Математика 5 клас II семестр - Навчально-методичний посібник - за підручником Н. А. Тарасенкова - 2012 рік

Урок № 71. ДРОБИ І ДІЛЕННЯ

Цілі:

• навчальна: показати зв'язок між дією ділення і звичайними дробами; сформувати вміння записувати дріб у вигляді частки, частку у вигляді дробу, натуральне число у вигляді дробу;

• розвивальна активізувати пізнавальну діяльність учнів;       

• виховна: виховувати свідоме ставлення до навчання;

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Варіант 1

1) Який з наведених дробів найбільший?

2) При якому з наведених значень а нерівність  неправильна?

А) 14; Б) 11; В) 15; Г) 23.

3) Скільки існує натуральних значень b, при яких правильна нерівність

А) Одне; Б) два; В) три; Г) безліч.

4) Яке з наведених чисел більше за 1?

Варіант 2

1) Який з наведених дробів найменший?

2) При якому з наведених значень а нерівність  неправильна?

А) 13; Б) 17; В) 20; Г) 15.

3) Скільки існує натуральних значень b, при яких правильна нерівність

А) Одне; Б) два; В) безліч; Г) жодного.

4) Яке з наведених чисел менше за 1?

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Як називають числа 56, 7 і 8 у виразі: 56 : 7 = 8?

2. Знайдіть частку від ділення чисел:

1) 38 і 19; 2) 45 і 15; 3) 49 і 7.

3. Назвіть чисельник і знаменник дробу:

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Запис частки у вигляді дробу.

2. Запис дробу у вигляді частки.

3. Яким числом може бути результат ділення двох чисел?

4. Запис натурального числа у вигляді дробу з будь-яким знаменником.

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 24)

Усно: № 916, 917.

Письмово: № 920, 924, 925, 926, 929, 931, 941.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Виконання усних вправ

1) Розв’язком яких з наведених задач е дріб 8/9:

а) число 9 поділити на число 8;

б) 8 яблук поділити порівну між 9 дітьми;

в) дізнатися швидкість мотоцикліста, який за 9 хв проїхав 8 км?

2) 3 поміж дробів  укажіть дроби, які дорівнюють: а) числу 3; б) числу 5; в) числу 6.

Які дроби залишились? Чи дорівнюють вони яким-небудь натуральним числам?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 24, № 921, 926, 928, 930, 932. ________________________________________________

На повторення: № 963.

2. Додаткове завдання. При яких значеннях х дріб  дорівнює 1?

Відповідь. При х = 3.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити