Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 69. ПОРІВНЯННЯ ДРОБІВ

Цілі:

• навчальна: домогтися засвоєння правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, які передбачають порівняння дробів з однаковими знаменниками; 

• розливальна: формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника; активізувати пізнавальну діяльність учнів;     

• виховна: виховувати уважність, зосередженість;

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою

Варіант 1

1) При яких значеннях а дріб: а) 9/a неправильний; б) a/12 правильний?

2) Марічка і Оленка збирали гриби. Кількість грибів, зібраних Оленкою, становить 4/3 кількості грибів, зібраних Марічкою. Хто з дівчаток зібрав більше грибів?

Варіант 2

1) При яких значеннях b дріб: а) b/8 правильний; б) 11/b неправильний?

2) Олег і Максим ловили рибу. Кількість рибин, зловлених Максимом, становить 6/5 кількості рибин, зловлених Олегом. Хто з хлопчиків виловив більше риби?

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Порівняйте числа: 1) 20 і 25; 2) 307 і 317; 3) 199 і 1099.

2. Серед дробів  укажіть дроби з однаковими знаменниками.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Правило порівняння двох дробів з однаковими знаменниками.

2. Приклади порівняння дробів з однаковими знаменниками:

____________________________________________

____________________________________________

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 23)

Письмово: № 866, 888, 890.

2. Додаткові завдання

1) Порівняйте числа:

2) Розташуйте числа  у порядку зростання.

3) При яких значеннях а дріб a/18 буде більший за дріб 7/18, але менший від дробу 13/18? Запишіть усі ці дроби.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. Який з наведених дробів найбільший?

1. Який з наведених дробів найменший?

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 

78/100

87/100

98/100

89/100

54/100

45/100

53/100

35/100

2. Запишіть у порядку спадання числа а, b і с, якщо

 

2. Запишіть у порядку зростання числа а, b і с, якщо

 

А

Б

В

Г

   

А

Б

В

Г

 

а, b, с

с, а, b

b, с, а

с, b, а

а, b, с

с, а, b

b, с, а

с, b, а

           

Відповіді

Варіант 1

1-В, 2-Б

Варіант 2

1-Г, 2-В

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 23, № 889, 891.

На повторення: № 914.

2. Додаткове завдання. Знайдіть усі натуральні значення а, при яких дріб 2а/100 буде меншим від дробу

Відповідь. 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити