових чисел (з використанням прийому «Коментування»).

Виконання завдання № 248

— Назвіть найбільше п’ятицифрове число (99 999).

— Назвіть наступне число. (100 000) Це найменше шестицифрове число.

— Якщо до 100 тисяч додати один, отримаємо число сто тисяч один. Наступне число сто тисяч два, потім — сто тисяч три і т. д.

Виконання завдання № 250. Розкладання чисел на розрядні доданки

Перед виконанням вправи можна ознайомити учнів зі зразком:

183 248 = 100 000 + 80 000 + 3000 + 200 + 40 + 8.

Варіант 1

128 345 = 100 000 + 20 000 + 8000 + 300 + 40 + 5.

144 500 = 100 000 + 40 000 + 4000 + 500.

105 307 = 100 000 + 5000 + 300 + 7.

100 008 = 100 000 + 8.

Варіант 2

139 456 = 100 000 + 30 000 + 9000 + 400 + 50 + 6.

155 600 = 100 000 + 50 000 + 5000 + 600.

106 407 = 100 000 + 6000 + 400 + 7.

100 009 = 100 000 + 9.

Виконання завдання № 249 (фронтально з використанням прийому «Коментування»)

У числі 100 001 міститься одна сотня тисяч, відсутні одиниці розряду десятків тисяч, одиниці розряду одиниць тисяч, одиниці розряду сотень, одиниці розряду десятків, є 1 одиниця.

б) Самостійне розв’язування прикладів № 252 (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

Повторення алгоритму письмового ділення.

1. Визначення неповного діленого.

2. Визначення кількості цифр частки.

3. Підбір цифр частки.

4. Перевірка правильно підібраної цифри частки.

Варіант 1

684 : 2 = 342

575 : 5 = 115

Варіант 2

617 : 3 = 205 (ост. 2)

438 : 7 = 62 (ост. 4)

в) Робота над задачею № 253 (робота в парах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

План розв’язання задачі

1) Скільки груш у саду?

2) Скільки яблунь у саду?

3) Скільки групі і яблунь у саду?

4) Скільки слив у саду?

1) 864 : 4 = 216 (д.) — груші;

2) 864 : 3 = 288 (д.) — яблуні;

3) 216 + 288 = 504 (д.) — груш і яблунь у саду;

4) 864 - 504 = 360 (д.) — сливи.

2) Фізкультхвилинка «Пісня про дружбу».

Знають всі: коли є друг,

Все світлішає навкруг,

Якщо сам не підведеш,

Друзів більше ти знайдеш.

Приспів:

Дружать сонце і земля-ля-ля-ля-ля,

Дружать луки і поля-ля-ля-ля-ля,

Дружать діти на землі —

І великі, і малі.

3) Розв'язування завдання з логічним навантаженням № 255 (з використанням прийому «Мозковий штурм»),

— Запиши усі трицифрові числа, у кожному з яких сума цифр дорівнює числу 3. (111; 102; 120; 210; 201; 300)

4) Гра «Референдум дружби» (з використанням прийому «Упіймай помилку»).

— У країні Дружби існують свої закони, яких потрібно дотримувати. Наше завдання — визначити, що зайве. Будемо голосувати оплесками.

• Один — за всіх, і всі — за одного.

• Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

• Розділи з другом і радість, і смуток.

• Підтримай друга у біді.

• Свого друга ображай, обзивай та кусай.

• Бережи друга, не ображай, не обзивай його.

• Поступайтеся одне одному.

• Будь з другом чесним та відвертим.

— А про пригоди наших друзів дізнаємось наступного уроку...

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 40, № 254; 256.

2. Рефлексія

• Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

• Назвіть шестицифрові числа.

• Згадайте алгоритм письмового ділення.

• Де можна використати ці знання?

• Передайте зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.

• Передайте свій емоційний стан після уроку за допомогою трьох прикметників.

• Чи мали вплив інші люди на досягнення успіху на уроці?

• Кому ви хочете подякувати?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.