Розробки уроків - Математика 5 клас І семестр - 2018

УРОК 31. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ТЕКСТОВИХ ЗАДАЧ ЗА ДОПОМОГОЮ РІВНЯНЬ

Формування компетентностей:

предметна компетентність: формувати вміння розв'язувати текстові задачі, зокрема за допомогою рівнянь;

ключові компетентності:

• спілкування державною мовою — розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач;

• математична компетентність — розв'язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати;

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: ____

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

2. Розв'язування задач

Колективне розв'язування задач, аналогічних до тих, що були задані додому

Індивідуальні завдання

1) Шестеро друзів під час зустрічі обмінялися рукостисканнями. Скільки рукостискань було зроблено?

2) П’ятеро учасників конференції обмінялися візитними картками. Скільки візитних карток було роздано?

3) У змаганнях з футболу брали участь дев’ять команд. Кожна команда зіграла з рештою команд по одному матчу. Скільки матчів було зіграно?

4) У районному турнірі з боксу брали участь по одному представнику від кожної школи. Кожний учасник турніру провів із рештою учасників по одному матчу. Скільки було проведено матчів, якщо в районі 14 шкіл?

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Колективне розв'язування вправ

Розв’яжіть рівняння:

1) x + 18 = 40;

2) 48 - x = 19;

3) x + 5x + 4 = 28;

4) 5x - x = 32;

5) x + x +15 = 27;

6) x + (x - 10) = 80.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Приклади складання рівняння за умовою задачі:

________________________________________________________

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ

1. Робота з підручником ____________

2. Додаткові завдання

1) На початку року в класі було 25 учнів. Після того, як 2 учні перейшли до іншої школи, а декілька учнів прийшли в клас з інших шкіл, у класі стало 27 учнів. Скільки учнів прийшло в клас з інших шкіл?

2) Максим, Тарас і Маринка з’їли 27 вареників. Максим з’їв на 3 вареники більше, ніж Маринка, а Тарас — на 3 вареники більше, ніж Максим. Скільки вареників з’їв кожний із них?

VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота з підручником _____________________________

2. Виконання тестових завдань із подальшою самоперевіркою і самооцінюванням

Варіант 1

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.

1) Першого дня туристи пройшли на 5 км менше, ніж другого. Яку відстань подолали туристи першого дня, якщо за два дні вони пройшли 25 км? Яке рівняння відповідає умові задачі, якщо через x позначено відстань, яку подолали туристи першого дня?

А. x + 5x = 25. Б. x + x + 5 = 25. В. 5x - x = 25.

2) На клумбі кущів червоних троянд утричі більше, ніж кущів білих. Скільки кущів білих троянд росте на клумбі, якщо їх на 18 кущів менше, ніж червоних? Яке рівняння відповідає умові задачі, якщо через x позначено кількість кущів білих троянд?

А. x + 3x = 18. Б. x + 3 + x = 18. В. 3x - x = 18.

Варіант 2

Укажіть букву, що відповідає правильній відповіді.

1) У кошику було на 2 кг помідорів більше, ніж у ящику. Скільки помідорів було в кошику, якщо всього було 18 кг помідорів? Яке рівняння відповідає умові задачі, якщо через x позначено кількість помідорів у кошику?

А. x + x - 2 = 18. Б. 2x + x = 18. В. 2x - x = 18.

2) У трамваї жінок їхало в 4 рази більше, ніж чоловік. Скільки чоловіків їхало в трамваї, якщо жінок було на 45 більше, ніж чоловіків? Яке рівняння відповідає умові задачі, якщо через xпозначено кількість чоловіків?

А. x + 4x = 45. Б. 4x - x = 45. В. x + 4 + x = 45.

Відповіді

Варіант 1. 1) Б. 2) В.

Варіант 2. 1) А. 2) Б.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: __________________________

2. Додаткове завдання. Коли батькові було 27 років, сину було 3 роки, а зараз батько втричі старший за сина. Скільки років зараз кожному з них?

Відповідь. Батькові 36 років, сину 12 років.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити