Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 86. ВІДНІМАННЯ ДРОБУ ВІД НАТУРАЛЬНОГО ЧИСЛА

Цілі:

• навчальна: удосконалити вміння застосовувати правила віднімання дробу від натурального числа до розв'язування задач; 

• розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів;

• виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, позитивне ставлення до навчання;

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання завдань на картках з друкованою основою

Заповніть порожні комірки в таблиці.

Варіант 1

 

Варіант 2

а

3

6

8

10

13

25

 

m

2

5

7

10

11

21

b

3/8

7/10

6/19

12/13

3/26

11/95

 

n

2/7

6/11

9/16

4/25

14/15

9/85

а - b

             

m - n

           

2а - b

             

3m - n

           

III. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 27)

Письмово: № 1104, 1106, 1108, 1110*.

2. Додаткові завдання

1) Який дріб потрібно відняти від:

а) числа 4, щоб дістати  

б) числа 7, щоб дістати  

в) числа 10, щоб дістати  

г) числа 15, щоб дістати

2) Що спільного в прикладах:

Відповідь. У всіх цих прикладах від натурального числа віднімають один і той самий дріб, тобто a = b = c = d = 1/3.

3) Знайдіть різницю:

а) числа 7 і його третьої частини;

б) числа 11 і його п’ятої частини.

4) 3менште:

а) число 8 на шосту частину числа 5;

б) число 10 на сьому частину числа 15.

5) Знайдіть значення виразу:

а) 12 – 5 : 7; б) 20 – 9 : 11; в) 5 – 8 : 5; г) 7 – 6 : 4.

6) Складіть задачу, яку можна розв’язати шляхом знаходження різниці чисел 5 і 1/4.

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Самостійна робота

Варіант 1

Варіант 2

1) Обчисліть:

2) Розв’яжіть рівняння

3) Знайдіть значення виразу  якщо

а = 7, b = 5, с = 17, d = 2/17

a = 8, b = 6, c = 20, d = 3/20

4) Під час чищення 2 кг картоплі 1/5 кг іде у відходи. Скільки чищеної картоплі вийде з 2 кг картоплі?

4) Маса пачки прального порошку дорівнює 3 кг. Скільки порошку в пачці, якщо маса пачки дорівнює 1/10 кг?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 27, № 1105, 1107, 1109, 1111*.

На повторення: № 1120.

2. Додаткове завдання. Обчисліть значення виразу

Відповідь. 1/2.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити