Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 72. ДРОБИ І ДІЛЕННЯ

Цілі:

• навчальна: удосконалити вміння розв'язувати задачі на застосування зв'язку між дією ділення і звичайними дробами; сформувати поняття мішаного числа, його цілої і дробової частин; сформувати вміння виділяти цілу частину з неправильного дробу;

• розвивальна: формувати вміння грамотно формулювати власні думки; сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів;

• виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, дисциплінованість;

Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Математичний диктант

1) Запишіть дробом ділення числа 24 на 6 [28 на 7].

2) Ділення яких чисел означає дріб

3) 3апишіть частку 17:9 [19:4] у вигляді дробу.

4) Якому натуральному числу дорівнює дріб

5) Запишіть число 14 [13] у вигляді дробу зі знаменником 2.

6) При якому значенні х правильна рівність

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Довжина відрізка дорівнює 12/10 дм. Виразіть довжину відрізка в дециметрах і сантиметрах.

2. Сеанс кінофільму триває 4/3 год. Виразіть тривалість сеансу в годинах і хвилинах.

3. Виконайте ділення з остачею: 1) 17:5; 2) 21:4; 3) 35:7. Укажіть неповну частку і остачу.

IV. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ

План вивчення теми

1. Означення мішаного числа.

2. Означення цілої і дробової частин числа.

3. Правило виділення цілої частини з неправильного дробу.

4. Приклади запису неправильного дробу у вигляді мішаного або натурального числа:

____________________________________________

____________________________________________

V. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

1. Робота за підручником (§ 24)

Усно: № 918, 919.

Письмово: № 922, 933, 943, 945, 947, 949.

2. Додаткові завдання

1) У результаті перетворення неправильного дробу a/7 на число з цілою і дробовою частинами дістали неповну частку 17 й остачу 2. Знайдіть число а.

2) При яких значеннях а дріб 36/a можна записати натуральним числом?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Яке з наведених чисел є цілою частиною неправильного дробу 17/5?

 

1. Яке з наведених чисел є цілою частиною неправильного дробу 14/5?

 
 

А

Б

В

г

   

А

Б

В

Г

 

2

17

3

1

2

4

3

14

2. Яка з наведених рівностей неправильна?

 

2. Яка з наведених рівностей неправильна?

 
 

А

Б

В

г

   

А

Б

В

Г

 

                       

Відповіді

Варіант 1

1-В, 2-Г

Варіант 2

1-А, 2-Б

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 24, № 923, 934, 944, 946, 950.      

На повторення: № 964.

2. Додаткове завдання. Деякий невисокосний рік починається з понеділка. У який день тижня закінчується цей рік?

Розв'язання. Знайдемо кількість тижнів у невисокосному році. Для цього з неправильного дробу 365/7 виділимо цілу частину:  Отже, рік містить 52 повні тижня і ще один день. Тобто якщо він починається з понеділка, то й закінчується в понеділок.

Відповідь. У понеділок.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити