Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 76. ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ЙОГО ДРОБОМ

Цілі:

• навчальна: домогтися засвоєння правила знаходження числа за його дробом; сформувати вміння виконувати вправи, у яких передбачено знаходження числа за його дробом;

• розвивальна сприяти розвитку творчих здібностей, логічного мислення учнів;

• виховна: виховувати наполегливість, старанність;

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою

Варіант 1

1) У класі 28 учнів, із них 4/7 - дівчата. Скільки хлопців у класі?

2) В автопарку 180 автомобілів. До обіду в рейс вийшло 7/12 автомобілів, а після обіду — 3/5 решти. Скільки автомобілів вийшло в рейс після обіду?

Варіант 2

1) Оленка зібрала 85 грибів, із них 2/5 були білими, а решта — маслюки. Скільки маслюків зібрала Оленка?

2) У тролейбусному депо 240 тролейбусів, у першу зміну на лінію вийшло 7/16 тролейбусів, а в другу – 4/5 решти. Скільки тролейбусів вийшло на лінію в другу зміну?

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Яке число потрібно поділити на 10, щоб дістати 23?

2. 1/10 книги становить 23 сторінки. Скільки сторінок у книзі?

3. Яке число потрібно поділити на 6, щоб дістати 16?

4. 1/6 і усіх автомобілів на стоянці білого кольору. Скільки всього автомобілів на стоянці, якщо білих 16?

План вивчення теми

1. Як знайти число за його дробом?

2. Способи знаходження числа за його дробом:

1) арифметичний; 2) алгебраїчний.

3. Приклади знаходження числа за його дробом:

____________________________________________

____________________________________________

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 25)

Усно: № 969.

Письмово: № 980, 981, 982, 984, 991.

2. Додаткове завдання

Морквою засіяли 28 га, що становить 7/10 усієї площі поля. Цибулею засадили 3/8 усієї площі поля. Скільки гектарів засадили цибулею?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Знайдіть число, якщо 5/7 від нього дорівнює 35.

 

1. Знайдіть число, якщо 5/8 від нього дорівнює 40.

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 

49

30

25

12

13

25

35

64

2. У саду росте 12 яблунь, що становить 3/4 усіх дерев саду. Скільки дерев у саду?

2. У парку росте 18 кленів, що становить 2/3 усіх дерев парку. Скільки дерев у парку?

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 

7

9

16

18

32

27

30

12

Відповіді

Варіант 1

1-А, 2-В

Варіант 2

1-Г, 2-Б

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: §25, № 983, 985, 992.

На повторення: № 1010.

2. Додаткове завдання. Одна третина від половини деякого числа дорівнює 100. Яке це число?

Відповідь. 600.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити