Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 139. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Цілі:

• навчальна: формувати вміння застосовувати набуті знання до розв'язування задач логічного характеру;

• розвивальна: розвивати пізнавальні та творчі здібності, кмітливість учнів;

• виховна: виховувати інтерес до вивчення математики;

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

____________________________________________

____________________________________________

III. ВСТУПНА БЕСІДА. ЩО ТАКЕ ЗАДАЧІ ЛОГІЧНОГО ХАРАКТЕРУ?

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

IV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1. Робота за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Додаткові завдання

1) Альоша, Женя та Мишко мають прізвища Орлов, Соколов та Воробйов. Яке прізвище має кожен із хлопчиків, якщо Женя, Мишко та Соколов відвідують спортивні секції, а Мишко та Воробйов захоплюються музикою?

2) В одному будинку живуть 13 учнів з однієї школи, у якій 12 класів. Доведіть, що хоча б двоє учнів, які живуть у цьому будинку, навчаються в одному класі.

3) У школі 370 учнів. Доведіть, що серед учнів цієї школи обов’язково знайдуться хоча б двоє учнів, які святкують свій день народження в один і той самий день.

4) У кошику лежать яблука двох сортів. Навмання беруть із цього кошика декілька яблук. Яку найменшу кількість яблук треба взяти, щоб серед них було хоча б два яблука одного сорту?

5) У коробці лежать 4 кольорові і 10 простих олівців. З цієї коробки навмання беруть декілька олівців. Яку найменшу кількість олівців треба взяти з коробки, щоб серед них обов’язково було не менше ніж:

а) два кольорові; б) три прості?

6) Перший рибалка дав для колективного обіду 2 окуні, другий — одного окуня, а третій дав гроші — 6 грн. Як повинні поділити між собою ці гроші перші двоє рибалок?

7) У дитячий садочок, який відвідують 50 дітей, привезли яблука: 60 великих і 60 дрібніших. Було вирішено розподілити їх таким чином: великі роздати 30 дітям, по два кожному, а маленькі — решті 20 дітям, по три кожному. У такий спосіб розподілення яблук вистачило б усім дітям. Але випадково обидва сорти яблук перемішалися. Тоді черговий вирішив зробити так: роздавати по 5 яблук із загальної купи на кожних двох дітей. На його здивування, для останніх двох дітей яблук не вистачило. Чому так сталося?

8) В одному українському місті всі мешканці володіють українською або російською мовою. Українською мовою володіють 95 % усіх мешканців, а російською — 75 %. Скільки відсотків усіх мешканців цього міста володіють обома мовами?

9) У класі 30 учнів. Із них 18 відвідують секцію легкої атлетики, 10 — секцію плавання, 3 — обидві секції. Скільки учнів цього класу не відвідують жодну з цих секцій?

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Додаткове завдання

Ведмідь з базару плюшки ніс,

Але, присівши на пеньок,

Він половину плюшок з’їв,

Та ще півплюшки на зубок.

Ішов, ішов, а потім сів

І під «ку-ку» зозульки

Знов половину плюшок з’їв,

Та ще додав півплюшки.

Стемніло, він став швидше йти,

Але на ґанку хатки

Він знов нівзалишка поїв,

Півплюшечки додавши.

І ось, наївшись, наш ведмідь

З порожнім кошиком сидить.

Я хочу, щоб ти відповів,

А скільки плюшок він купив?

Розв'язання

На ґанку хатки ведмідь з’їв усі плюшки, що залишилися — півзалишка і півплюшки, тобто півплюшки утворюють півзалишка, тому третього разу він з’їв одну плюшку. Отже, коли вдруге він з’їв половину плюшок і ще півплюшки, у нього залишилась одна плюшка. Тоді 1 + 0,5 = 1,5 становить половину плюшок, що були в нього на той час, тобто всього в нього було З плюшки. Першого разу він з’їв половину плюшок і ще півплюшки, тобто 3,5 плюшки — це половина всіх плюшок, що були у ведмедя спочатку. Отже, спочатку у ведмедя було 7 плюшок.

Відповідь. 7 плюшок.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити