Розробки уроків - Математика 4 клас II семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДРОБАМИ. МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НУЛЯМИ

УРОК 106. ЗНАХОДЖЕННЯ ДОБУТКУ ВИДУ 2400 ∙ 30 УСНИМ І ПИСЬМОВИМ СПОСОБАМИ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ. ЗАДАЧІ НА ПРОПОРЦІЙНЕ ДІЛЕННЯ

Мета:

формування предметних компетентностей: вчити учнів планувати послідовність виконання дій під час письмового множення круглих чисел на круглі числа; закріплювати вміння розв'язувати задачі з буквеними даними; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити географічні знання учнів (Австралія та Океанія);

громадянської: привернути увагу учнів до проблем охорони навколишнього середовища та сприяти його збереженню.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: розрядний склад числа, пропорційне ділення, буквені дані.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, природознавство, літературне читання.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

1) Робота над висловом.

Світ — це книга, і той, хто не подорожує, читає лише одну її сторінку (Святий Августин).

— Як розумієте цей вислів?

2) Мотиваційна хвилинка.

— Перегляньте ілюстрації.

— Який куточок планети нас запрошує у гості?

— Які у вас припущення?

— Чудеса природи нас чекають...

2. Актуалізація опорних знань

1) Гра «Математична естафета» (з використанням прийому «Тихе опитування»).

Хід гри

Клас об’єднується у три команди. За сигналом учителя учні розв’язують завдання, передаючи їх ланцюжком одне одному. Виграє команда, яка швидше поверне розв’язані вирази вчителю. Складність розв’язання кожна дитина обирає самостійно.

а) Розв’яжи приклади.

б) Перетвори іменовані числа.

в) За допомогою лінійки побудуй прямий та тупий кути. Познач їх буквами.

г) Задача на кмітливість. Двоє домовилися зустрітися у п’ятому вагоні. Скільки у потязі вагонів, якщо вони зустрілися, хоча перший із них сів у п’ятий вагон з початку, а другий — з кінця?

2) Каліграфічна хвилинка (з використанням прийому «Коментування»).

а) Записати цифрами числа: чотири тисячі двісті шістдесят три; вісімдесят тисяч дванадцять; сімсот тисяч сімдесят; чотириста тисяч дев’ять; мільйон.

б) Записати число, яке містить 42 одиниці другого класу і 15 одиниць першого класу.

в) Записати число 206 310 у вигляді суми розрядних доданків.

г) Вставити пропущені числа.

У числі 784 130 всього ... одиниць; всього ... десятків; всього ... сотень; всього ... тисяч.

3) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

Австралія — материк, повністю зайнятий однією державою, яка входить до числа десяти держав з найвищим рівнем життя. Австралія є найсухішим населеним місцем на Землі. Одну третину континенту і країни займає пустеля. В Австралії є Снігові гори. Названі вони так тому, що за рік тут випадає набагато більше снігу, ніж у швейцарських Альпах.

На всьому континенті Австралія немає жодного активного вулкана. Найбільшою за довжиною живою кораловою структурою у світі є Великий Бар’єрний риф, розташований біля берегів Австралії. Протяжність рифа — 2600 км.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням методу «Мозковий штурм»)

— Поясніть спосіб обчислення № 839.

— Розгляньте знаходження добутку

— Усно перевірте правильність виконання множення — № 840 (з використанням прийому «Коментування»).

— Яка тема уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням ділової гри «За і проти»)

— А для чого потрібно вміти знаходити добутки виду 2400 ∙ 30?

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 136-137).

а) Обчислення прикладів № 841 (з використанням прийому «Коментування»).

б) Самостійна робота над задачею № 842.

Ознайомившись з умовою задачі, учні самостійно її розв’язують.

Розв’язання:

Відповідь: 4 грн коштує одне тістечко.

Коментування дітей (корекція вчителя).

в) Робота над задачею № 843 (робота в міні-групах з використанням при йому «Навчаючи — вчусь»).

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

— Що в задачі відоме? Що потрібно дізнатися?

— Чи можемо відразу відповісти на питання задачі?

Розв’язання:

1) 4 + 3 = 7 (міш.) — зерна всього;

2) 560 : 7 = 80 (кг) — в одному мішку;

3) 80 ∙ 4 = 320 (кг) — жита.

Відповідь: 320 кг жита на причепі.

2) Фізкультхвилинка.

3) Колективна робота над задачею № 844.

— Складіть план розв’язання.

Розв’язання:

1) 2 + 4 = 6 (ваг.) — було на будівництві;

2) 96 : 6 = 16 (т) — в одному вагоні;

3) 16 ∙ 2 = 32 (т) — піску;

4) 16 ∙ 4 = 64 (т) — щебеню.

Відповідь: 32 т піску і 64 т щебеню було на будівництві.

4) Самостійне обчислення прикладів № 845 (з використанням прийому «Коментування»).

882 : 21 = 42

858 : 33 = 26

510 : 6 = 85

5) Розв'язування задачі №846 (робота в міні-групах з використанням прийому «Я — вчитель»).

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

Розв’язання:

2500 ∙ 400 = 1 000 000 (л.)

Відповідь: 1 000 000 людям вистачить кисню із 400 га соснового лісу.

6) Робота в «Географічно-мультиплікаційній» студії.

а) Гра «Моментальне фото».

Запам'ятай та перекажи (робота в парах)

Австралія — це материк з найбільшою кількістю отруйних тварин! До таких належать різні павуки, змії, медузи і навіть один вид восьминога (який досягає всього лише 10-20 см у розмірах). Укус такого восьминога безболісний, але через кілька хвилин настає повний параліч і, як наслідок, смерть. Протиотрути не існує.

Популяція кенгуру втричі перевершує за чисельністю кількість людей, які проживають в Австралії. Овець в Австралії вдвічі більше, ніж людей, а кроликів — у шістнадцять разів!

Від акул в Австралії за останні 50 років загинуло 53 людини.

Папуги літають прямо на вулиці, вони яскраві й гарні, але кричать дуже голосно. Харчуються евкаліптовими плодами.

б) Робота в «Мультиплікаційній» студії.

— А тепер — мультфільм повчальний! Для малят усіх —навчальний! («Географія-малятко» тітоньки Сови)

Назва серії

Стислий опис сюжету

Посилання на YouTube

Серія 10. Австралія та Океанія

Останній етап веселої кругосвітньої подорожі привів наших котиків до Австралії та на острови Океанії. Тут вони нарешті зможуть відпочити і скупатися у теплому океані. От тільки не забути б про акул!

https://www.youtube.com/watch?v=eJei_PTQAlI&index=10&list= PLkLwod_eIKOWJP45ZYSUd-XEXHm6yCZ0b

— Що цікавого дізналися з цієї серії?

— Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми, разом узяті — невід’ємна частинка матінки-природи. Без неї ми ніщо, бо ніхто з нас не може обійтися ані без води, ані без повітря, ані без сонця, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 137, № 847; 848.

2. Рефлексія (з використанням методу «Мікрофон»)

• Яке завдання вас найбільше зацікавило? Чому?

• Як називаються числа при множенні?

• Як знайти добуток?

• Як виконати множення виду 2400 ∙ 30?

• Де можна використати отримані на уроці знання?

• Які риси характеру допомагали навчатися, а які — заважали?

Активність, апатія, ввічливість, упертість, дисциплінованість, допитливість, ініціативність, наполегливість, неуважність, незібраність, недбалість, організованість.

• Чи з’явилося почуття самоповаги від роботи на уроці? Похваліть себе!



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити