Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік
Урок № 73. ДРОБИ І ДІЛЕННЯ
Цілі:
• навчальна: удосконалити вміння розв'язувати задачі на застосування зв'язку між дією ділення і звичайними дробами; сформувати вміння записувати мішане число у вигляді неправильного дробу;
• розвивальна формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника;
• виховна: виховувати працелюбність, свідоме ставлення до навчання;
Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання завдання на встановлення відповідності
Установіть відповідність між неправильним дробом (1-4) і мішаним числом (А-Д), яке дорівнює цьому дробу.
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|||||||
1 |
13/2 |
А |
|
1 |
38/6 |
А |
|
|
2 |
23/3 |
Б |
|
2 |
17/3 |
Б |
|
|
3 |
71/4 |
В |
|
3 |
29/2 |
В |
|
|
4 |
48/5 |
Г |
|
4 |
85/4 |
Г |
|
|
Д |
|
Д |
|
Відповіді
Варіант 1 |
1 — В, 2 — А, 3 — Д, 4 — Б |
Варіант 2 |
1 — Г, 2 — В, 3 — А, 4 — Д |
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Назвіть цілу частину мішаного числа, чисельник і знаменник його дробової частини:
2. Виконайте дії:
1) 5 ∙ 3 + 2; 2) 10 ∙ 6 + 5; 3) 17 ∙ 4 + 1; 4) 24 ∙ 5 + 3.
IV. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ
План вивчення теми
1. Правило перетворення мішаного числа на неправильний дріб.
2. Приклади запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу:
____________________________________________
____________________________________________
V. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
1. Робота за підручником (§ 24)
Письмово: № 937, 939, 951, 953, 955.
2. Додаткові завдання
1) Укажіть три значення b, при яких дріб b/7 можна записати натуральним числом.
2) Укажіть найбільше двоцифрове число, при якому дріб c/15 можна записати натуральним числом.
3) Укажіть найбільше і найменше значення а, при яких дріб 1945/a можна записати натуральним числом.
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.
Варіант 1 |
Варіант 2 |
||||||||||||||
1. Число |
1. Число |
||||||||||||||
А |
Б |
В |
А |
Б |
В |
||||||||||
3 ∙ 2 + 5 |
3 ∙ 5 + 2 |
2 ∙ 5 + 3 |
5 ∙ 7 + 3 |
5 ∙ 3 + 7 |
3 ∙ 7 + 5 |
||||||||||
2. Яка з наведених рівностей неправильна? |
2. Яка з наведених рівностей неправильна? |
||||||||||||||
А |
Б |
В |
Г |
А |
Б |
В |
Г |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Відповіді
Варіант 1 |
1-Б, 2-В |
Варіант 2 |
1-А, 2-Г |
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 24, № 938, 940, 952, 954.
На повторення: 965.
2. Додаткове завдання. Скільки автомашин вантажністю 3 т необхідно, щоб перевезти: 1) 20 т цегли; 2) 32 т піску; 3) 37 т пшениці?