Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 15. ПЕРЕСТАВНА ТА СПОЛУЧНА ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: домогтися засвоєння переставної та сполучної властивостей множення; сформувати вміння застосовувати ці властивості до обчислення значень виразів;
✵ ключові компетентності:
✵ соціальна та громадянська компетентності — ухвалювати аргументовані рішення;
✵ ініціативність і підприємливість — генерувати нові ідеї, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності;
✵ уміння вчитися впродовж життя — доводити правильність власного судження або визнавати помилковість;
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: ______
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою і взаємооцінюванням
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1) Обчисліть: |
|
120005 ∙ 130 |
140007 ∙ 140 |
2) Знайдіть значення виразу: |
|
53 ∙ 7 ∙ b, якщо b = 1000 |
49 ∙ 8 ∙ а, якщо a = 10 000 |
3) Знайдіть значення виразу: |
|
(643 + 157) ∙ 600 |
(352 + 348) ∙ 800 |
4) Порівняйте значення виразів: |
|
a = 370 ∙ (109 - 108) і b = 37 ∙ 10 |
a = 29 ∙ 10 і b = 290 ∙ (1002 - 1001) |
5) Маса одного підручника дорівнює 450 г. Знайдіть масу комплекту підручників для 5 класу |
5) Один учень за рік використовує 57 зошитів. Скільки зошитів потрібно на рік для всіх учнів вашого класу? |
Відповіді
Варіант 1. 1) 15 600 650. 2) 371 000. 3) 480 000. 4) a = b.
Варіант 2. 1) 19 600 980. 2) 3 920 000. 3) 560 000. 4) a = b.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
Обчисліть:
1) 25 ∙ 4; 2) 125 ∙ 8; 3) 175 ∙ 4; 4) 250 ∙ 4; 5) 5 ∙ 5 ∙ 8; 6) 50 ∙ 6.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Переставна властивість множення.
2. Сполучна властивість множення.
3. Приклади застосування переставної та сполучної властивостей множення:
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ
1. Робота з підручником _______________
2. Додаткові завдання
1) Обчисліть:
а) 4 ∙ 5 ∙ 5 ∙ 15 ∙ 25 ∙ 40; б) 5 ∙ 8 ∙ 10 ∙ 25 ∙ 913.
2) Спростіть вираз 50а ∙ 2b і знайдіть його значення, якщо:
а) а = 3, b = 16; б) а = 20, b = 57;
в) а = 84, b = 3; г) а = 1625, b = 0.
4) Знайдіть значення виразу (96 + 29) ∙ 34 ∙ (696 - 688) ∙ (514 + 486).
VІ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником _________________________
2. Робота в групах
Оберіть, хто з членів групи координуватиме роботу і відповідатиме за її кінцевий результат. Складіть план роботи. Розподіліть, хто який пункт плану виконуватиме. Розв’яжіть задачі. Обговоріть здобуті розв’язання. Здайте роботи вчителеві на перевірку.
Задача 1
Обчисліть найбільш зручним способом:
1) 5 ∙ 34516 ∙ 20; 2) 125 ∙ 4576 ∙ 8.
Задача 2
Спростіть вираз:
1) 125 ∙ 3х; 2) 18y ∙ 11; 3) 17а ∙ 9b; 4) 30а ∙ 7 ∙ b ∙ 5 ∙ с.
Задача 3
Знайдіть значення виразу:
1) (66 + 34) ∙ 397 ∙ (55896 - 55895); 2) (993 - 989) ∙ 129 ∙ (23 + 27).
VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: __________________________________________
2. Додаткове завдання. Знайдіть усі пари чисел A і B такі, щоб була правильною рівність:
1) A ∙ 3 ∙ B = 111; 2) A ∙ 7 ∙ B = 273.
Відповідь. 1) A = 37, B = 1 або A = 1, B = 37; 2) A = 39, B = 1, або A = 1, B = 39, або A = 13, B = 3, або A = 3, B = 13.