Розробки уроків - Математика 4 клас II семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ДРОБАМИ. МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НУЛЯМИ

УРОК 121. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА СУМІСНІ ДІЇ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ДВОМА РІЗНИЦЯМИ

Мета:

формування предметних компетентностей: закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії різних ступенів; розв'язувати задачі на знаходження чисел за двома різницями; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про безпечне довкілля (електрика);

здоров'язбережувальної: виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: вирази на сумісні дії різних ступенів.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, літературне читання, основи здоров'я.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

1) Психологічна настанова.

Твоє здоров’я — у твоїх руках,

Тож бережи його щоднини!

2) Мотиваційна хвилинка (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

— Перегляньте подані фото.

— Як сьогодні ми будемо берегти своє здоров’я?

— Які у вас припущення?

— А для цього нам потрібно підготуватися до випробувань. Покажемо свої знання та вміння.

2. Актуалізація опорних знань

1) Математична розминка

а) «Бліцтурнір» (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

— Розташуйте, будь ласка, вирази, які є відповідями до задач відповідно до умови та питання задачі.

1. Марійка з’їла а цукерок, а Мишко b цукерок. Скільки вони з’їли разом? (а + b)

2. Марійка з’їла а цукерок, а Мишко b цукерок. На скільки більше цукерок з’їла Марійка, ніж Мишко? (а - b)

3. Марійка з’їла а цукерок, а Мишко Ь цукерок. У скільки разів менше цукерок з’їв Мишко, ніж Марійка? (а : b)

4. У Тетянки d тістечок, а в Оленки на с тістечок більше. Скільки тістечок в Оленки? (d + с)

5. У Тетянки d тістечок, а в Оленки на с тістечок більше. Скільки тістечок у дівчат разом? (d + d + с)

6. У Тетянки d тістечок. Це на с тістечок менше, ніж в Оленки. У скільки разів більше тістечок в Оленки, ніж у Тетянки? ((d + с): d)

б) Гра «Розумники та розумниці» (фронтально з використанням прийому «Коментування»).

— Розташуйте, будь ласка, корені рівнянь у порядку зростання. Прочитайте слово!

5

9

32

49

64

P

0

3

У

M

в) Каліграфічна хвилинка (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

• Сума чисел 270 і 370.

• Різниця чисел 810 і 260.

• Невідоме число збільшили на 65 і отримали 280. Знайдіть невідоме число.

• Якщо від числа 910 відняти невідоме число, отримаємо 400. Чому дорівнює невідоме число?

• Довжина прямокутника 12 см, ширина 18 см. Записати периметр.

• В автобус уміщується 56 чоловік. Скільки треба автобусів, щоб за один рейс перевезти 224 пасажири?

Відповіді: 640; 550; 215; 510; 60 см; 4.

Варіант 1

Записати відповіді у порядку зростання, збільшуючи на 400.

404; 460; 615; 910; 950; 1040.

Варіант 2

Записати відповіді у порядку спадання, збільшуючи на 400.

1040; 950; 910; 615; 460; 404.

3) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

Електропобутова техніка — це побутові машини і прилади, експлуатація яких пов’язана з використанням електричного струму.

Асортимент електронагрівальних приладів за призначенням класифікують на такі підгрупи:

• прилади для приготування та підігрівання їжі;

• нагрівання води;

• прасування;

• опалення приміщень;

• обігрів тіла людини;

• електричний інструмент.

IІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (фронтально з використанням прийому «Коло ідей»)

— За малюнками № 950 (с. 151) складіть та розв’яжіть рівняння (робота в парах з використанням прийому «Я — вчитель»).

Відповідь: кабачок важить 500 г.

2) Розв’язання.

х + 200 = 500 + 5000

х + 200 = 5500

х = 5500 - 200

х = 5300 (г)

Відповідь: кавун важить 5 кг 300 г.

2. Математичний диктант — № 951 (с. 151)

— Розгляньте запис, поясніть порядок дій. Виконайте обчислення — № 952 (с. 151).

— Яка тема уроку?

3. Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Мікрофон»)

— А для чого потрібно вміти знаходити значення виразів на сумісні дії різних ступенів?

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

4. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 151-152).

а) Самостійна робота. Обчислення виразів, спираючись на пояснення, — № 953 (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

б) Робота над задачею № 954 (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

— Які компоненти відомі?

— Запишіть умову, склавши таблицю.

Коментування дітей (корекція вчителя).

Поденна оплата

Кількість днів

Вартість роботи

І маляр

однакова

?

455 грн

II маляр

?, на 2 дні менше

325 грн

Розв’язання:

1) 455 - 325 = 130 (грн) — одержав перший маляр за 2 дні;

2) 130 : 2 = 65 (грн) — поденна оплата;

3) 455 : 65 = 7 (дн.) — працював перший маляр;

4) 325 : 65 = 5 (дн.) — працював другий маляр.

Відповідь: 7 днів працював перший маляр, 5 днів працював другий маляр.

2) Фізкультхвилинка.

Рухлива гра «Можна — не можна» (у поєднанні з рухами: за можливості, якщо «можна», дві руки піднімають угору, якщо «не можна» — присідають і низько опускають голівки)

• Грати з увімкненими у мережу електроприладами;

• користуватися справними електроприладами;

• наближатися до обірваних дротів;

• вмикати всі лампи, які є в будинку;

• вимикати світло, виходячи з будинку;

• мокрими руками вставляти вилку в розетку;

• вимикати телевізор одразу після закінчення телепередачі;

• хапатися руками за дріт;

• користуватися настільною лампою під час читання;

• залишати світло в кімнаті, коли виходиш надовго.

3) Самостійна робота над задачею № 955 (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

Розв’язання:

1) 16 кг 450 г ∙ 3 = 16 450 ∙ 3 = 49 350 (г) — маса 3 посилок;

2) 12 кг 150 г ∙ 2 = 12 150 ∙ 2 = 24 300 (г) — маса 2 посилок;

3) 49 350 + 24 300 = 73 650 (г) — маса всіх посилок;

4) 100 000 - 73 650 = 26 350 (г) — менше.

Відповідь: на 26 кг 350 г — загальна маса всіх посилок менша за 100 кг.

4) Робота над геометричною задачею № 956 (з використанням прийому «Взаємоперевірка»).

Розв’язання:

1) 296 : 2 = 148 (ж) — сума довжини і ширини;

2) 148 - 96 = 52 (ж) — ширина;

3) 52 ∙ 96 = 4992 (м2) — площа.

Відповідь: 4992 м2 площа ділянки.

5) Робота в «Мультиплікаційній» студії.

— А тепер — мультфільм повчальний! Для малят усіх — навчальний! («Уроки обережності» тітоньки Сови)

Назва серії

Стислий опис сюжету

Посилання на YouTube

Серія 4. Електрика

Серія з циклу «Уроки обережності» з тітонькою Совою — про те, якими небезпечними можуть бути домашні електроприлади і як слід дотримувати правил безпеки при користуванні ними

https://www.youtube.com/watch?v=kNMnyq2KpMs&list=PLkLwodelKOWQNGsdUZMngU3f6PeyKj wN&index=4

— Що цікавого дізналися з цієї серії?

6) Рольова гра «Викликаємо служби порятунку». Практична робота. Розігрування телефонних розмов, пов'язаних із викликом аварійних служб.

— Алло, пожежна служба слухає! Повідомте, що трапилось.

— Я Макеєв Микита. У нас сталася пожежа. За адресою: вул. Херсонська, будинок 186, кв. 75, на другому поверсі, код дверей — 147.

— Виклик прийнятий. Ти вдома сам?

— Так.

— Якщо можеш вийти, вийди в під’їзд. Не хвилюйся, машина вже виїжджає.

— Дякую.

— Якщо не забувати прості правила поводження з електроприладами, то можна уникнути багатьох неприємностей.

Пам’ятайте: несправності в електромережі й електричних приладах може усунути лише спеціаліст-електрик!

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 152, № 957; 958.

2. Рефлексія

Гра «Продовжіть речення»

• На уроці я вчився(лася)...

• Мені було цікаво...

• Труднощі виникли, тому що...

• На наступному уроці хочу навчитися...





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити