Розробки уроків - Математика 4 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ З БАГАТОЦИФРОВИМИ ЧИСЛАМИ. ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

УРОК 49. ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ, ДАТИ ЇЇ ПОЧАТКУ, ДАТИ ЗАКІНЧЕННЯ ПОДІЇ

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із простими арифметичними задачами на обчислення тривалості, початку або закінчення подій; вдосконалювати вміння виконувати дії з іменованими числами, що виражені одиницями часу, коригувати процеси аналізу, мислення, дрібної моторики; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про винаходи людства.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: величини.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, «Я у світі», літературне читання, мистецтво.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

1) Психологічна настанова.

І знову ранок, новий день настав!

Чудовий, чи не дуже — вам судити.

Один мислитель так колись сказав:

«Ми самі настрій маємо творити!»

2) Мотивація навчальної діяльності.

— Поясніть, як ви розумієте притчі.

• Одного разу в древнього східного мудреця запитали: «У кого ти вчився вихованості?». «У невихованих,— відповів він,— уникаючи-робити те, що роблять вони».

• Одного разу до вчителя бойових мистецтв прийшов юнак і попросив дозволу навчатися в нього.

— Навіщо тобі це? — запитав майстер.

— Хочу стати сильним і непереможним.

— Тоді стань ним! Будь добрим з усіма, ввічливим і уважним. Доброта і ввічливість принесуть тобі повагу інших. Твій дух стане чистим і добрим, а значить, сильним.

— Сьогодні Дім Дімич готує вітальну листівку. А для кого, дізнаємось пізніше.

2. Актуалізація опорних знань

1) Усне розв'язування задач (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

— У давньому Вавилоні це число вважалося «священним», ним користувалися під час вимірювань. Звідти й поділ року на місяці, доби на години, години на хвилини. Що це за число? (12)

— Скільки дільників має число 12? (6)

— Якою системою числення користуються всі народи світу? (Десятковою)

— Три хлопчики грали в шахи. Усього було зіграно три партії. Скільки партій зіграв кожний хлопчик? (2)

— Скільки морозива можна перевезти п’ятитонним вантажним автомобілем? (5 тонн)

— Чи можна поділити 3 апельсини між 2 батьками і 2 синами так, щоб кожному дістався один апельсин? (Так,— це дід, батько і син.)

— Соловей починає співати о 1-й годині ночі, зозуля — о 3-й, шпак — о 4-й, горобець — о 6-й. Котра година, якщо співають соловей і зозуля, а шпаків не чути? (Третя)

2) Математичний диктант (з використанням прийому «Тихе опитування»).

Варіант 1

1. Записати число: сімдесят три тисячі п’ять.

2. Записати число: дев’ятсот тисяч дев’ять.

3. Записати число: шістсот п’ять тисяч сімдесят шість.

4. У скільки разів 12 менше за 96?

5. Знайти різницю чисел: 75 і 38.

6. 1/30 = 80. Знайти все число.

7. На скільки 32 менше від 60?

8. Знайти 5/7 від 42.

9. Обчислити: 240 : 80 ∙ 70 : 10 = [ ].

10. Обчислити: 30 ∙ 60 : 20 : 3 : 5 = [ ].

11. Перетворити: 483 км 45 м = [ ] м.

12. Перетворити: 36 т 2 кг = [ ] кг.

Варіант 2

1. Записати число: сорок дві тисячі сім.

2. Записати число: вісімсот тисяч вісім.

3. Записати число: сімсот дві тисячі п’ятдесят чотири.

4. У скільки разів 16 менше від 64?

5. Знайти різницю чисел: 86 і 49.

6. 1/40 = 90. Знайти все число.

7. На скільки 43 менше від 70?

8. Знайти 4/7 від 56.

9. Обчислити: 360 : 90 ∙ 70 : 10 = [ ].

10. Обчислити: 40 ∙ 30 : 40 : 6 = [ ].

11. Перетворити: 952 т 28 кг = [ ] кг.

12. Перетворити: 73 км 2 м = [ ] м.

3) Каліграфічна хвилинка.

Варіант 1

— Виписати числа {крім іменованих) у порядку зростання.

6; 8; 21; 28; 30; 37; 2400; 73 005; 605 076; 900 009.

Варіант 2

— Виписати числа {крім іменованих) у порядку спадання..»

800 008; 702 054; 42 007; 3600; 37; 32; 28; 27; 5; 4.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Мозковий штурм»)

а) Фронтальне опитування.

— Назвіть одиниці часу. (Секунда, хвилина, година, доба, тиждень, місяць, рік, століття)

— Скільки хвилин має година? (60 хв) Рік має ... місяців? (12 місяців)

б) Складання та розв’язування задач про фіксиків.

Початок — ...

Тривалість — ... 4 год 15 хв + 2 год 45 хв =

Кінець — ?

Початок — ...

Тривалість — ... 13 год 30 хв - 3 год 30 хв = ?

Кінець — ...

— Яка тема уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням ділової гри «За і проти»)

— Чи потрібно вміти обчислювати тривалість події, дату її початку, дату закінчення події? (Відповіді учнів.)

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Розв'язування задачі з нової теми (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

Фіксики вирішили проїхатися дитячою залізницею. Потяг на кінцеву зупинку прибуде об 11 год 20 хв. Тривалість подорожі — 1 год 15 хв. О котрій годині фіксики вирушать у подорож?

ПAM’ЯТКА-ІНСТРУКЦІЯ

1. Уважно прочитай задачу, знайди умову і питання.

2. Подумай, що означає кожне із чисел.

3. Запиши коротко умову задачі (використай схему).

4. Повтори задачу за коротким записом.

5. Подумай, що відомо, а що ще слід знайти.

6. Склади план розв’язання задачі.

7. Перечитай питання.

8. Виконай обчислення

9. Запиши повну відповідь.

Початок — ?

Тривалість — 1 год 15 хв

Кінець — 11 год 20 хв

О котрій годині потяг вирушить зі станції?

Відповідь: о 10 год 5 хв потяг вирушить зі станції

2) Робота за підручником (с. 72-73).

а) Обчислення прикладів № 450 (з використанням прийому «Коментування»).

б) Робота над задачею № 451 (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

Диференційована робота

Учні високого рівня знань розв’язують задачу самостійно.

Учні достатнього рівня знань розв’язують задачу по діях.

1) 37 ∙ 96 = 3552 (кг) — 96 коровам за 1 період; .

2) 3552 : 3 = 1184 (кг) — 96 коровам за третину періоду.

Решта учнів — за допомогою короткої умови на картках-підказках і схеми-опори.

в) Самостійне розв’язування задачі № 452.

• Аналіз умови задачі

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

Розв’язання

1) 90 : 6 = 15 (кг) — очищає 1 машина за 1 хвилину;

2) 80 : 4 = 20 (кг) — очищає 2 машина за 1 хвилину;

3) 15 + 20 = 35 (кг) — очищують 1 і 2 машини разом за 1 хвилину;

4) 7000 : 35 = 200 (хв) = 3 год 20 хв — очистять обидві машини разом.

3) Фізкультхвилинка.

4) Робота в «Мультиплікаційній» студії.

— А тепер — мультфільм повчальний! Для малят усіх — навчальний!

Назва серії

Короткий опис

Посилання на YouTube

Сифон

Дім Дімич малював привітання до десятиріччя весілля мами і тата та вирішив піти до ванни поміняти воду. Він побачив, що на умивальнику лежить мамина обручка, і вирішив нею погратися, але раптом упустив її в раковину. Дім Дімич дуже засмутився, але фіксики його розрадили тим, що обручка не потрапить у каналізацію, а залишиться у сифоні. Сімка пішла на спецоперацію з порятунку обручки, і їй це вдалося!

https://www.youtube.com/watch?v=kvw8ftyXByO

Інформаційна хвилинка (фронтально з використанням прийому «Мозковий штурм»)

Сифон — поняття, яке має декілька значень.

• Сифон — у техніці — гідравлічний пристрій у вигляді зігнутої трубки з колінами різної довжини, якою переливають рідину з однієї посудини в іншу.

• Сифон — посудина для газованої води та інших шипучих напоїв, які виливаються з неї через трубку під тиском.

• Сифон — у деяких молюсків — орган, що має вигляд трубки.

• Сифон — трубкоподібні канали між пустотами печер.

Хвилинка запитань.

— Яку пораду отримав Дім Дімич від фіксиків стосовно написання вітання?

— Як улаштовано сифон?

— Чого вас навчила ця серія?

5) Літературно-художня хвилинка (робота в групах).

— Придумайте ескіз листівки з віршованим вітанням.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 73, № 453; 454.

2. Рефлексія

• Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

• Заплющте очі та згадайте, що було цікавого на цьому уроці?

• Оцініть свою роботу на уроці.

• Коли ви будете згодні з твердженням, аплодуйте.

— Ви працювали недостатньо старанно.

— Ви працювали добре.

— Ви працювали чудово.

• 3 яким видом задач працювали на уроці?

• Де можна використати ці знання?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.