Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 105. МНОЖЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ

Цілі:

• навчальна: удосконалити вміння виконувати множення десяткових дробів; сформувати вміння застосовувати правило множення десяткових дробів до обчислення значень виразів і розв'язування рівнянь;

• розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів;

• виховна: виховувати творче ставлення до справи, старанність, наполегливість;

Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Самостійна робота з подальшою самоперевіркою за готовими розв'язаннями

Варіант 1

1) Заповніть таблицю:

x

10

100

0,001

10000

0,1

1

1000

0,1

0,0001

4,05х

                 

2) Яку відстань пролетить повітряна кулька, віднесена поривом вітру зі швидкістю 5,25 м/с за 1 хв 40 с?

Варіант 2

1) Заповніть таблицю:

x

100

0,1

10

0,001

1

0,01

1000

100000

0,0001

3,06x

                 

2) Швидкість течії річки дорівнює 1,35 м/с. Яку відстань подолає Дюймовочка на листочку латаття за 1 хв 40 с?

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Укажіть порядок дій у виразі і обчисліть його значення:

1) 25 - 5 ∙ 2; 2) (25 - 5) ∙ 2; 3) 5 ∙ 17 + 3; 4) 5 ∙ (17 + 3).

2. Що означає запис 32? Обчисліть:

1) 52; 2) 102; 3) 23; 4) 53.

IV. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

1. Робота за підручником (§ 31)

Письмово: N° 1326, 1327, 1329, 1330, 1331, 1333, 1335.

2. Додаткові завдання

(застосування законів множення для десяткових дробів)

1) Обчисліть у найзручніший спосіб:

а) 5,94 ∙ 0,07 + 0,33 ∙ 5,94 + 0,4 ∙ 0,06;

б) 6,85 ∙ 3,2 - 6,85 ∙ 1,7 + 1,5 ∙ 4,15.

2) Обчисліть у найзручніший спосіб:

а) 0,25 ∙ 0,849 ∙ 0,4; б) 1,25 ∙ 48,256 ∙ 0,8; в) 0,2 ∙ 48,256 ∙ 50.

3) Знайдіть значення виразу:

а) 10,48 ∙ 6,2 + 3,8 ∙ 10,48;

б) 0,48 ∙ 28,4 - 8,4 ∙ 0,48;

в) 0,89 ∙ 73,6 - 23,6 ∙ 0,89;

г) 24,7 ∙ 3,4 - 3,4 ∙ 14,7;

д) (8,7 - 3,4) ∙ 1,48 - 5,3 ∙ 0,48;

е) 18,3 ∙ 1,7 - (8,6 - 6,9) ∙ 15,3.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання завдань на встановлення відповідностей

Поставте у відповідність кожному виразу (1-4) його значення (А-Д).

Варіант 1

   

Варіант 2

   

1

1,6 + 8,4 ∙ 0,2

А

2,38

 

1

2,3 + 7,7 ∙ 0,3

А

1,44

2

0,8 ∙ 5,6 - 2,6

Б

0,188

 

2

0,9 ∙ 8,6 - 3,6

Б

4,41

3

0,238 ∙ 5,6 + 0,238 ∙ 4,4

В

3,28

 

3

0,641 ∙ 2,8 + 0,641 ∙ 7,2

В

4,14

4

0,2 ∙ 18,8 ∙ 0,05

Г

2,83

 

4

0,25 ∙ 14,4 ∙ 0,4

Г

6,41

   

Д

1,88

   

Д

4,61

Варіант 3

   

Варіант 4

   

1

4,8 + 5,2 ∙ 0,3

А

2,18

 

1

3,2 + 6,8 ∙ 0,4

А

2,95

2

0,7 ∙ 9,4 - 4,4

Б

1,28

 

2

0,8 ∙ 9,4 - 3,4

Б

5,92

3

0,128 ∙ 2,9 + 0,128 ∙ 7,1

В

8,21

 

3

0,214 ∙ 3,8 + 0,214 ∙ 6,2

В

0,259

4

0,125 ∙ 36,3 ∙ 0,8

Г

6,36

 

4

0,02 ∙ 25,9 ∙ 0,5

Г

4,12

 

Д

3,63

   

Д

2,14

Відповіді

Варіант 1

1 — В, 2 — Д, 3 — А, 4 — Б

Варіант 2

1 — Д, 2 — В, 3 — Г, 4 — А

Варіант 3

1 — Г, 2 — А, 3 — Б, 4 — Д

Варіант 4

1 — Б, 2 — Г, 3 — Д, 4 — В

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 31, № 1328, 1332, 1334, 1336.

На повторення: № 1356.

2. Додаткове завдання. Доведіть, що значення виразу  більше, ніж число 16, у 59 разів.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити