Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 74. ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИСЛА

Цілі:

• навчальна: домогтися засвоєння правила знаходження дробу від числа; сформувати вміння виконувати вправи, у яких передбачено знаходження дробу від числа;

• розвивальна: формувати вміння логічно мислити;

• виховна: виховувати наполегливість, старанність;

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Розв'язування задач

Колективне розв'язування задач, аналогічних до тих, які були задані додому

____________________________________________

____________________________________________

Індивідуальні завдання

1) У банку вміщується 1/2 кг меду. Скільки треба взяти таких банок, щоб розлити  кг меду?

2) Колоду, довжина якої дорівнює  м, розпиляли на частини по 1/3 м у кожній. Скільки дістали частин?

3) Купили 5 кг огірків за ціною  грн за кілограм. Яка вартість покупки?

4) Туристи рухались протягом 4 год зі швидкістю  км/год. Яку відстань подолали туристи?

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Скільки сантиметрів становить одна п’ята частина метра? дві п’ятих частини метра?

2. Довжина дошки 6 м. Що означає відрізати одну третину дошки? дві третини дошки?

3. Чому дорівнює одна восьма числа 24? три восьмих числа 24? п’ять восьмих числа 24?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Що означає знайти дріб від числа?

2. Способи знаходження дробу від числа:

1) арифметичний; 2) алгебраїчний.

3. Правило знаходження дробу від числа.

4. Приклади знаходження дробу від числа:

____________________________________________

____________________________________________

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 25)

Усного 966,967. ____________

Письмово: N° 970, 971, 972, 974, 976, 978.

2. Додаткові завдання

1) У книзі 130 сторінок. Crop прочитав 9/10 книги. Скільки сторінок залишилося прочитати Єгорові?

2) Сосна росте 450 років. Граничний вік верби становить 2/15 віку сосни. Скільки років росте верба?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Знайдіть 3/8 від числа 24.

   

1. Знайдіть 4/9 від числа 36.

 
 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 
 

9

11

21

64

   

81

32

16

13

 

2. Скільки градусів становлять 4/15 прямого кута?

 

2. Скільки градусів становлять 9/20 розгорнутого кута?

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 
 

36

32

24

20

   

75

81

94

105

 

Відповіді

Варіант 1

1-А, 2-В

Варіант 2

1-В, 2-Б

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 25, № 973, 975, 977, 979.

На повторення: № 1008.

2. Додаткове завдання. У саду росте 36 дерев. Половина третини з них — черешні. Скільки черешень росте в саду?

Відповідь. 6 черешень.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити