Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 125. СЕРЕДНЄ ЗНАЧЕННЯ ВЕЛИЧИН

Цілі:

• навчальна: сформувати поняття середнього значення величин; сформувати вміння виконувати завдання, які передбачають знаходження середнього значення величин;          

• розвивальна; формувати вміння аналізувати інформацію, виділяти головне в досліджуваному матеріалі;    

• виховна: виховувати інтерес до вивчення математики;        

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Бліцопитування

Установіть відповідність між поданими числами (1-4) та їх середнім арифметичним (А-Г).

Варіант 1

   

Варіант 2

   

1

1,3 і 2,5

А

1,89

 

1

5,7 і 6,4

А

5,7

2

1,78 і 2

Б

1,975

 

2

5,94 і 6

Б

6,05

3

1,45; 2,1 і 2,54

В

1,9

 

3

5,15; 6,2 і 6,11

В

5,97

4

1,35; 1,95; 2,15 і 2,45

Г

2,03

 

4

5,24; 5,36; 5,87 і 6,33

Г

5,82

Варіант 3

   

Варіант 4

   

1

2,6 і 3,1

А

2,89

 

1

8,1 і 10,3

А

9,03

2

2,78 i 3

Б

2,85

 

2

9,14 і 10

Б

9,57

3

2,59; 2,3 і 3,03

В

2,725

 

3

8,85; 9,2 і 9,04

В

9

4

2,41; 2,59; 2,72 і 3,18

Г

2,64

 

4

8,73; 8,57; 9,44 і 9,26

Г

9,2

Відповідь

Варіант 1

В

А

Г

Б

Варіант 2

Б

В

Г

А

Варіант 3

Б

А

Г

В

Варіант 4

Г

Б

А

В

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Що таке середнє значення величин?

2. Приклади знаходження середнього значення величин:

____________________________________________

____________________________________________

IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 36)

Письмово: № 1563, 1564, 1565, 1567, 1569.

2. Додаткові завдання

1) Кондитерська фабрика випустила у 2011 році 4372 т, у 2012 році 4491 т і в 2013 році 4592 т печива. Яке середнє річне виробництво печива за ці роки?

2) За першу годину велосипедист проїхав 12,5 км, за другу — 12,3 км і за третю — 12 км. Скільки кілометрів у середньому проїжджав велосипедист щогодини? Відповідь округліть до десятих.

3) На змаганнях з баскетболу Ігор приніс своїй команді 12 очок, Андрій — 15 очок, Кирило — 21 очко, Сашко — 8 очок, а Микола не влучив у кошик жодного разу. Скільки очок у середньому приніс кожен баскетболіст своїй команді?

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Купили 3 кг цукерок за ціною 58,6 грн, 64,2 і 50 грн. Знайдіть середню ціну цукерок.

 

1. Купили 3 кг печива за ціною 32,7 грн, 28,6 грн і 32 грн. Знайдіть середню ціну печива.

 

А

Б

В

   

А

Б

В

 
 

56,1 грн

57,6 грн

51,4 грн

   

31,1 грн

32,3 грн

30,4 грн

 

2. Маса яблук дорівнює: 90 г, 120 г, 105 г і 95 г. Знайдіть середню масу яблук.

2. Маса груш дорівнює: 88 г, 94 г, 96 г і 92 г. Знайдіть середню масу груш.

 

А

Б

В

   

А

Б

В

 
 

102,5 г

137г

82 г

   

123 г

74 г

92,5 г

 
                 

Відповіді

Варіант 1

1-Б, 2-А

Варіант 2

1-А, 2-В

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 36, № 1566, 1568, 1570.

На повторення: № 1597.

2. Додаткове завдання. Середня маса восьми яблук, що лежать на терезах, дорівнює 120 г. Коли одне яблуко зняли з терезів, то середня маса яблук, що залишилася, стала дорівнювати 110 г. Яка маса знятого з терезів яблука?

Відповідь. 190 г.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити