Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 119. ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ЙОГО ВІДСОТКАМИ

Цілі:

• навчальна: домогтися засвоєння правила знаходження числа за його відсотками; сформувати вміння розв'язувати задачі, які передбачають знаходження числа за його відсотками;

• розливальна: формувати вміння орієнтуватися у видозміненій ситуації; 

• виховна: виховувати інтерес до вивчення математики;

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Розв'язування задач

Колективне розв'язування задач, аналогічних до тих, що були задані додому

____________________________________________

____________________________________________

Індивідуальні завдання

1) На ремонт шкільного кабінету витратили 4340 грн. З них 35 % заплатили за роботу, а решту — за будівельні матеріали. Скільки коштували будівельні матеріали?

2) За два дні було зібрано 5640 кг картоплі, причому першого дня було зібрано 45 % картоплі. Скільки кілограмів картоплі було зібрано другого дня?

3) Бригада трактористів мала зорати 4830 га за два тижні. Першого тижня вона зорала 47 % землі. Скільки гектарів землі зорала бригада трактористів другого тижня?

4) На завод привезли 3860 кг металобрухту. Першого дня використали 45 % металобрухту. Скільки кілограмів металобрухту залишилось?

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Знайдіть число, якщо:

1) 0,2 цього числа дорівнює 5; 2) 0,5 цього числа дорівнює 13,5; 3) 0,25 цього числа дорівнює 1; 4) 0,36 цього числа дорівнює 72.

2. Знайдіть число, якщо:

1) його половина дорівнює 0,1; 1,2; 2,5; 10; 250;

2) його чверть дорівнює 0,25; 0,5; 7; 100; 500.

3. Туристи подолали 7 км, що становить 0,1 довжини маршруту. Яка довжина маршруту?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Способи розв’язання задач на знаходження числа за його відсотками.

2. Правила знаходження числа за його відсотками.

3. Приклади знаходження числа за його відсотками:

____________________________________________

____________________________________________

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 35)

Усно: № 1502, 1503, 1504.

Письмово: № 1508, 1510, 1512, 1514, 1516.

2. Додаткові завдання

1) Фірма виготовила 24 тисячі коробок чаю із сюрпризами, що становить 15 % усієї партії чаю. Скільки коробок чаю виготовила фірма?

2) 14 % екземплярів журналу «Юний математик» випускають з наліпками. Який наклад журналу, якщо з наліпками випущено 35 тисяч екземплярів журналу?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Знайдіть число, якщо 12 % цього числа дорівнюють 96.

1. Знайдіть число, якщо 14 % цього числа дорівнюють 84.

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 
 

11,52

800

12,5

900

   

700

11,76

600

16,7

 

2. В олімпіаді стали призерами 42 учні, що становить 12 % усіх учасників олімпіади. Скільки учнів узяли участь в олімпіаді?

2. Велосипедист проїхав 18 км, що становить 60 % відстані, яку йому треба подолати. Знайдіть довжину відстані.

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 
 

270

400

375

350

   

30 км

300 км

45 км

60 км

 

Відповіді

Варіант 1

1-Б, 2-Г

Варіант 2

1-В, 2-А

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 35, № 1509, 1511,1515, 1517.

2. Додаткове завдання. Порівняйте числа х і у, якщо 12 становить 3 % від х, а 15 становить 5 % від у.

Відповідь, х > у.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити