Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 121. ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ЙОГО ВІДСОТКАМИ

Цілі:

• навчальна: удосконалити вміння розв'язувати задачі, які передбачають знаходження числа за його відсотками;

• розвивальна: формувати вміння аналізувати ситуацію; розвивати логічне мислення; 

• виховна: виховувати відповідальність за результати своєї роботи, об'єктивність і чесність під час оцінювання власних знань;

Тип уроку: удосконалення і застосування знань.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Варіант 1

1) 3а допомогою якого з наведених виразів можна знайти число m, 3 % якого дорівнюють n?

А) m = 0,3n; Б) m = 0,03n; В) m = n : 0,03; Г) m = 0,03 : n.

2) Тридцять відсотків якогось числа дорівнюють 18. Знайдіть це число.

А) 90; Б) 48; В) 30; Г) 60.

3) Знайдіть число, якщо 42 % цього числа дорівнюють 9,03.

А) 21,5; Б) 3,8829; В) 2,1; Г) 19,6.

4) 1,2 % якого числа становлять 0,72?

А) 0,6; Б) 60; В) 0,864; Г) 6.

5) Назбирали 16 білих грибів, що становить 20 % усіх зібраних грибів. Скільки всього зібрали грибів?

А) 80 грибів; Б) 32 гриба; В) 320 грибів; Г) 64 гриба.

Варіант 2

1) 3а допомогою якого з наведених виразів можна знайти число k, 7 % якого дорівнюють l?

A) k = 0,7 : l; Б) k = l : 0,7; В) k = 0,07 : l; Г) k = l : 0,07.

2) Сорок відсотків якогось числа дорівнюють 12. Знайдіть це число.

А) 50; Б) 30; В) 40; Г) 20.

3) 3найдіть число, якщо 37 % цього числа дорівнюють 11,47?

А) 31; Б) 310; В) 31; Г) 4,2439.

4) 1,4 % якого числа становлять 0,98?

А) 1,372; Б) 0,7; В) 7; Г) 70.

5) Зібрали 18 кг антонівських яблук, що становить 25 % усіх зібраних яблук. Скільки всього зібрали яблук?

А) 100 кг; Б) 72 кг; В) 84 кг; Г) 56 кг.

Відповіді

Варіант 1

1-В, 2-Г, 3-A, 4-Б, 5-А

Варіант 2

1-Г, 2-Б, 3-В, 4-Г, 5-Б

III. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

1. Робота за підручником (§ 35)

Письмово: № 1526, 1527, 1529, 1530, 1532.

2. Додаткові завдання

1) Руда містить 8 % міді. Скільки треба взяти руди, щоб одержати 32 кг міді?

2) Вкладник поклав до банку деяку суму грошей під 8 % річних і через рік одержав прибуток у розмірі 320 грн. Скільки грошей вкладник поклав до банку?

3) Іван Іванович поклав до банку «Ікс» деяку суму грошей під 3 % річних і до банку «Ігрек» деяку суму грошей під 5 % річних. Через рік він одержав прибутки: у банку «Ікс» — 450 грн, у банку «Ігрек» — 750 грн. До якого з банків Іван Іванович поклав більше грошей?

4) Магазин продав увесь цукор за три дні. Першого дня продали 20 % усього запасу цукру, другого — 38 % усього запасу цукру, а третього — 840 кг. Скільки цукру було в магазині спочатку?

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Самостійна робота з подальшою самоперевіркою

Варіант 1

1) Знайдіть число, якщо:

а) 14% цього числа дорівнюють 98; б) 120 % цього числа дорівнюють 24.

2) Засіяли 65 % поля, що становить 325 га. Знайдіть площу всього поля.

Варіант 2

1) Знайдіть число, якщо;

а) 32% цього числа дорівнюють 24; б) 140 % цього числа дорівнюють 42.

2) Проїхали 35 % шляху, що становить 175 км. Знайдіть довжину шляху.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 35, № 1528, 1531, 1533.

На повторення: № 1550.

2. Додаткове завдання. Довжина кобри становить 15 % довжини удава, а удав в 1,5 рази коротший від акули. Знайдіть довжину акули, якщо довжина кобри становить 1,5 м.

Відповідь. 15 м.

Примітка. Акула гігантська — різновид акул; довжина акули гігантської досягає 20 м.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити