Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік
Урок № 67. ПРАВИЛЬНІ І НЕПРАВИЛЬНІ ДРОБИ
Цілі:
• навчальна: сформувати поняття правильного та неправильного дробу; сформувати вміння порівнювати правильний і неправильний дріб з одиницею, розв'язувати задачі, які передбачають використання поняття правильного і неправильного дробів;
• розливальна: формувати вміння аналізувати, робити висновки;
• виховна: виховувати спостережливість, уважність;
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
____________________________________________
____________________________________________
2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою
Варіант 1
1) Побудуйте прямокутник, довжина якого дорівнює 9 см, а ширина — 3 см. Зафарбуйте 2/3 цього прямокутника.
2) Молоко з глечика розділили порівну між Мишком, Іванком і Миколкою. Яку частину молока одержав кожен з хлопчиків? Запишіть відповідь звичайним дробом.
Варіант 2
1) Побудуйте прямокутник, ширина якого дорівнює 4 см, а довжина — 8 см. Зафарбуйте 3/4 цього прямокутника.
2) Сік із пакета розділили порівну між Тетянкою, Маринкою, Іринкою і Оленкою. Яку частину соку одержала кожна з дівчаток? Запишіть відповідь звичайним дробом.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Прочитайте дроби Укажіть чисельник і знаменник кожного з дробів.
2. Серед дробів виберіть ті, у яких:
1) чисельник менший від знаменника;
2) чисельник більший за знаменник або дорівнює йому.
3. Зібрали 10/10 усього врожаю пшениці. Що це означає?
4. Довжина відрізка дорівнює 7/5 метра. Виразіть довжину відрізка в метрах і сантиметрах.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Означення правильного дробу.
2. Означення неправильного дробу.
3. Порівняння правильного дробу з одиницею.
4. Порівняння неправильного дробу з одиницею у випадку, якщо:
• чисельник і знаменник неправильного дробу рівні між собою;
• чисельник неправильного дробу більший за знаменник.
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником (§ 23)
Усно: № 863, 864, 865, 867, 868.
Письмово: № 878, 879, 881, 884.
2. Додаткові завдання
1) Назвіть три правильні дроби, чисельник яких більший за 100.
2) Назвіть три неправильні дроби, знаменник яких більший за 200.
3) Кожен з дробів запишіть у відповідну комірку таблиці.
Дроби, що менші від 1 |
Дроби, що більші за 1 |
Дроби, що дорівнюють 1 |
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Фронтальне опитування
1) Який дріб називають правильним? Наведіть приклади.
2) Який дріб називають неправильним? Наведіть приклади.
3) У яких випадках дріб: а) менший від одиниці; б) більший за одиницю; в) дорівнює одиниці? Наведіть приклади.
4) Який з дробів більший — правильний чи неправильний?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 23, № 880, 882, 885.
На повторення: № 913 (1).
2. Додаткове завдання. При яких натуральних значеннях х дроби x/10 i 6/x правильні, а дріб 8/x - неправильний?
Відповідь. При 7 і 8.