Розробки уроків - Математика 4 клас II семестр за підручником М. В. Богдановича - 2018

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА РІК

УРОК 131. ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ЧИСЛА ДРУГОГО ДЕСЯТКА. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета:

формування предметних компетентностей: розглянути особливості добору цифри частки при діленні на числа другого десятка; виробляти вміння розв'язувати задачі на знаходження середнього арифметичного; формувати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційної: розширити знання учнів про здоровий дух («Краса природи»);

здоров'язбережувальної: виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття: ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові, розрядний склад числа.

Міжпредметні зв'язки: українська мова, літературне читання, основи здоров'я.

Обладнання: обчислювальні таблиці; картки для самостійної роботи; картки контролю; мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

1) Психологічна настанова.

Сьогодні дощ і вітер свище,

За хмари сонечко зайшло.

Кущі схилилися ще нижче,

І десь поділося тепло.

Надвір не вийдеш погуляти,

Бо під ногами плюскотить.

І сірий сум повзедохати...

Так гірко робиться в цю мить.

Дощ за вікном і злий вітрище

Зриває лист й несе увись.

Ти до вікна присядь поближче

І пильно-пильно придивись.

Дерева вмиті і чистіші,

Зазеленів яскраво луг.

Тож придивіться ще пильніше

На все, на все, що є навкруг.

І ти побачиш справжнє диво

У квітах, що вологи ждуть.

2) Мотиваційна хвилинка.

— Про які дива ви почули?

— Які у вас припущення?

— А для цього ми маємо підготуватися до випробувань. Покажемо свої знання та вміння.

2. Актуалізація опорних знань

1) Математичний тренінг (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

Гра «Склади листочки в пари»

Хід гри

На столі розкладені листочки. На одних записані завдання, а на інших — відповіді до них.

Завдання: хто швидше знайде пари для цих листочків.

Цю гру можна проводити, об’єднавши клас у дві команди.

Представники кожної команди по черзі підходять до стола, вибирають пару листочків і ставлять їх збоку. Потім підходять інші учасники і т. д., поки не утворять пари зі всіх листків. Переможцем стане команда, яка швидше і без помилок виконає завдання.

• Записати вирази й обчислити.

Різницю чисел 160 і 70;

суму чисел 3500 і 700;

добуток чисел 50 і суми чисел 80 і 30;

частку чисел 7000 і суми чисел 20 і 50;

суму чисел 190 і 810 зменшити на 130;

до різниці чисел 180 і 320 додати суму цих чисел.

• Знайти 1/3 поданих чисел. 2100; 2400; 3000; 5400; 8100.

• Знайти в другому рядку значення коленого виразу першого рядка.

• Розв’язати кругові приклади.

2) Каліграфічна хвилинка.

— Знайдіть закономірність і продовжіть ряд чисел.

1900; 1825; 1750; ...; ...; ...; ...

1145; 1290; 1435; ...; ...; ...; ...

1068; 1136; 1204; ...; ...; ...; ...

3) Літературна хвилинка (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

Іноді краса природи по-справжньому (заворожує), здається, що в світі немає нічого (прекраснішого). Красу природи ні з чим не можна (порівняти). Багато поетів і художників намагаються (оспівати) її красу в своїх творах, (закарбувати) на полотні.

А природа (дивовижна) по-своєму, в будь-який час року: будь-то зима, весна, літо або осінь. Але це стосується як пори року, так і часу доби. Особливо (красива) природа на заході сонця і на світанку дня. У ці хвилини можна відчути чари, немов природа (розкриває) перед нами всю свою душу.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Повідомлення теми та мети уроку (фронтально з використанням прийому «Мозкова атака»)

— Виконайте обчислення (№ 1020, с. 160) (Гра «Хто швидше?»).

— Знайдіть значення виразів (№ 1021, с. 160) (з використанням прийому «Коментування»).

46 057 : а, якщо а = 53

46 057 : 53 = 869

b : 64, якщо b = 49 536

49 536 : 64 = 774

Усна робота за підручником (№ 1022, с. і 60)

— Прочитайте пояснення про письмове ділення багатоцифрових чисел на числа другого десятка і запишіть.

— Яка тема уроку?

2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Мікрофон»)

— А для чого потрібно вміти письмово ділити багатоцифрові числа на числа другого десятка?

— Де в житті нам знадобляться ці знання?

3. Опрацювання навчального матеріалу

1) Робота за підручником (с. 160-161).

а) Письмове обчислення виразів, спираючись на пояснення, — № 1023 (з використанням прийому «Коментування»).

7176 : 23 = 312 1122 : 17 = 66

9889 : 31 = 319 6059 : 73 = 83

б) Самостійна робота над задачею № 1024 (робота в міні-групах з використанням прийому «Навчаючи — вчусь»).

— Яка маса однієї бочки з розсолом і огірками?

— Скільки всього бочок навантажили?

— Скільки було всього кілограмів огірків?

Розв’язання:

1) 70 + 18 = 88 (кг) — маса бочки з розсолом та огірками разом;

2) 4 т 840 кг = 4840 кг;

4840 : 88 = 55 (боч.) — навантажили;

3) 70 ∙ 55 = 3850 (кг) — огірків навантажили;

3850 кг = 3 т 850 кг.

Відповідь: 3 т 850 кг огірків навантажили на машину.

2) Фізкультхвилинка «А вже красне сонечко» (муз. П. Позицького, сл. О. Олеся).

А вже красне сонечко

Припекло, припекло,

Ясно щире золото

Розлило, розлило.

На вулиці струмені

Воркотять, воркотять,

Журавлі курликають

Та летять, та летять.

Засиніли проліски

У ліску, у ліску.

Швидко буде земленька

Вся в вінку, вся в вінку.

Ой, сонечко-батечку,

Догоди, догоди!

А ти, земле-матінко,

Уроди, уроди!

3) Робота над задачею № 1025 (з використанням прийому «Я — вчитель»).

— Які компоненти відомі?

Коментування дітей (корекція вчителя).

Розв’язання:

1) 45 ∙ 6 = 270 (кг) — з 6 ар;

2) 41 ∙ 2 = 82 (кг) — з 2 ар;

3) 6 + 2 = 8 (ар) — усього;

4) 270 + 82 = 352 (кг) — усього;

5) 352 : 8 = 44 (кг) — середня врожайність.

Відповідь: 44 кг — середня врожайність ячменю.

4) Самостійне обчислення прикладів № 1026 (робота за варіантами).

Варіант 1

17 061 : 33 = 517 Перевірка: 517 ∙ 33 = 17 061

35 856 : 83 = 432 Перевірка: 432 ∙ 83 = 35 856

Варіант 2

7475 : 13 = 575 Перевірка: 575 ∙ 13 = 7475

3462 : 6 = 577 Перевірка: 577 ∙ 6 = 3462

5) Робота в «Мультиплікаційній» студії.

— А тепер — мультфільм повчальний! Для малят усіх — навчальний! («Мудрі казки» тітоньки Сови)

— Переглянувши мультфільм, заповніть колонку з його змістом.

Назва серії

Стислий опис сюжету

Посилання на YouTube

Серія 3. «Зайчик і роса»

Серія з циклу «Мудрі казки» з тітонькою — Совою про те, як...

https://www.youtube.com/watch7v=McQWCufYWrA&index=5&list=PLF0F0B12519C36FD0

— Що цікавого дізналися з цієї серії?

КРАСА НАВКОЛО ТЕБЕ

Тож придивіться ще пильніше

На все, на все, що є навкруг.

І ти побачиш справжнє диво

У квітах, що вологи ждуть.

Поглянь, як крапельки красиво

В калюжі свій танок ведуть.

Природа мудра і чарівна,

Приваблива у кожну мить.

То незбагненна, часом дивна...

І треба нам її любить.

Надія Красоткіна

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Домашнє завдання

С. 161, № 1027.

2. Рефлексія (з використанням методу «Мікрофон»)

• Яке завдання вас найбільше зацікавило? Чому?

• А для чого потрібно вміти письмово ділити багатоцифрові числа на числа другого десятка?

• Передайте зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.

• Передайте свій емоційний стан після уроку за допомогою трьох прикметників.

• Чи мали вплив інші люди на досягнення успіху на уроці? Кому ви хочете подякувати?



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити