Розробки уроків - Математика 4 клас II семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДРОБАМИ. МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НУЛЯМИ

УРОК 114. ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НУЛЯМИ. ДІЇ З ІМЕНОВАНИМИ ЧИСЛАМИ. ВИРАЗИ НА ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ ДІЙ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета:

формування предметних компетентностей: опрацювати нові випадки ділення багатоцифрових чисел на розрядні та ділення іменованих чисел; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити, власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про безпечне довкілля (громадський транспорт);

здоров'язбережувальної: виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: ділення багатоцифрових чисел, розрядний склад числа.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, літературне читання, основи здоров'я.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

1) Психологічна настанова (під мотив пісні «Будьте здорові...»).

Всі будьте здорові,

Живіть ви багато,

І майте машини

У кожній ви хаті!

Та правила знайте і знаки вивчайте,

І гальмувати не забувайте!

Хай діти ніколи на дорогах не грають,

Хай різні аварії їх обминають!

2) Мотиваційна хвилинка (з використанням прийому «Незавершене речення»).

— Продовжте речення.

• Людей, які їдуть у транспорті, називають ...

• Сідати у транспортний засіб пасажир повинен на ...

• Коли заходиш у транспорт чи виходиш з нього, не ...

• Не забувай поступатися місцем ...

• В автобусі, трамваї, тролейбусі заходь через ... двері, а виходь через ... двері.

— Як сьогодні ми будемо берегти своє здоров’я?

— Які у вас припущення?

— А для цього ми маємо підготуватися до випробувань. Покажемо свої знання та вміння.

2. Актуалізація опорних знань

1) Тест-контроль (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

1. Скільки годин в 1/2 доби?

а) 8 годин;

б) 6 годин;

в) 12 годин;

г) 3 години.

2. Виконай дію 21 ∙ 221. Вибери правильну відповідь:

а) 4641;

б) 4541;

в) 4441;

г) 4642.

3. Порівняй числа 30 500 і 3500.

4. Автомобіль подолав 180 км за 3 години. З якою швидкістю рухався автомобіль?

а) 90 км/год;

б) 60 км/год;

в) 40 км/год.

5. 1/2 числа 42 — це:

а) 84;

б) 42;

в) 21.

2) Математичний диктант (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

Варіант 1

Варіант 2

1. Знайти 1/70 від 560.

1. Знайти 1/50 від 300.

2. 1/80 = 6. Знайти все число.

2. 1/40 = 9. Знайти все число.

3. Перетворити: 54 т 36 кг = [ ] кг.

3. Перетворити: 48 кг 83 г = [ ] г.

4. Перетворити: 1 дм 3 мм = [ ] мм.

4. Перетворити: 8 км 3 м = [ ] м.

5. Знайти добуток чисел: 17 і 4.

5. Знайти добуток чисел: 13 і 7.

6. Знайти суму чисел: 470 і 530.

6. Знайти суму чисел: 460 і 540.

7. Знайти частку чисел: 98 і 14.

7. Знайти частку чисел: 72 і 18.

8. Число 78 зменшити в 6 разів.

8. Число 96 зменшити в 8 разів.

9. Знайти різницю чисел: 800 і 430.

9. Знайти різницю чисел: 900 і 570.

10. Знайти добуток чисел: 90 і 70.

10. Знайти добуток чисел: 60 і 40.

11. Знайти: 3/7 від 1400.

11. Знайти: 2/9 від 1800.

3) Каліграфічна хвилинка (з використанням прийому «Коментування», «Взаємоперевірка»).

Варіант 1

— Виписати числа (крім іменованих чисел) у порядку спадання.

6300; 1000; 600; 480; 370; 68; 13; 8; 7.

Варіант 2

— Виписати числа (крім іменованих чисел) у порядку зростання.

4; 6; 12; 91; 330; 360; 400; 1000; 2400.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Мозковий штурм»)

— Обчисліть приклади з поясненням №№ 911; 912 (с. 145).

• Усно — №911.

• Письмово — № 912 (з використанням прийоми «Коментування»).

20 400 : 50 = 408

268 800 : 700 = 384

— Яка тема нашого уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням ділової гри «За і проти»)

— Чи треба вміти здійснювати ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові круглі числа? (Відповіді учнів.)

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 145).

а) Самостійне обчислення виразів № 914 (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

7200 - 200 ∙ 8 - 600 = 7200 - 1600 - 600 = 5600 - 600 = 5000

(8208 - 1944): 6 = 6264 : 6 = 1044

б) Самостійне обчислення виразів № 913 (з використанням прийому «Коментування»).

в) Робота над задачею № 915 (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

— Розв’яжіть задачу, склавши рівняння.

Розв'язання:

Припустимо, що в одному мішку буде х кг картоплі, тоді з одної ділянки зібрали (30 ∙ х) кг картоплі, а з другої (32 ∙ х) кг. З другої ділянки зібрали на 100 кг більше. Складемо рівняння:

Відповідь: 50 кг — маса одного мішка картоплі.

2) Фізкультхвилинка.

Учитель показує знаки, а учні виконують різні дії залежно від того, який знак показаний.

• «Пішохідний перехід» (крокують на місці).

• «Рух пішоходів заборонено» (стоять на місці).

• «Залізничний переїзд зі шлагбаумом» (гудуть «ту-ту»).

• «Слизька дорога» (гойдаються з ноги на ногу).

• «Підземний перехід» (крокують на місці навприсядки).

3) Самостійна робота над задачею № 916 (робота в міні-групах з використанням прийому «Я — вчитель»).

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

Розв’язання:

1) 3200 - 1400 = 1800 (кг) — поклали в ящики;

2) 1800 : 90 = 20 (кг) — в одному ящику.

Відповідь: 20 кг яблук клали в кожен ящик.

4) Усне виконання завдання № 917 (з використанням прийому «Коментування»).

— Назвіть рівні величини.

5) Розв'язування задач з логічним навантаженням № 918 (з використанням прийому «Коло ідей»).

Розв'язання:

1) 3 ∙ 3 = 9 (б.) — з’їли перша і друга мавпи;

2) 9 - 5 = 4 (б.) — з’їла друга мавпа.

Відповідь: 4 банани з’їла друга мавпа.

6) Робота в «Мультиплікаційній» студії.

— А тепер — мультфільм повчальний! Для малят усіх — навчальний! («Азбука безпеки на дорозі» тітоньки Сови)

Назва серії

Стислий опис сюжету

Посилання на YouTube

Серія 8. У погану погоду

Прості і дуже важливі правила безпеки під час проїзду в міському транспорті, а також і правила гарної поведінки — в цій серії «Абетки безпеки»

https://www.youtube.com/watch?v=Z97acBs.Jwlg&index=9&list=PLkLwod_elKOV2UGuTOtrMoakeLmSSHgXC

— Що цікавого дізналися з цієї серії?

7) Інформаційна хвилинка.

Проблема безпеки дорожнього руху виникла із появою колеса та створенням транспортних засобів, які перевозили людей та вантажі. Розкопки міста Помпеї засвідчили, що чотири тисячі років тому вже використовувались правила дорожнього руху: збереглися дорожні знаки та дорожня розмітка.

Минав час, зростали швидкості, кількість транспортних засобів і, разом з тим, загострювалася проблема безпеки дорожнього руху.

Зараз у світі щорічно майже 1,3 млн людей гинуть у дорожніх аваріях — понад 3000 людей на день — і більш, ніж половина цих людей не пересуваються автомобілем. Ще 20-50 млн осіб у разі аварій зазнають травм.

Усе це дало поштовх до того, що в березні 2010 року в резолюції Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй 2011-2020 рр. було оголошено Десятиліттям, дій з безпеки дорожнього руху з метою стабілізації, а потім і скорочення прогнозованого рівня смертності від ДТП в усьому світі.

Життя людини має дуже велику цінність. А безпека на дорозі — це і є, насамперед, безпека життя.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 145, № 919; 920.

2. Рефлексія

Гра «Продовжіть речення»

• На уроці я вчився(лася)...

• Мені було цікаво...

• Труднощі виникли, тому що...

• На наступному уроці хочу навчитися...





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити