Розробки уроків - Математика 4 клас II семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА РІК

УРОК 130. ДІЛЕННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СЕРЕДНЬОГО АРИФМЕТИЧНОГО

Мета:

формування предметних компетентностей: виробляти в учнів навички письмового ділення чисел; опрацювати задачі на знаходження середнього арифметичного; формувати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про здоровий дух («Невиконані обіцянки»);

здоров'язбережувальної: виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок.

Основні терміни і поняття: ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові, розрядний склад числа.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, літературне читання, основи здоров'я.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Вправа «Передай свою посмішку»

Коли ми зустрічаємо світанок, то говоримо... (привіт).

3 посмішкою сонце дарує світло нам, надсилаючи свій... (привіт).

Давайте дружно, всі у відповідь одне одному скажемо... (привіт).

— Постараємося зберегти наш гарний настрій до завершення уроку.

2. Актуалізація опорних знань

1) Математична розминка (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

Гра «Знайди відповідь»

Хід гри

На дошці прикріплені два прямокутники із завданнями та відповідями.

Двоє учасників гри за сигналом учителя знаходять значення виразу, який записано ліворуч, і обводять його. Гру можна проводити у вигляді естафети.

25 ∙ 6 : 3

50

60

40

810 : 90 ∙ 8

62

72

82

3000 : 100 ∙ 5

160

200

150

24 ∙ 25 ∙ 4

2400

2300

2450

200 ∙ 14 ∙ 5

14000

1400

140

720 : 90 ∙ 6

48

480

500

5 ∙ 275 ∙ 2

27500

2850

2750

4000 : 200 ∙ 8

160

16

320

2) Каліграфічна хвилинка.

— Знайдіть закономірність і продовжіть ряд чисел.

1910; 1820; 1730; ...; ...; ...; ...

1135; 1270; 1405; ...; ...; ...; ...

1066; 1132; 1198; ...; ...; ...; ...

3) Інформаційна хвилинка (з використанням прийому «Мікрофон»).

У народній творчості є прислів’я : «Дав слово — тримай».

Що ж воно означає й чому це так важливо — «дотримувати слова»? Слово — це величезна сила, адже ним можна поєднувати або роз’єднувати людей, викликати любов або, навпаки, ненависть. І якщо ти комусь пообіцяв щось зробити, дав слово, — ти ніби говориш: «Я чесна людина, на мене можна покластися». Слово, мова — це найбільше багатство людини. І даючи комусь слово, ти залишаєш його цій людині. Дотримувати слова — це й затверджувати своє «я», своє місце на землі.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (фронтально з використанням прийому «Коментування»)

— Знайдіть середнє арифметичне чисел 28; 30; 32; 44 і 26 — № 1014, с. 159 (самостійна робота в парах).

Відповідь: (28 + 30 + 32 + 44 + 26) : 5 = 32.

— Зробіть висновок.

Висновок. Для знаходження середнього арифметичного чисел необхідно їх суму поділити на кількість цих чисел.

— Яка тема уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Мікрофон»)

— А для чого потрібно вміти знаходити середнє арифметичне чисел?

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 159-160).

а) Самостійне виконання завдання № 1015 (робота в міні-групах з використанням прийому «Коментування»).

Розв’язання:

1) 144 - 34 = 110 (км) — до Києва;

2) 306 + 34 = 340 (км) — до Харкова.

Відповідь: до Києва буде 110 км, а до Харкова — 340 км.

Під час розв’язання завдання можна спостерігати таку, властивість суми: якщо від одного з доданків відняти, а до другого додати одне й те саме число, то сума не зміниться.

б) Самостійна робота над задачею № 1016 (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

— Які компоненти відомі?

Розв’язання:

1) 30 ∙ 3 = 90 (кг) — з 3 ар;

2) 50 ∙ 2 = 100 (кг) — з 2 ар;

3) 100 + 90 = 190 (кг) — з ділянки;

4) 3 + 2 = 5 (ар) — усього;

5) 190 : 5 = 38 (кг) — з одного ара середня врожайність.

Відповідь: 38 кг — середня врожайність пшениці з 1 ара.

2) Фізкультхвилинка. Гра «Сердечко чесності».

Діти утворюють коло (кожний ряд — своє коло) та отримують від педагога по кольоровому фломастеру. Педагог дає комусь одному вирізане з картону сердечко чесності, розділене на клітинки за кількістю дітей у ряду. Гравець, який отримав сердечко, розповідає про свою виконану обіцянку, а потім розфарбовує одну з клітинок фломастером. Після цього сердечко передається далі по колу. В результаті гри виникає різнобарвне сердечко чесності.

3) Робота над геометричною задачею № 1018 (з використанням прийому «Я — вчитель»).

— Які компоненти відомі?

Коментування Дітей (корекція вчителя).

Розв’язання:

а) Прямокутні трикутники: 1; 3; 5; 10; 9; 8; гострокутні: 2; 4; 7; 6.

б) Рівносторонні: 2; рівнобедрені: 3; 4; 5; 10; 9; 8; 7; 6; різносторонні: 1.

4) Робота в «Мультиплікаційній» студії.

— А тепер — мультфільм повчальний! Для малят усіх — навчальний! («Мудрі казки» тітоньки Сови)

— Переглянувши мультфільм, заповніть колонку з його змістом.

Назва серії

Стислий опис сюжету

Посилання на YouTube

Серія 3. «Невиконані обов’язки»

Серія з циклу «Мудрі казки» з тітонькою Совою — про те, як ...

https://www.youtube.com/watch?v=mR3aPBOwvKY&list=PLF0FOB12519C36FD0&index=3

— Що цікавого дізналися з цієї серії?

Гра «Продовж прислів'я» (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»)

Кожна група отримує слова і з них збирає прислів’я.

• Не давши слово — кріпись, а давши — тримай.

• Домовленість дорожче за гроші.

• Будь господарем свого слова.

• Слово тримати — не за вітром бігати.

• Немає більшої ганьби, як не виконати домовленості.

• На помилках учаться.

• Допомагай не словом, а ділом.

— Вірність слову й обіцянкам — дуже важлива моральна якість, без якої важко стати хорошою людиною, хорошим другом.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 160, № 1018; 1019.

2. Рефлексія (з використанням методу «Мікрофон»)

• Яке завдання вас найбільше зацікавило? Чому?

• Для знаходження середнього арифметичного чисел необхідно...

• Де можна використати отримані на уроці знання?

• Передайте зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.

• Передайте свій емоційний стан після уроку за допомогою трьох прикметників.

• Чи мали вплив інші люди на досягнення успіху на уроці?

• Кому ви хочете подякувати?



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити