Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 98. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ

Цілі:

• навчальна: удосконалити вміння обчислювати значення виразів і розв'язувати задачі, які передбачають додавання та віднімання десяткових дробів;

• розвивальна: формувати вміння використовувати знання в нових ситуаціях;

• виховна: виховувати любов до математики, показати її красу;

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання завдань на встановлення відповідності

Установіть відповідність між рівнянням (1-4) та його коренем (А-Г).

Варіант 1

   

Варіант 2

   

1

 x + 22,191 = 27,991

А

8,3

 

1

x + 37,144 = 45,654

А

7,2

2

13,65 + x = 21,95

Б

5,46

 

2

12,85 + x = 20,05

Б

8,51

3

8,1 - x = 2,64

В

5,8

 

3

9,8 - х = 2,78

В

7,9

4

x - 8,45 = 0,65

Г

9,1

 

4

x - 1,39 = 6,51

Г

7,02

Варіант 3

   

Варіант 4

   

1

x + 15,691 = 23,781

А

5,82

 

1

x + 17,384 = 26,964

А

10,1

2

18,37 + x = 26,97

Б

5,2

 

2

13,43 + x = 21,23

Б

8,13

3

9,4 - x = 3,58

В

8,6

 

3

19,8 - x = 11,67

В

7,8

4

x - 0,28 = 4,92

Г

8,09

 

4

x - 2,14 = 7,96

Г

9,58

Відповіді

Варіант 1

1 — В, 2 — А, 3 — Б, 4 — Г

Варіант 2

1 — Б, 2 — А, 3 — Г, 4 — В

Варіант 3

1 — Г, 2 — В, 3 — А, 4 — Б

Варіант 4

1 — Г, 2 — В, 3 — Б, 4 — А

III. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

1. Робота за підручником (§ 30)

Письмово: № 1248, 1250, 1252, 1253, 1254, 1255, 1257.

2. Додаткові завдання

1) Яка з наведених відповідей правильна?

2) Обчисліть, використовуючи закони додавання і віднімання:

а) (3,6 + 0,728) + 2,4;

б) 0,81 + (0,19 + 3,259);

в) (0,74 + 2,38) + (1,26 + 2,62);

г) 2,295 + (3,56 + 1,005) + 2,44;

д) 5,356 - (3,356 + 2,7);

е) 7,89 - (6,89 - 0,392).

3) Спростіть вираз:

а) 4,6 + x + 54,8;

б) у + 4,65 + 5,15;

в) 56,8 - 44,3 + р;

г) а + 12,8 - 3,2;

д) 7,2 + m + 6 + 8,7;

е) р + х + 2,542 + 17,468.

4) Не обчислюючи, визначте, яка із сум більша:

а) 3,72 + 0,89 + 5,21 чи 3,84 + 0,98 + 5,64; б) 21,4 + 8,3 + 6,1 чи 20,7 + 8,1 + 5,73.

5) Доповніть доданки комами так, щоб рівність 1032 + 153 = 104,73 була правильною.

6) Обчисліть значення виразів:

а) 6,99 грн + 2,09 грн;

б) 1,34 грн + 2, 55 грн;

в) 65 грн - 30,5 грн;

г) 45 грн + 31,5 грн + 20,6 грн.

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання усних вправ

1) Обчисліть:

а) 3,8 + 4,2 + 5,37; б) 7,85 + 0,15 + 3,19; в) 6,38 + 2,5 + 1,5.

2) Обчисліть:

а) 9,6 - 3,4 - 2,2; б) 8,15 - 3,45 - 0,6; в) 35,04 - 5,04 - 29,9.

3) Знайдіть значення виразу:

а) 7,6  -2,6 + 3,14; б) 8,09 + 1,91 - 3,5; в) 6,7 + 4,3 - 10.

4) Першого дня скосили конюшину з площі 18,37 га, що на 5,7 га більше, ніж другого дня. З якої площі скосили конюшину другого дня?

5) Маса одного яблука дорівнює 0,175 кг, а маса другого — на 0,025 кг менша, ніж маса першого. Чому дорівнює маса двох яблук?

6) Житлова площа трикімнатної квартири дорівнює 46,2 м2. Площа однієї кімнати дорівнює 18,3 м2, другої — 16,9 м2. Чому дорівнює площа третьої кімнати?

7) Перше число послідовності дорівнює 2,75, а кожне наступне — на 0,25 більше. Знайдіть суму чотирьох перших членів цієї послідовності.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 30, № 1249,1251, 1256, 1258.

На повторення: № 1282.

2. Додаткове завдання. При якому значенні х значення виразу 113,795x + 18,9613x - 91,05061x + 6,7542 + 3,2458 дорівнює 10?

Відповідь. При x = 0.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити