Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018
УРОК 18. КВАДРАТ І КУБ НАТУРАЛЬНОГО ЧИСЛА
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: сформувати поняття степеня числа, показника і основи степеня, квадрата і куба числа; сформувати вміння обчислювати значення числових виразів, що містять піднесення натурального числа до квадрата і куба;
✵ ключові компетентності:
✵ математична компетентність — установлювати відношення між реальними об'єктами навколишнього середовища, будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів;
✵ уміння вчитися впродовж життя — усвідомлювати цінність нових знань і вмінь;
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: ______
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
2. Виконання завдань на картках із друкованою основою
Варіант 1
1) Застосуйте розподільну властивість множення:
2) Закресліть неправильні рівності:
3) Запишіть у вигляді добутку вираз:
4) Запишіть трьома різними способами добуток 7а у вигляді суми двох доданків:
Варіант 2
1) Застосуйте розподільну властивість множення:
2) Закресліть неправильні рівності:
3) Запишіть у вигляді добутку вираз:
4) Запишіть двома різними способами добуток 5m у вигляді суми двох доданків:
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Подайте у вигляді добутку: 8 + 8 + 8 + 8 + 8.
2. Подайте у вигляді добутку двох рівних множників число:
1) 25; 2) 49; 3) 100; 4) 10 000.
3. Подайте у вигляді добутку трьох рівних множників число:
1) 8; 2) 125; 3) 1000.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Що називають степенем числа?
2. Основа і показник степеня.
3. Що називають квадратом числа?
4. Що називають кубом числа?
5. Порядок виконання дій у виразах, що містять степені.
6. Приклади знаходження значення виразів, що містить піднесення натурального числа до квадрата і куба:
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ
1. Робота з підручником ________________________________
2. Додаткові завдання
1) Обчисліть:
а) 162 + 724; б) 742 - 402; в) 262 - (142 ∙ 2 + 157); г) 422 ∙ 2 + 35 ∙ 102.
2) Знайдіть значення виразу:
а) (204 ∙ 35 - 7138)3; б) 43 ∙ 5 + 4 ∙ 103.
VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ________________________________
2. Робота в парах
Обговоріть план виконання завдань. Розподіліть, хто розв’язуватиме задачу 1, а хто — задачу 2. Розв’яжіть задачі і здійсніть взаємоперевірку. Здайте роботу вчителеві на перевірку.
Задача 1
На фабриці мило пакують у коробки. Бруски мила складають 10-ма рядами по 10 штук у кожному ряду, усього таких 10 шарів. Скільки брусків мила в кожній коробці? Запишіть вираз для обчислення кількості брусків мила в кожній коробці у вигляді степеня.
Задача 2
Кожний із шести шматків тканини розрізали на 6 квадратів. Із кожного квадрата вийшло по шість носових хусточок. Скільки всього вийшло носових хусточок? Запишіть вираз для обчислення кількості носових хусточок у вигляді степеня.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: ____________________________________
2. Додаткове завдання. Знайдіть значення виразу (53)2 - (52)3.
Відповідь. 0.