Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018

УРОК 30. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ТЕКСТОВИХ ЗАДАЧ

Формування компетентностей:

предметна компетентність: сформувати уявлення про комбінаторику та комбінаторні задачі; формувати вміння розв'язувати найпростіші комбінаторні задачі;

ключові компетентності:

• спілкування державною мовою — розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач;

• математична компетентність — розв'язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: _____

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

2. Усне розв'язування задач

1) У Марійки є 63 грн. Скільки порцій морозива за ціною 14 грн вона зможе купити? Яку решту має отримати Марійка?

2) У Богдана є 20 грн. Чи вистачить йому цих грошей, щоб купити 1 шоколадку ціною 12 грн 50 коп і дві пачки печива ціною 4 грн?

3) Муляр працював протягом 4 год. Яку площу підлоги пофарбував муляр за цей час, якщо за 1 год він фарбував 50 квадратних метрів?

4) На виготовлення однієї деталі верстат-автомат витрачає 5 хв. Скільки таких деталей зможе виготовити цей верстат за 6 год безперервної роботи?

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Уявлення про комбінаторику.

2. Що таке дерево можливих варіантів?

3. Приклади комбінаторних задач:

________________________________________________________

IV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ

1. Робота з підручником ______________

2. Додаткові завдання

1) Скількома способами можна розставити в ряд фігурки трикутника, кола і квадрата?

2) У шаховому турнірі брали участь 7 шахістів. Кожний із кожним зіграв по одній партії. Скільки партій вони зіграли?

3) До Галинки в гості завітали її чотири подруги. Скількома способами вони зможуть розсістися за столом, біля якого поставлено п’ять стільців? Скільки часу вони витратять на пересаджування, якщо кожна з них посидить на своєму місці 1 хвилину?

4) Скількома способами можна скласти розклад уроків на день, якщо в цей день 6 уроків і вивчається 6 предметів?

5) Скількома способами команда, до складу якої входять 30 учасників, може обрати капітана та його заступника?

6) Скількома способами в класі, де навчається 25 учнів, можна обрати старосту та його помічника?

7) Театральний гурток відвідують 20 дівчаток. Скількома способами можна із них вибрати акторів на ролі Попелюшки та її Мачухи?

8) Із села Вільне в місто Привітне можна проїхати чотирма маршрутами, а з міста Привітне в село Вишневе — трьома. Скількома способами можна скласти маршрут із Вільного у Вишневе з обов’язковим заїздом у Привітне?

9) Скільки існує двоцифрових чисел, записаних тільки:

а) непарними цифрами;

б) парними цифрами (цифри в запису числа не повторюються)?

V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота з підручником ______________________________

2. Виконання тестових завдань із подальшою взаємоперевіркою і взаємооцінюванням

Варіант 1

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.

1) У шкільній їдальні пропонують булку, кекс або печиво, а запити це можна молоком або чаєм. Скільки різних сніданків можна скласти з цих страв?

А. 6. Б. 5. В. 4. Г. 3.

2) Скільки різних чисел можна скласти з цифр 1, 3, 5, 7, якщо цифри не повторюються?

А. 6. Б. 8. В. 12. Г. 24.

Варіант 2

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.

1) У шкільній їдальні пропонують котлети або сардельки, а на гарнір пюре, вермішель або кашу. Скільки різних сніданків можна скласти з цих страв?

А. 2. Б. 4. В. 6. Г. 8.

2) Скільки різних чисел можна скласти з цифр 2, 4, 6, 8, якщо цифри не повторюються?

А. 30. Б. 24. В. 18. Г. 8.

Відповіді

Варіант 1. 1) А. 2) Г.

Варіант 2. 1) В. 2) Б.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: ___________________________

2. Додаткове завдання. Кожні два із двадцяти міст з’єднані лінією повітряного сполучення. Скільки всього ліній повітряного сполучення?

Відповідь. 190.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити