Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 83. ДОПОВНЕННЯ ПРАВИЛЬНОГО ДРОБУ ДО ОДИНИЦІ

Цілі:

• навчальна: сформувати поняття доповнення правильного дробу до одиниці; сформувати вміння розв'язувати задачі, які передбачають використання цього поняття;

• розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять;

• виховна: виховувати дисциплінованість, старанність, працьовитість;

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Розв'язування задач

Колективне розв'язування задач, аналогічних до тих, що були задані додому (або запропоновані для самостійної роботи на попередньому уроці)

____________________________________________

____________________________________________

Індивідуальні завдання

Розв’яжіть двома способами задачі:

1) Для посадки лісу виділили ділянку, площа якої дорівнює 300 га. Дуб висадили на 2/15 ділянки, сосну — на 4/15 ділянки, а решту площі засадили вільхою. Скільки гектарів засадили вільхою?

2) Столярний цех отримав замовлення на виготовлення 175 табуретів. Першого дня вони виготовили 9/25 цієї кількості, другого — 13/25 цієї кількості. Скільки табуретів їм залишилось виготовити?

3) Довжина туристичного маршруту дорівнює 50 км. Першого дня туристи подолали 2/10 маршруту, а другого – 3/10 маршруту. Скільки кілометрів залишилось подолати туристам?

4) Для ремонту трьох кімнат купили 18 кг фарби. На ремонт першої кімнати витратили 2/9 цієї кількості фарби, а на ремонт другої кімнати — 4/9 цієї кількості. Скільки кілограмів фарби залишилось?

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Подайте число 1 у вигляді дробу зі знаменником: 1) 3; 2) 13; 3) 36; 4) 100.

2. Обчисліть:

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Що таке доповнення правильного дробу до одиниці?

2. Чому дорівнює різниця числа 1 і правильного дробу?

3. Приклади віднімання звичайного дробу від числа 1:

____________________________________________

____________________________________________

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 27)

Усно: № 1072.

Письмово: № 1073, 1076, 1078, 1080.

2. Додаткові завдання

1) На розв’язування письмових вправ витратили 23/30 уроку, а решту часу — на виконання усних вправ. Яку частину уроку витратили на виконання усних вправ?

2) Обчисліть:

3) Розв’яжіть рівняння:

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання усних вправ

1) Укажіть дріб, який доповнює до одиниці дріб:

2) Обчисліть:

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 27, № 1077, 1079, 1116.

На повторення: № 1117.

2. Додаткове завдання. Обчисліть:

Відповідь. 3/10.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити