Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 14. МНОЖЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: удосконалити вміння виконувати множення багатоцифрових чисел; повторити порядок дій у прикладах на обчислення значення виразу; сформувати вміння розв'язувати задачі, які передбачають множення чисел;
✵ ключові компетентності:
✵ ініціативність і підприємливість — генерувати нові ідеї, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності;
✵ математична компетентність — розв'язувати задачі, зокрема практичного змісту;
✵ основні компетентності у природничих науках і технологіях — розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв'язати засобами математики;
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання та наочність: _
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Математичний диктант із подальшою перевіркою і обговоренням
1) Добуток чисел 126 і 6 у вигляді суми можна записати так:...
2) Запишіть у вигляді добутку суму x + x + x + x + x.
3) Якщо множники 103 і 15, то добуток дорівнює...
4) Знайдіть число, утричі більше за число 2012.
5) Добуток числа 308 401 і нуля дорівнює...
6) Добуток числа 123 578 і одиниці дорівнює...
7) Скільки цифр може мати добуток двоцифрового числа на одноцифрове?
8) Добуток чисел дорівнює нулю, якщо...
9) Добуток двох чисел дорівнює одному з множників, якщо...
10) Добуток чисел 58 394 127 і 10 020 знаходять так:...
11) * Значення виразу (x - 2)(x + 2) дорівнює нулю, якщо x дорівнює натуральному числу...
12) * Якщо добуток різниці двох чисел на 100 дорівнює нулю, то ці числа...
ІІІ. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ
План вивчення теми
1. Порядок дій у прикладах на обчислення значення виразів.
2. Зміна добутку в результаті зміни множників.
ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ
1. Робота з підручником ___________
2. Додаткові завдання
1) Подайте у вигляді добутку двох рівних множників число:
а) 81; б) 121; в) 400; г) 1 000 000.
2) Чи можна подати у вигляді двох рівних множників числа:
а) 40; б) 2000; в) 3600; г) 10 000; д) 100 000?
3) Язик садового слимака, який мешкає в Південній Америці, усіяний 135 рядами зубів по 105 зубів у кожному ряду. Скільки всього зубів у садового слимака?
4) Під час обертання навколо Сонця Земля рухається зі швидкістю 30 км/с. Яку відстань пройде Земля за один урок?
5) При яких значеннях x виконується рівність:
а) 13913 ∙ x = 0; б) 2929 ∙ (х - 29) = 0; в) (1000 - x)(x - 500) = 0?
6) Автомобіль щорічно використовує близько 4350 кг кисню та викидає в повітря близько 10 кг гуми і 3259 кг вуглецю. Скільки всього за рік спалюють кисню і викидають у повітря гуми та вуглецю 500 млн автомобілів?
7) Енергозберігаюча лампа використовує за годину роботи 15 Ват електроенергії, тоді як звичайна — 100 Ват (за такого самого освітлення). Скільки електроенергії можна зекономити за місяць (30 діб), якщо використовувати замість звичайної лампи енергозберігаючу, за умови освітлення приміщення впродовж 12 годин на добу?
— Реалізація наскрізної лінії «Екологічна безпека і сталий розвиток»
V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ________________________________
2. Виконання тестових завдань із подальшою самоперевіркою і самооцінюванням
Варіант 1
Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.
1) Не виконуючи обчислень, порівняйте значення виразів: a = 608 ∙ 35 і b = 608 ∙ 53.
А. a = b. Б. a > b. В. a < b. Г. Порівняти неможливо.
2) При яких значеннях m можлива рівність 11 ∙ m = 11?
А. m = 1. Б. m = 0. В. m = 11. Г. При будь-яких.
Варіант 2
Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.
1) Не виконуючи обчислень, порівняйте значення виразів: a = 75 ∙ 908 і b = 57 ∙ 908.
А. a = b. Б. a > b. В. a < b. Г. Порівняти неможливо.
2) При яких значеннях n можлива рівність n ∙ 13 = n?
А. n = 1. Б. n = 13. В. n = 0. Г. При будь-яких.
Відповіді:
Варіант 1. 1) В. 2) А.
Варіант 2. 1) Б. 2) В.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: __________________________________
2. Додаткове завдання. Якою цифрою закінчується добуток усіх натуральних чисел від 1 до 101?
Відповідь. Нулем, оскільки одним із множників є число 10, а добуток будь-якого числа і 10 закінчується нулем.