Розробки уроків - Математика 4 клас I семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ З БАГАТОЦИФРОВИМИ ЧИСЛАМИ. ПИСЬМОВЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ

УРОК 51. ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ОБЧИСЛЕННЯ ТРИВАЛОСТІ ПОДІЇ, ДАТИ ЇЇ ПОЧАТКУ, ДАТИ ЗАКІНЧЕННЯ ПОДІЇ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ

Мета:

формування предметних компетентностей: закріплювати вміння учнів розв'язувати прості арифметичні задачі на обчислення тривалості, початку або закінчення подій; продовжити вдосконалювати вміння виконувати обчислення над іменованими числами, які виражені одиницями часу; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про винаходи людства.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: величини.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, літературне читання, «Я у світі».

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

— Навіщо люди випускають мультиплікаційні серіали для дітей?

— Чого вони повинні навчати дітей?

— Чи знайшлося б місце мультиплікаційним героям у реальному світі? Обґрунтуйте свою думку.

2. Актуалізація опорних знань

1) Інформаційна хвилинка (фронтально з використанням прийому «Мозковий штурм»)

а) Робота над загадкою.

— А ознайомимося з назвою нової серії, розгадавши загадку.

• Розморожувати вміє,

Що потрібно — розігріє.

Піцу зробить за хвилину,

Нагодує всю родину.

б) Повідомлення учнів.

Мікрохвильова піч — побутовий електроприлад для швидкого приготування або швидкого підігріву продуктів харчування, а також для їх розморожування. Мікрохвильова піч є одним з найпопулярніших побутових електроприладів.

На відміну від інших пристроїв (наприклад, духовки або печі) у мікрохвильовій печі розігрівання продуктів відбувається не з поверхні, а в більшій частині об’єму, оскільки радіохвилі глибоко проникають майже у всі харчові продукти, унаслідок чого час приготування їжі істотно скорочується.

2) Усні обчислення (з використанням прийому «Тихе опитування»).

а) Математичний «ланцюжок».

Доданок 5000, доданок 4000. Знайти суму..., отриманий результат зменши на 2000..., число, яке вийшло,— зменшуване, від’ємник — 4000, знайди різницю..., яку збільшили на 500. На скільки отримане число більше ніж 400? (Відповідь: 3100)

До числа 2700 додай 1000..., відніми 300..., зменши на 400..., зменши у 5 разів..., збільши у 9 разів..., відніми 400..., збільши у 10 разів..., збільши на 700. Що вийшло? (Відповідь: 50 700)

б) Гра «Знайди відповідь».

— У кожній таблиці знайдіть правильну відповідь до виразу та обведіть її.

Варіант 1

Варіант 2

700 - 20

680

540

440

1450 + 210

1560

1660

510

2355 + 150

2450

2505

2400

900 - 390

490

410

510

930 - 27

903

923

913

300 - 100 : 5

600

6000

60 000

2000 : 10 ∙ 5

10

200

1000

780 - 48

732

742

748

3) Математичний диктант (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

Варіант 1

1. Перетворити: 357 км 7 м = [ ] м.

2. Перетворити: 82 м 72 мм = [ ] мм.

3. Знайти різницю чисел: 82 і 67.

4. Знайти суму чисел: 29 і 57.

5. Знайти добуток чисел: 12 і 6.

6. Яке число поділили на 14 і отримали 5?

7. Число 672 зменшити на 500.

8. Знайти різницю чисел: 300 і 6.

9. Знайти: 2/7 від 42.

10. 1/30 = 70. Знайти все число.

11. Знайти частку чисел: 900 і 30.

12. Обчислити: 60 ∙ 3 : 20 ∙ 7 = [ ].

Варіант 2

1. Перетворити: 283 м 4 мм = [ ] мм.

2. Перетворити: 45 т 23 кг = [ ] кг.

3. Знайти різницю чисел: 94 і 67.

4. Знайти суму чисел: 35 і 49.

5. Знайти добуток чисел: 13 і 6.

6. Яке число поділили на 17 і отримали 6?

7. Число 724 зменшити на 600.

8. Знайти різницю чисел: 500 і 4.

9. Знайти: 3/8 від 24.

10. 1/50 = 40. Знайти все число.

11. Знайти частку чисел: 800 і 40.

12. Обчислити: 90 ∙ 4 : 60 ∙ 90 = [ ].

4) Каліграфічна хвилинка.

Варіант 1

— Випишіть числа (крім іменованих) у порядку зростання.

12; 15; 30; 63; 70; 72; 86; 172; 294; 2100.

Варіант 2

— Випишіть числа (крім іменованих) у порядку спадання.

2000; 540; 496; 124; 102; 84; 78; 27; 20; 9.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням методу «Мозковий штурм»)

— Складіть та розв’яжіть задачі про фіксиків.

Початок — ...

Тривалість — ... 2 год 35 хв + 1 год 25 хв = ?

Кінець —...

Початок —...

Тривалість — ... 14 год 40 хв - 10 год 20 хв = ?

Кінець —...

— Яка тема уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням прийому «Мікрофон»)

— Як ви вважаєте, де в житті стануть нам у пригоді ці знання?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 74-75).

а) Обчислення виразів № 463 (з використанням прийому «Коментування»).

б) Коментування розв’язання задачі № 464.

Учні читають розв’язання задачі і детально його пояснюють.

в) Колективне розв’язування задачі № 465 (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

Розв'язання

Наприклад, 5 грудня 2017 року.

Коли помер гетьман, минуло 19 діб і 3 місяці від початку 1622 року.

До сьогоднішнього дня від початку 2017 року минуло 4 доби i 11 місяців.

— минуло з часу смерті Петра Сагайдачного.

г) Розв’язування задачі № 466 (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

Розв’язання

Початок — 22 травня о 6 год вечора — 21 доба 18 год

Тривалість — ? год

Кінець — 25 травня 9 год ранку — 24 доби 9 год

ґ) Самостійне розв’язування задачі № 467 з подальшою самоперевіркою за записом на дошці.

Має пройти — ?

Пройшов — 2 год 45 хв

Залишилося — ?, на 13 год 10 хв більше

— залишилося пройти;

— має пройти.

д) Розв’язування рівнянь № 469 (з використанням прийому «Коментування»).

2) Фізкультхвилинка.

3) Завдання з логічним навантаженням № 470 (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

Учні креслять на прямій відрізки та знаходять довжину АК.

2 см 3 мм + 3 см + 5 см 4 мм = 10 см 7 мм

4) Робота в «Мультиплікаційній» студії.

— А тепер — мультфільм повчальний! Для малят усіх — навчальний!

Назва серії

Мікрохвильовка

Короткий опис

У хлопців сьогодні клопіткий день: Дім Дімичу потрібно робити уроки, фіксикам — вивчати будову мікрохвильовки. Але от халепа: Нулик йде з мікрохвильовки, а Дім Дімич длубається в тарілці з їжею, хоча вона вже давно охолола. Він вирішив розігріти за одну хвилину в мікрохвильовці давно охолоджену їжу, але забув прибрати виделку, оскільки прогульник Нулик його не попередив, увімкнув мікрохвильову піч, і вона почала іскритися. Але вона не встигла зіпсуватися, адже Сімка і Мася вчасно зупинили її, смикнувши за внутрішній вимикач. Виявляється, Дім Дімич не знав правила користування мікрохвильовою піччю, і все з-за того, що Нулик прогуляв урок. Він пішов у мікрохвильовку до Масі, назавжди засвоївши, що потрібно вивчити пристрій і правила, а вже потім користуватися ним. А Дім Дімич вирішив їсти розігріту їжу і робити уроки

Посилання на YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=zSQiJrgwpCo&t=2s

Інформаційна хвилинка (фронтально з використанням прийому «Мозковий штурм»)

Мікрохвильову піч винайшов і запатентував 8 жовтня 1945 року житель штату Массачусетс інженер Персі Спенсер.

Компактніші домашні печі почали виготовляти з 1955 року.

Перша серійна побутова мікрохвильова піч була випущена японською фірмою Sharp у 1962 році.

Складання пам'ятки

1. Необхідність використання спеціального (неметалевого та неметалізованого) посуду.

2. Можливі опіки при необережному користуванні, оскільки посуд від радіохвиль безпосередньо не нагрівається, а їжа — так.

3. Магнетрон вимикається не миттєво, тому при дочасному відкритті дверцят мікрохвильове випромінення може вийти за межі печі.

Хвилинка запитань

— Як улаштована мікрохвильова піч?

— А продукти вбирають у себе мікрохвилі?

— Чого вас навчила ця серія?

5) Літературно-художня хвилинка (робота в групах).

— Придумайте ескіз мікрохвильової печі майбутнього та поясніть способи її використання.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 75, № 471; 472.

2. Рефлексія

• Яке завдання викликало у вас найбільшу зацікавленість? Чому?

• Заплющте очі і згадайте, що було цікавого на цьому уроці?

• Оцініть свою роботу на уроці.

• Коли ви будете згодні з твердженням, аплодуйте.

— Ви працювали недостатньо старанно.

— Ви працювали добре.

— Ви працювали чудово.

• 3 яким видом задач працювали на уроці?

• Де можна використати ці знання?



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити