Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 97. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ

Цілі:

• навчальна: удосконалити вміння виконувати додавання та віднімання десяткових дробів; сформувати вміння розв'язувати найпростіші рівняння і задачі, які передбачають додавання та віднімання десяткових дробів; показати застосування знань з математики до розв'язування практичних задач;

• розливальна: сприяти розвитку логічного мислення учнів;   

• виховна: виховувати працьовитість, уважність, спостережливість;

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Математичний диктант

1) Виконайте додавання 1,13 і 2,3 [1,15 і 2,6].

2) Сумою чисел 2,812 і 3,7 [3,6 і 2,571] є число...

3) Виконайте віднімання і зробіть перевірку додаванням 3,85 - 2,12 [4,75 - 3,13].

4) Виконайте віднімання 1,16 - 0,5 [1,12 - 0,3].

5) Знайдіть значення виразу 11,2 - 2,13 [16,3 - 3,25].

6) Якщо один із доданків 3,3 [4,4], а другий — 7,7 [6,6], то їх сума дорівнює...

7) Різниця чисел 7 і 2,6 [9 і 3,4] дорівнює...

8) 3більште число 5,6 [3,4] на 5,65 [3,45].

9) 3менште число 10,2 [9,7] на 1,2 [2,7].

10) Якщо сумою двох чисел є число 8,88, а одним із доданків — число 5,55 [3,33], то другий доданок дорівнює...

11) На скільки 2,057 [4,038] більше, ніж 1,9?

12) На скільки 31,2 [29,4] менше, ніж 42,75?

III. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 30)

Письмово: № 1235, 1237, 1239, 1240, 1246.

2. Додаткові завдання

1) Знайдіть значення виразу:

а) 16,52 - (4,9 + 10,95);

б) 4,2 - (0,98 + 1,75);

в) 495,6 - (11,9 + 275);

г) (5,3 + 2,7) - (1,4 + 2,6);

д) (37,5 - 8,906) - (3,27 + 0,078);

е) 57 + (20,78 - 5,069) - (5,6 + 2,37);

ж) 76,309 + 407,251 - (156,003 - 39,6);

з) 34,008 - (27,3 - 5,48) + 8,312.

2) Від суми чисел 14,65 і 8,07 відніміть різницю цих самих чисел.

3) Додайте до суми чисел 237,69 і 191,456 різницю цих самих чисел.

4) Збільште число с на 3,27. Обчисліть, якщо с дорівнює 4,95; 1,092; 0,03.

5) Від числа 19,67 відніміть суму чисел а і 3,7. Обчисліть, якщо а дорівнює 0,31; 1,6; 12,493.

6) До числа 18,5 додайте різницю чисел х і 4,6. Обчисліть, якщо х дорівнює 5; 16,7; 156,07.

7) Від числа b відніміть різницю чисел 1,9 і 0,87. Обчисліть, якщо Ь дорівнює 1,03; 2,1; 3.

8) Розв’яжіть рівняння:

а) х + 0,896 = 1,07;

б) х - 0,07 = 1,5;

в) 0,74 - х = 0,25;

г) 8,6 - (х + 2,75) = 1,85;

д) 93 + (71,8  y/) = 22,48.

9) Порівняйте значення виразів:

а) 7,8 + 6,9 і 20,85 - 6,149; б) 24,2 + 0,867 і 164,4468 - 139,3861.

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Розв’яжіть рівняння х - 5,5 = 3,3.

 

1. Розв’яжіть рівняння 5,1 + x = 7,7.

 
 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 

8,8

5,5

3,3

2,2

12,8

2,6

1,5

5,5

2. Знайдіть швидкість катера проти течії річки, якщо його власна швидкість дорівнює 15 км/год, а швидкість течії річки — 2,7 км/год.

 

2. Знайдіть швидкість катера за течією річки, якщо його власна швидкість дорівнює 17 км/год, а швидкість течії річки — 2,3 км/год.

 
 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 

17,7

км/год

12,3

км/год

9,6

км/год

13,7

км/год

15,3

км/год

14,7

км/год

15,7

км/год

19,3

км/год

Відповіді

Варіант 1

1-А, 2-Б

Варіант 2

1-Б, 2-Г

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 30, № 1236, 1238, 1241, 1247.

На повторення: № 1281.

2. Додаткове завдання. При якому значенні а корінь рівняння 4,2 - (x + а) = 0,49 + х дорівнює 0,98?

Відповідь. При а = 1,75.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити