Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 65. ЩО ТАКЕ ЗВИЧАЙНИЙ ДРІБ

Цілі:

• навчальна: сформувати поняття звичайних дробів; сформувати вміння читати й записувати звичайні дроби; 

• розвивальна: розвивати мислення, увагу; формувати вміння міркувати за аналогією; 

• виховна: виховувати старанність, працьовитість, самостійність;

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Колективне розв'язування вправ

1. Накресліть відрізок довжиною 6 см. Поділіть його на три рівні частини. Виділіть одну з цих частин іншим кольором.

2. Накресліть прямокутник, довжина якого дорівнює 12 см і ширина — 3 см. Поділіть його на чотири рівні квадрати. Зафарбуйте три з цих квадратів.

3. Накресліть квадрат зі стороною 8 см. Поділіть його на чотири рівні частини. Скількома способами це можна зробити? Зафарбуйте дві з цих частин. Чи правильно, що зафарбовано половину квадрата?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Приклади, що дають уявлення про звичайні дроби:

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

2. Які числа називають дробовими?

3. Що називають звичайним дробом?

4. Що називають чисельником дробу?

5. Що називають знаменником дробу?

6. Що показує знаменник дробу?

7. Що показує чисельник дробу?

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 23)

Усно: № 861, 869.

Письмово: № 862, 870, 873, 875.

2. Додаткові завдання

1) Одиницю розділено на 3, 9, 15, 21, 50, 100, 1000 рівних частин. Як називають одну частину в кожному із цих випадків?

2) Яку частину периметра квадрата становить довжина однієї сторони?

3) Яку частину периметра рівностороннього трикутника становить довжина однієї сторони?

4) На дорогу від дому до школи Микола витрачає 17 хвилин. Яку частину години витрачає Микола на дорогу від дому до школи?

5) Від дошки довжиною 7 м відпиляли 3 м. Яку частину дошки відпиляли?

6) Від села до міста 7 км шляху проходить лісом і 13 км проходить полем. Яку частину всієї відстані від села до міста становить дорога лісом і яку частину — дорога полем?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Чому дорівнює знаменник дробу: двадцять три п’ятдесятих?

1. Чому дорівнює знаменник дробу: тридцять сімдесят восьмих?

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 

20

23

35

50

30

70

80

78

2. Число поділили на дев’ять рівних частин і взяли чотири таких частини. Яку частину числа взяли?

2. Число поділили на п’ять рівних частин і взяли три такі частини. Яку частину числа взяли?

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 

1/9

1/4

4/9

9/4

5/3

3/5

1/3

1/5

Відповіді

Варіант 1

1-Г, 2-В

Варіант 2

1-Г, 2-Б

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 23, № 872, 874.

____________________________________________

____________________________________________

На повторення: № 912 (1).

____________________________________________

____________________________________________

2. Додаткове завдання. Ніна і Катя наповнили водою дві однакові діжки кухлями різної місткості. Ніна влила 20 кухлів, а Катя — 25. Визначте в дробах місткість кухля Ніни й кухля Каті, взявши місткість діжки за одиницю. Місткість чийого кухля більша?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити