Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік
Урок № 72. ДРОБИ І ДІЛЕННЯ
Цілі:
• навчальна: удосконалити вміння розв'язувати задачі на застосування зв'язку між дією ділення і звичайними дробами; сформувати поняття мішаного числа, його цілої і дробової частин; сформувати вміння виділяти цілу частину з неправильного дробу;
• розвивальна: формувати вміння грамотно формулювати власні думки; сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів;
• виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, дисциплінованість;
Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
____________________________________________
____________________________________________
2. Математичний диктант
1) Запишіть дробом ділення числа 24 на 6 [28 на 7].
2) Ділення яких чисел означає дріб
3) 3апишіть частку 17:9 [19:4] у вигляді дробу.
4) Якому натуральному числу дорівнює дріб
5) Запишіть число 14 [13] у вигляді дробу зі знаменником 2.
6) При якому значенні х правильна рівність
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Довжина відрізка дорівнює 12/10 дм. Виразіть довжину відрізка в дециметрах і сантиметрах.
2. Сеанс кінофільму триває 4/3 год. Виразіть тривалість сеансу в годинах і хвилинах.
3. Виконайте ділення з остачею: 1) 17:5; 2) 21:4; 3) 35:7. Укажіть неповну частку і остачу.
IV. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ
План вивчення теми
1. Означення мішаного числа.
2. Означення цілої і дробової частин числа.
3. Правило виділення цілої частини з неправильного дробу.
4. Приклади запису неправильного дробу у вигляді мішаного або натурального числа:
____________________________________________
____________________________________________
V. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
1. Робота за підручником (§ 24)
Усно: № 918, 919.
Письмово: № 922, 933, 943, 945, 947, 949.
2. Додаткові завдання
1) У результаті перетворення неправильного дробу a/7 на число з цілою і дробовою частинами дістали неповну частку 17 й остачу 2. Знайдіть число а.
2) При яких значеннях а дріб 36/a можна записати натуральним числом?
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||||||||||
1. Яке з наведених чисел є цілою частиною неправильного дробу 17/5? |
1. Яке з наведених чисел є цілою частиною неправильного дробу 14/5? |
||||||||||
А |
Б |
В |
г |
А |
Б |
В |
Г |
||||
2 |
17 |
3 |
1 |
2 |
4 |
3 |
14 |
||||
2. Яка з наведених рівностей неправильна? |
2. Яка з наведених рівностей неправильна? |
||||||||||
А |
Б |
В |
г |
А |
Б |
В |
Г |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Відповіді
Варіант 1 |
1-В, 2-Г |
Варіант 2 |
1-А, 2-Б |
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 24, № 923, 934, 944, 946, 950.
На повторення: № 964.
2. Додаткове завдання. Деякий невисокосний рік починається з понеділка. У який день тижня закінчується цей рік?
Розв'язання. Знайдемо кількість тижнів у невисокосному році. Для цього з неправильного дробу 365/7 виділимо цілу частину: Отже, рік містить 52 повні тижня і ще один день. Тобто якщо він починається з понеділка, то й закінчується в понеділок.
Відповідь. У понеділок.