Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 107. ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ

Цілі:

• навчальна: домогтися засвоєння правила ділення десяткових дробів; сформувати вміння виконувати вправи, які передбачають ділення на десятковий дріб;       

• розвивальна. формувати вміння застосовувати знання до нових ситуацій; 

• виховна: виховувати свідоме ставлення до навчання;

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Розв'язування задач

Колективне розв'язування задач, аналогічних до тих, що були задані додому

____________________________________________

____________________________________________

Індивідуальні завдання

1) 3 двох міст назустріч один одному одночасно вирушили велосипедист і мотоцикліст. Швидкість велосипедиста дорівнює 12,8 км/год, а швидкість мотоцикліста в 4,5 рази більша, ніж швидкість велосипедиста. Вони зустрілися через 2,5 год. Знайдіть відстань між містами.

2) 3 двох сіл назустріч один одному одночасно вирушили пішохід і велосипедист. Швидкість пішохода дорівнює 4,6 км/год, а швидкість велосипедиста в 2,5 рази більша, ніж швидкість пішохода. Вони зустрілися через 1,5 год. Знайдіть відстань між селами.

3) 3 двох селищ назустріч один одному одночасно вирушили вершник і мотоцикліст. Швидкість вершника дорівнює 15,8 км/год, а швидкість мотоцикліста в 3,5 рази більша, ніж швидкість вершника. Вони зустрілися через 2,5 год. Знайдіть відстань між селищами.

4) 3 протилежних берегів затоки назустріч один одному одночасно вирушили човен і катер. Швидкість човна дорівнює 4,8 км/год, а швидкість катера в 4,5 рази більша, ніж швидкість човна. Вони зустрілися через 0,5 год. Чому дорівнює ширина затоки?

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Як зміниться частка, якщо ділене й дільник збільшити в 10 разів? у 100 разів? у 1000 разів?

2. Дільник збільшили в 100 разів. У скільки разів треба збільшити ділене, щоб частка не змінилася?

3. У скільки разів можна збільшити числа 23,5; 13,57; 120,09; 1,314; 0,0575, щоб дістати натуральні числа?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Приклади, що приводять до розуміння необхідності виконання ділення десяткових дробів:

____________________________________________

____________________________________________

2. Правило ділення десяткових дробів.

3. Приклади ділення чисел на десятковий дріб:

____________________________________________

____________________________________________

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 32)

Усно: № 1359, 1364.

Письмово: № 1367, 1369, 1378, 1380, 1382.

2. Додаткові завдання

1) Замініть ділене й дільник так, щоб дільник був натуральним числом, а частка не змінилася:

а) 3,472 : 0,4; б) 4,311 : 0,03; в) 3,1 : 2,5; г) 0,0481 : 1,25; д) 0,00264 : 0,005; е) 0,483 : 0,00012; ж) 56,7 : 0,18; з) 560 : 0,7; і) 9 : 0,0004.

2) Зменште число 102,5 у k разів, якщо k дорівнює 2; 2,5; 5; 10; 10,25; 1,025.

3) Розв’яжіть рівняння: а) 1,7х = 11,05; б) 0,22х = 1,408; в) 7,3х = 0,803.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Виконайте ділення: 0,68 : 1,7.

1. Виконайте ділення: 0,36 : 1,8.

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 
 

0,04

0,4

4

40

   

20

2

0,2

0,02

 

2. Обчисліть: 3 : 0,75.

 

2. Обчисліть: 7 : 0,28.

 
 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 
 

4

0,4

40

400

   

2,5

25

0,25

250

 

Відповіді

Варіант 1

1-Б, 2-А

Варіант 2

1-В, 2-Б

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 32, № 1365, 1368, 1379, 1381, 1383.

На повторення: № 1415.

2. Додаткове завдання. Знайдіть значення виразу   

Відповідь. 0,05.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити