Розробки уроків - Математика 4 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ З БАГАТОЦИФРОВИМИ ЧИСЛАМИ. ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

УРОК 40. ДОДАВАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ЗАКОНИ ДОДАВАННЯ. ЗАДАЧІ, ЯКІ РОЗВ'ЯЗУЮТЬСЯ ДОДАВАННЯМ

Мета:

формування предметних компетентностей: узагальнити уявлення учнів про дію додавання та її закони; закріпити вміння розв'язувати задачі на додавання; повторити прийоми-письмового додавання трицифрових чисел; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про винаходи людства.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: позиційний принцип запису числа; розрядний склад числа.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, «Я у світі».

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Психологічна настанова

— Французький філософ і математик Рене Декарт сказав: «Для того щоб удосконалювати розум, треба більше міркувати, ніж зубрити».

— Чому він так уважав? (Тому що просте заучування приносить менше користі.)

— Якби люди не думали, то ніколи не зробили би великих відкриттів — не полетіли б у космос, не винайшли б комп’ютер...

2. Актуалізація опорних знань

1) Усне опитування (з використанням прийому «Асоціативний кущ»).

Вітання вам, дорослим і малим,

Від всіх мультфільмів низенький вам уклін.

Мультфільм — мудрий, хочу вам сказати,

Дивіться, діти, пізнавайте,

Розуму набирайтесь.

— А які асоціації про мультфільми виникають у вашій уяві?

2) Математичний диктант(з використанням прийому «Інтрига»).

— А познайомимося ми з наступними нашими героями..., розв’язавши завдання.

• Запишіть найбільше п’ятицифрове число. (99 999)

• Запишіть найменше п’ятицифрове число. (10 000)

• Запишіть число, попереднє до числа 40 400. (40 399)

• Запишіть число, наступне до числа 79 999. (80 000)

• Запишіть число, наступне до числа 59 999. (60 000)

• Запишіть число, розв’язавши приклад: якщо від числа 41 000 відняти кількість його одиниць тисяч. (40 999)

• Запишіть число, розв’язавши приклад: якщо від числа 60 002 відняти кількість його одиниць. (60 000)

3) Гра «Шифрувальники». Робота в парах.

99 999

Ф

10 000

І

40 399

К

80 000

С

60 000

И

ФІКСИ**

4) Каліграфічна хвилинка.

Варіант 1

— Запишіть відповіді у порядку зростання.

10 000; 40 999; 60 000; 80 000; 99 999.

Варіант 2

— Запишіть відповіді у порядку спадання.

99 999; 80 000; 60 000; 40 999; 10 000.

5) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії —вільної енциклопедії).

«Фіксики» — анімаційний мультсеріал для всієї родини. Створений за мотивами повісті Едуарда Успенського «Гарантійні чоловічки». Мультфільм створений студією «Аероплан» (частина однойменної продюсерської компанії). Ідея серіалу належить Олександру Татарському (зазначено в заключних титрах).

В Україні мультсеріал виходить на каналах «ТЕТ», «Інтер», «К1», «К2», «ПіксельТУ», «Плюс Плюс» та «Сонце».

Значення слова

Фіксувати

1. Закріплювати в певному положенні.

2. Відзначаючи, виділяти.

3. Остаточно визначати, встановлювати.

4. Зосереджувати на чомусь (погляд, увага тощо).

5. Покривати фіксативом.

6. Обробляти фіксажем.

— Наші маленькі друзі допомагатимуть нам на уроках математики.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

1) Прокоментуйте розв'язання кожного прикладу.

237 + 190 + 10 = 237 + 200 = 437

280 + 467 + 20 = 280 + 20 + 467 = 767

75 + 160 + 40 + 125 = 75 + 125 + 160 + 40 = 400

289 + 60 + 11 + 13 = 289 + 11 + 60 + 13 = 373

2) Бліцопитування.

— Як називаються числа при додаванні?

— Які закони додавання ви знаєте?

— Як використовувати послідовність чисел при додаванні?

— Яка тема нашого уроку? (Відповіді учнів.)

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням прийому «Мікрофон»)

— Як ви вважаєте, в житті трапляються такі ситуації, коли застосування законів додавання нам допоможуть?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 61-62).

а) Усне обчислення прикладів № 375 (фронтально з використанням прийому «Коментування»).

Пояснення вчителем або сильним учнем застосування переставного закону дії додавання та сполучного закону дії додавання.

б) Самостійне розв’язування простих задач № 376 (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

— Укажіть задачі, які розв’язуються дією додавання.

— Запишіть розв’язання цих задач.

1) 8 дм + 5 дм = 13 дм = 130 (см) — смужки відрізали;

2) 8 + 4 = 12 (листівок) — було в конверті спочатку;

3) а + b — друге число.

в) Письмове обчислення прикладів № 377 (з використанням прийомів «Коментування», «Взаємоперевірка»).

Пояснення вчителем або сильним учнем застосування переставного закону дії додавання та сполучного закону дії додавання.

Варіант 1

8 + 5 = 13

340 + 120 = 460

54 + 31 = 85

157 + 284 + 343 = 784

Варіант 2

7 + 6 = 13

584 + 175 = 759

28 + 17 = 45

354 + 168 + 242 = 764

г) Самостійне письмове обчислення прикладів № 378 (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

356 + 49 + 188 = 593

107 + 285 + 74 + 242 = 708

2) Фізкультхвилинка.

Звучить «Пісенька фіксиків» з мультфільму «Фіксики» (за посиланням: https://www.youtube.com/watch?u=kvw8ftyXByO).

3) Робота в «Мультиплікаційній» студії.

Інформаційна хвилинка

Мультсеріал розповідає про сім’ю Фіксиків — маленьких чоловічків, які живуть усередині техніки та виправляють її несправності.

Також у мультсеріалі беруть участь Дім Дімич — восьмирічний хлопчик, у будинку якого живуть фіксики, і його собака Кусачка породи чихуахуа, а також батьки хлопчика, павучок Жучка, професор Геній Євгенійович та його помічниця Лізонька.

№.

Назва серії

Короткий опис

Посилання на YouTube

1

Повітряна

куля

Дім Дімич грав з м’ячем удома, і останній удар завершив гру: м’яч влучив у люстру. Довелося фіксикам її лагодити

httpss//www.youtube.com/watch?v=kvw8ftyXByO

4) Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

Повітряна куля (англ. Balloon) — літальний апарат типу «легше-за-повітря» (аеростат), у якому для польоту використовується підйомна сила повітроплавательного газу, або нагрітого повітря.

Перша повітряна куля була винайдена у 1783 році братами Монгольф’є. Куля наповнювалась гарячим повітрям, завдяки чому підіймалась угору.

Сучасні повітряні кулі, що використовуються для демонстраційних та спортивних польотів, також здебільшого наповнюються нагрітим повітрям. За допомогою пропанового пальника повітря нагрівається, і, оскільки гаряче повітря легше за холодне, куля злітає. Якщо набрана завелика висота, пілот смикає за спеціальний шнур, що відкриває отвір у повітряній кулі (а саме в оболонці) — таким чином, частина гарячого повітря виходить назовні, і повітряна куля опускається.

Основні недоліки повітряної кулі:

• Повітряною кулею не можна керувати — вона летить туди, куди її «понесе» вітер.

• Також повітряна куля не здатна перевозити габаритний і важкий вантаж.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 62, № 380; 381.

2. Рефлексія

• Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

• Які закони додавання ви знаєте?

• Які види задач розв’язуються додаванням?

• Де можна використати ці знання?

• Передайте зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.

• Передайте свій емоційний стан після уроку за допомогою трьох прикметників.

• Чи мали вплив інші люди на досягнення успіху на уроці?

• Кому ви хочете подякувати?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.