Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 138. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Цілі:

• навчальна: формувати вміння застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях, розв'язувати задачі підвищеної складності;

• розвивальна формувати вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв'язання задачі;

• виховна: виховувати інтерес до вивчення математики;

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

____________________________________________

____________________________________________

IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1. Робота за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Додаткові завдання

1) Скільки існує двоцифрових чисел, у яких цифра десятків більша за цифру одиниць?

2) Скільки існує натуральних чисел, менших від 1000, цифри яких записані в порядку зростання?

3) Напишіть найменше десятицифрове число, усі цифри якого різні.

4) У запису 1*2*3*4*5 замініть зірочки знаками дій і розставте дужки так, щоб дістати вираз, значення кого дорівнює 100.

5) Якою цифрою закінчується добуток усіх чисел від 1 до 81?

6) Два кухарі чистили картоплю. Один чистив за хвилину 2 картоплини, а другий — 3. Разом вони почистили 400 картоплин. Скільки часу працював кожен кухар, якщо другий працював на 25 хв довше за першого?

Розв'язання

Другий кухар, працюючи один, почистив 75 картоплин (25 ∙ 3 = 75). Разом вони почистили 325 картоплин (400 - 75 = 325), пропрацювавши спільно 65 хв (325 : 5 = 65). Отже, перший працював 65 хв, другий — 90 хв.

7) Якщо Віка йде до школи пішки, а назад їде автобусом, то всього на дорогу вона витрачає півтори години. Якщо вона іде автобусом в обидва кінці, то весь шлях займає в неї тридцять хвилин. Скільки часу витрачає Віка на дорогу, якщо до школи та зі школи вона йде пішки?

Розв'язання

На шлях зі школи автобусом Віка витрачає 15 хв (30 : 2 = 15), тому на шлях із дому до школи пішки вона витрачає 1 год 15 хв. Отже, шуканий час — 2 год 30 хв.

8) 3 аркуша паперу, розміри якого 950 мм х 1200 мм, можна вирізати або квадрати зі стороною 64 мм, або квадрати із стороною 46 мм. Які квадрати треба вирізати, щоб залишилося менше відходів?

Розв'язання

Для того щоб підрахувати, які відходи залишаться від аркуша паперу під час вирізання квадратів зі стороною 64 мм, треба 950 розділити на 64 і 1200 розділити на 64. Тобто 950 : 64 = 14 (остача 54), 1200 : 64 = 18 (остача 48). Отже, під час вирізання квадратів зі стороною 64 мм залишиться «куточок», зображений на рис. 1. Аналогічно, розділивши 950 і 1200 на 46 з остачею, встановлюємо, що в результаті вирізання квадратів зі стороною 46 мм залишиться «куточок», зображений на рис. 2.

Обчисливши площі обох «куточків», дістанемо, що в другому випадку площа менша, тобто вигідніше вирізати квадрати зі стороною 46 мм.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Додаткове завдання. Відновіть запис:

Відповідь.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити