Розробки уроків - Математика 4 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

НУМЕРАЦІЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ВЕЛИЧИНИ

УРОК 29. ЧИТАННЯ ТА ЗАПИС БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ПОРІВНЯННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

Мета:

формування предметних компетентностей: удосконалювати вміння учнів лічити сотнями тисяч, читати, записувати і розкладати на розрядні доданки шестицифрові числа, визначати число тисяч у числі, порівнювати багатоцифрові числа; вчити розв'язувати задачі; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про твори українських поетів;

громадянської: виховувати любов до поезії, до рідного слова.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: позиційний принцип запису числа; розрядний склад числа.

Міжпредметні зв'язки: літературне читання, українська мова.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Психологічна настанова

Девіз нашого уроку:

Щоб водити кораблі, щоб у небо злітати,

Треба все нам уміти, треба математику знати.

Хто науку цю цікаву добре буде знати,

Той ніколи в кожній справі не буде блукати.

2. Актуалізація опорних знань

1) Математичний диктант (з виконанням прийому «Інтрига»).

— Ми сьогодні вирушаємо у країну... трьома групами.

З вами, як завжди, наші герої-помічники.

1-ша група — Живчик — розумний, спритний.

2-га група — Лимончик — дотепник і веселун.

3-тя група — Грушка — сентиментальна, романтична.

— Але куди?

Щоб загадку розгадати,

Потрібно слово розкодувати.

2) Усні обчислення (фронтально з використанням прийому «Мікрофон»).

Гра «Обчислювальна машина»

Хід гри

Попрацюйте на «обчислювальній машині». Машина виконує зазначені дії. Яке число має вийти з машини?

Відповіді: 210 200; 210 370; 212 170; 220 175; 220 270.

3) Каліграфічно хвилинка.

— Хлопці записують шестицифрові числа, склавши їх із цифр; 1; 0; 2; З

— Дівчата записують шестицифрові числа, склавши їх із цифр: 1; 0; 3; 4.

4) Математичний диктант (індивідуальна робота з подальшою самоперевіркою).

Гра «Математична естафета»

Хід гри

Клас об’єднується у три групи (1-ша група — Живчики, 2-га група — Лимончики, 3-тя група — Грушки).

За сигналом учителя учні розв’язують вирази, передаючи їх ланцюжком одне одному. Виграє команда, яка швидше поверне розв’язані вирази учителю.

1. Число 73 зменшити на 58.

2. Знайти 3/8 від 56.

3. Яке число поділили на 1 і отримали 1?

5. Обчислити; 6 + 5 - 8 + 9 - 7 + 8 = [ ].

6. Яке число додали до 50 і отримали 68?

7. Знайти різницю чисел: 947 та 827.

8. Знайти суму чисел: 0 і 19.

9. Число 700 зменшити на 693.

10. Знайти частку чисел: 10000 і 1000.

11. Число 72 зменшити в 6 разів.

12. Обчислити: 420 : 7 : 3 ∙ 9 : 30 + 7 = [ ].

5) Гра «Шифрувальники». Робота в парах.

Гра «Шифрувальник»

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

3

И

І

Ї

Й

К

Л

М

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

X

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

— Розташуйте літери за таким порядком.

15; 21; 1; 13; 18; 1; 20; 19; 7; 10; 12; 13.

Відповідь. Країна поезії.

б) Робота в «Літературній» студії.

Літературна вікторина

• Одним вухом чує спів

Миші під копицею,

Другим чує, як іде

Дядечко з рушницею. (Д. Павличко «Заєць»)

• Не дивуйтесь, що квітом прекрасним

Розцвілася дівчина несміла,—

Так під промінням сонечка ясним

Розцвітає первісточка біла. (Леся Українка «Напровесні»)

• Зацвіли луги, діброви,

повно гомону, розмови

і пісень в чагарнику. (І. Франко «Надійшла весна»)

— І це завдання вам під силу...

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети (з використанням прийому «Синтез думок»)

Завдання 1

— Запишіть числа в таблицю.

Клас тисяч

Клас одиниць

Сотні тисяч

Десятки тисяч

Одиниці тисяч

Сотні

Десятки

Одиниці

0

0

0

0

7 одиниць, 5 десятків, 4 сотні і 80 тисяч;

200 тисяч, 9 сотень, 1 десяток і 7 одиниць;

5 десятків, 3 сотні і 300 тисяч;

9 сотень тисяч, 7 сотень і 1 одиниця;

8 одиниць і 80 сотень тисяч.

(Відділю один клас від іншого, для цього відраховую справа наліво по 3 цифри. Читаю, скільки одиниць другого класу в даному числі, додаю назву класу (тисяч). Потім читаю, скільки одиниць першого класу в даному числі. Слово «одиниць» не називаю.)

Завдання 2

— Випишіть пари чисел, які можна порівняти, та виконайте порівняння.

— Яка тема нашого уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням прийому «Незакінчене речення»)

• Нам необхідні ці знання, бо...

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 42-43).

а) Виконання завдання на порівняння чисел № 269 (робота в групах з використанням прийому «Навчаючись — вчусь»).

Слід звернути увагу учнів на два способи порівняння чисел — нумераційний і порозрядний (порозрядне порівняння чисел застосовують до вищих класів і розрядів).

б) Виконання завдання № 270. Розкладання чисел на розрядні доданки (з використанням прийому «Коментування»).

234 725 = 200 000 + 30 000 + 4000 + 700 + 20 + 5

777 777 = 700 000 + 70 000 + 7000 + 700 + 70 + 7

540 000 = 500 000 + 40 000

225 225 = 200 000 + 20 000 + 5000 + 200 + 20 + 5

в) Розв’язування задачі № 271 (робота в парах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

1) 10 ∙ 50 = 500 (кг) — персиків було в ящиках по 10 кг;

2) 800 - 500 = 300 (кг) — персиків було в ящиках по 15 кг;

3) 300 : 15 = 20 (ящ.) — по 15 кг.

г) Розв’язування рівнянь № 272 (2) (з використанням прийоми «Коментування»).

Колективна робота

(72 + 16) : х = 8 — знаходимо ділене

88 : х = 8 — записуємо рівняння в одну дію

х = 88 : 8

х = 11

2) Фізкультхвилинка.

3) Робота в «Літературній» студії. Літературна гра «Доповни вірш словами».

Ходить... (осінь) по покосах,

В золоте фарбує ліс,

І горять шовкові... (коси)

У зажурених... (беріз).

Пада, в’яне... (лист) багряний,

Золотиться сіножать.

Клен в сорочці... (вишиваній)

Вийшов літо... (проводжать).

Г. Коваль

4) Підсумок подорожі.

— Наші маленькі друзі, здається, вміють усе — і фільми знімати, і вірші складати, і в гольф грати, і товаришувати. І всюди на них чекають неймовірні перипетії та курйози. Проте завдяки своїй винахідливості, кмітливості та неперевершеному почуттю гумору троє друзів виходять переможцями з будь-якої ситуації. І нам усе вдалося!

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 43, № 273; 274.

2. Рефлексія

• Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

• Назвіть шестицифрові числа.

• Як порівнювати багатоцифрові числа?

• Де можна використати ці знання?

• Передайте зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.

• Передайте свій емоційний стан після уроку за допомогою трьох прикметників.

• Чи мали вплив інші люди на досягнення успіху на уроці?

• Кому ви хочете подякувати?




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити